erin Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Hvordan lage det? Ferdigkjøpt eller hjemmelagd? 0 Siter
GIN Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Kjøp frosne vårrull deig. (Selges i mange spesialbutikker og innvandrer butikker) Disse skal tine ca 20-30 min. Finhakk det du vil ha inni; F.eks kylling marinert i currypaste, evt kjøttdeig eller hva du behager av kjøtt. Løk, purre, chili, paprika, bønnespirer, brokkoli, gulerøtter, hvitkål... ja hva du vil av grønt. Jeg bruker også vårrull nudler. lite smak, men gir ekstra tyggekonsistens. De heter vecmilles eller noe i den duren. Ta en vårrull-lefse, legg på det du vil ha, rull i vei. Lim med eggehvite. Frityrstek noen miutter. Jummy! jeg tar meg en vårrull dag hvor jeg lager mye. Så fryser jeg i porsjoner. Lett å ta opp, varmes da i ovnen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Kjøp frosne vårrull deig. (Selges i mange spesialbutikker og innvandrer butikker) Disse skal tine ca 20-30 min. Finhakk det du vil ha inni; F.eks kylling marinert i currypaste, evt kjøttdeig eller hva du behager av kjøtt. Løk, purre, chili, paprika, bønnespirer, brokkoli, gulerøtter, hvitkål... ja hva du vil av grønt. Jeg bruker også vårrull nudler. lite smak, men gir ekstra tyggekonsistens. De heter vecmilles eller noe i den duren. Ta en vårrull-lefse, legg på det du vil ha, rull i vei. Lim med eggehvite. Frityrstek noen miutter. Jummy! jeg tar meg en vårrull dag hvor jeg lager mye. Så fryser jeg i porsjoner. Lett å ta opp, varmes da i ovnen. Jeg trodde man brukte rispapir? 0 Siter
Gjest malun Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Vårruller m/rispapir (til ca 4 pers) 300 g rå reker – hakkes i mindre biter 4 cm frisk ingefær – revet 2 fedd hvitløk – presset 3 vårløk – finsnittes 1 ss rismel 1 eggehvite (piskes lett) 2 ts olje salt/pepper Alt blandes. Rispapir pensles m/vann på begge sider. Litt fyll has på. 2 ss maisenna og 2 ss kaldt vann blandes og pensles langs kanten som "lim". Brett sammen. Stekes i olje 4-5 min. (solsikke el maisolje, feks) Avrennes på tørkepapir. 0 Siter
GIN Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Jeg trodde man brukte rispapir? Rispapir..hva er det? Her i Stavanger har de iallefall noen tynne hvite firkantede ferdige vårrull-lefser. De selger dem iallefall på Helgø Kvadrat og på innvandrerbutikkene der. Om det heter rispapir aaaner jeg ikke... 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Rispapir..hva er det? Her i Stavanger har de iallefall noen tynne hvite firkantede ferdige vårrull-lefser. De selger dem iallefall på Helgø Kvadrat og på innvandrerbutikkene der. Om det heter rispapir aaaner jeg ikke... Det høres ut som det samme. I Oslo kalles det rispapir ) 0 Siter
Gjest Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Det høres ut som det samme. I Oslo kalles det rispapir ) Rispapir forbinder jeg med sånn tynt "ark" man legger i ullbleier - slik at man kan bare hive det i do hvis ungen har bæsja. Litt uggen kombinasjon med vårull synes jeg... http://www.nostebarn.no/info/hvordan_virker_toybleie_ullbukse.htm 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Rispapir forbinder jeg med sånn tynt "ark" man legger i ullbleier - slik at man kan bare hive det i do hvis ungen har bæsja. Litt uggen kombinasjon med vårull synes jeg... http://www.nostebarn.no/info/hvordan_virker_toybleie_ullbukse.htm LOL, jeg har sett en venninne lage vietnamesiske vårruller av rispapir kjøpt i en vietnamesisk butikk. 0 Siter
serendipity Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Jeg trodde man brukte rispapir? Er ikke rispapir sånn man bruker til Sushi da??? 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Er ikke rispapir sånn man bruker til Sushi da??? Jeg har aldri spist sushi *skammer meg* så jeg vet ikke men tror at det brukes i sushi også. 0 Siter
serendipity Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Jeg har aldri spist sushi *skammer meg* så jeg vet ikke men tror at det brukes i sushi også. Skam deg ikke, jeg ahr spist det to ganger, men aner ikke hva jeg spiste... (Litt Jessica Simpson kanskje, men jeg kjente at det var fisk altså ;-) Det er sånne Nori flak, mendet er kanskje laget av sjøgress det?? Men jeg trodde man kunne lage Sushi av rispapir også ?? (kanskje ikke?) 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Skam deg ikke, jeg ahr spist det to ganger, men aner ikke hva jeg spiste... (Litt Jessica Simpson kanskje, men jeg kjente at det var fisk altså ;-) Det er sånne Nori flak, mendet er kanskje laget av sjøgress det?? Men jeg trodde man kunne lage Sushi av rispapir også ?? (kanskje ikke?) Nå har jeg sjekket litt Nori (dersom du skal lage makisushi) - flak av presset og varmetørket/ristet sjøgress. Rispapir Svært tynne, halvtransparente plater laget av en blanding av rismel, vann og salt. I vietnamesisk og thailandsk kjøkken brukes rispapir til å pakke inn vårruller. Rispapiret bløtes først i 1-2 minutter i en søtet vann. Så renner det av, fyllet pakkes i papiret og pakken dampes eller friteres. Rispapir fås i kinesiske supermarkeder. 0 Siter
serendipity Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Nå har jeg sjekket litt Nori (dersom du skal lage makisushi) - flak av presset og varmetørket/ristet sjøgress. Rispapir Svært tynne, halvtransparente plater laget av en blanding av rismel, vann og salt. I vietnamesisk og thailandsk kjøkken brukes rispapir til å pakke inn vårruller. Rispapiret bløtes først i 1-2 minutter i en søtet vann. Så renner det av, fyllet pakkes i papiret og pakken dampes eller friteres. Rispapir fås i kinesiske supermarkeder. Takk :-)!!! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Jeg har aldri spist sushi *skammer meg* så jeg vet ikke men tror at det brukes i sushi også. Du har ikke gått glipp av noe stort! :trøster: ;o) 0 Siter
G-bo Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Prøv også fetaost, spinat og rødløk..., veggis-ruller.., deilig..., min vårrull-favoritt:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.