Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøp frosne vårrull deig. (Selges i mange spesialbutikker og innvandrer butikker) Disse skal tine ca 20-30 min.

Finhakk det du vil ha inni;

F.eks kylling marinert i currypaste, evt kjøttdeig eller hva du behager av kjøtt.

Løk, purre, chili, paprika, bønnespirer, brokkoli, gulerøtter, hvitkål... ja hva du vil av grønt.

Jeg bruker også vårrull nudler. lite smak, men gir ekstra tyggekonsistens. De heter vecmilles eller noe i den duren.

Ta en vårrull-lefse, legg på det du vil ha, rull i vei. Lim med eggehvite. Frityrstek noen miutter.

Jummy!

jeg tar meg en vårrull dag hvor jeg lager mye. Så fryser jeg i porsjoner. Lett å ta opp, varmes da i ovnen.

Skrevet

Kjøp frosne vårrull deig. (Selges i mange spesialbutikker og innvandrer butikker) Disse skal tine ca 20-30 min.

Finhakk det du vil ha inni;

F.eks kylling marinert i currypaste, evt kjøttdeig eller hva du behager av kjøtt.

Løk, purre, chili, paprika, bønnespirer, brokkoli, gulerøtter, hvitkål... ja hva du vil av grønt.

Jeg bruker også vårrull nudler. lite smak, men gir ekstra tyggekonsistens. De heter vecmilles eller noe i den duren.

Ta en vårrull-lefse, legg på det du vil ha, rull i vei. Lim med eggehvite. Frityrstek noen miutter.

Jummy!

jeg tar meg en vårrull dag hvor jeg lager mye. Så fryser jeg i porsjoner. Lett å ta opp, varmes da i ovnen.

Jeg trodde man brukte rispapir?

Skrevet

Vårruller m/rispapir

(til ca 4 pers)

300 g rå reker – hakkes i mindre biter

4 cm frisk ingefær – revet

2 fedd hvitløk – presset

3 vårløk – finsnittes

1 ss rismel

1 eggehvite (piskes lett)

2 ts olje

salt/pepper

Alt blandes.

Rispapir pensles m/vann på begge sider.

Litt fyll has på.

2 ss maisenna og 2 ss kaldt vann blandes og pensles langs kanten som "lim". Brett sammen.

Stekes i olje 4-5 min. (solsikke el maisolje, feks)

Avrennes på tørkepapir.

Skrevet

Rispapir..hva er det?

Her i Stavanger har de iallefall noen tynne hvite firkantede ferdige vårrull-lefser. De selger dem iallefall på Helgø Kvadrat og på innvandrerbutikkene der. Om det heter rispapir aaaner jeg ikke...

Skrevet

Rispapir..hva er det?

Her i Stavanger har de iallefall noen tynne hvite firkantede ferdige vårrull-lefser. De selger dem iallefall på Helgø Kvadrat og på innvandrerbutikkene der. Om det heter rispapir aaaner jeg ikke...

Det høres ut som det samme. I Oslo kalles det rispapir :o)

Skrevet

Er ikke rispapir sånn man bruker til Sushi da???

Skrevet

Er ikke rispapir sånn man bruker til Sushi da???

Jeg har aldri spist sushi *skammer meg* så jeg vet ikke men tror at det brukes i sushi også.

Skrevet

Jeg har aldri spist sushi *skammer meg* så jeg vet ikke men tror at det brukes i sushi også.

Skam deg ikke, jeg ahr spist det to ganger, men aner ikke hva jeg spiste... (Litt Jessica Simpson kanskje, men jeg kjente at det var fisk altså ;-) Det er sånne Nori flak, mendet er kanskje laget av sjøgress det?? Men jeg trodde man kunne lage Sushi av rispapir også ?? (kanskje ikke?)

Skrevet

Skam deg ikke, jeg ahr spist det to ganger, men aner ikke hva jeg spiste... (Litt Jessica Simpson kanskje, men jeg kjente at det var fisk altså ;-) Det er sånne Nori flak, mendet er kanskje laget av sjøgress det?? Men jeg trodde man kunne lage Sushi av rispapir også ?? (kanskje ikke?)

Nå har jeg sjekket litt

Nori (dersom du skal lage makisushi) - flak av presset og varmetørket/ristet sjøgress.

Rispapir

Svært tynne, halvtransparente plater laget av en blanding av rismel, vann og salt. I vietnamesisk og thailandsk kjøkken brukes rispapir til å pakke inn vårruller. Rispapiret bløtes først i 1-2 minutter i en søtet vann. Så renner det av, fyllet pakkes i papiret og pakken dampes eller friteres. Rispapir fås i kinesiske supermarkeder.

Skrevet

Nå har jeg sjekket litt

Nori (dersom du skal lage makisushi) - flak av presset og varmetørket/ristet sjøgress.

Rispapir

Svært tynne, halvtransparente plater laget av en blanding av rismel, vann og salt. I vietnamesisk og thailandsk kjøkken brukes rispapir til å pakke inn vårruller. Rispapiret bløtes først i 1-2 minutter i en søtet vann. Så renner det av, fyllet pakkes i papiret og pakken dampes eller friteres. Rispapir fås i kinesiske supermarkeder.

Takk :-)!!!

Skrevet

Du har ikke gått glipp av noe stort! :trøster:

;o)

Skrevet

Prøv også fetaost, spinat og rødløk..., veggis-ruller.., deilig..., min vårrull-favoritt:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...