Gå til innhold

Hvorfor skjønner ikke folk at sykkelfelt er for sykler!!!???

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

Holdt på å kjøre ned en dame i sta.. Vi har fortau og fint sykkelfelt som er ca. like stort som fortauet. det står en dame på fortauet og titter i et butikkvindu, plutselig skal hun over veien og labber ut i sykkelfeltet. jeg bråbremser og holdt på å fyke over styret. Var 2 cm fra å kjøre henne rett ned. Ble bare litt forbanna ja....

Det står store skilt og det er merket av der det er sykkelvei, fortauet er dessuten høyere. Hvorfor kan ikke folk gå på fortauet? (Og syklister holde seg unna der for den saks skyld). Og hvis man skal krysse veien så MÅ man jo se seg om før man bare går uti veien mens man sender meldinger med mobilen!

Kunne blitt vått og vondt for oss begge det... Og det er ikke første gangen folk vandrer rett utio sykkelfeltet (eller veien også, men jeg kjører ikke bil). Mennesker med barnevogn eller hund tror de har førstereten på sykkelfeltet.. Hvorfor tror de det???? Aner ikke hvor mange ganger jeg roper i løpet av en tur "her er det sykkelfelt".. Blir passe lei og da.

Så folkesn, skjerp dere! Se dere for, ikke bare vals uti veien der sykler eller biler kjører.. Kjører jeg dere ned i sykkelfeltet ber jeg ikke om unnskyldning!

Ha en fin dag ellers.. nå skal jeg sykle hjem. Får se hvor mange jeg treffer nå da, ; )

Skrevet

Åh, det irriterte meg også da jeg bodde på Grünerløkka. Folk trampet rundt i sykkelfeltene, gjerne flere i bredden, og enset ikke at noen ville forbi. Eller de stiller seg opp i gruppe og prater uten å ense omgivelsene. Grr.

Skrevet

Åh, det irriterte meg også da jeg bodde på Grünerløkka. Folk trampet rundt i sykkelfeltene, gjerne flere i bredden, og enset ikke at noen ville forbi. Eller de stiller seg opp i gruppe og prater uten å ense omgivelsene. Grr.

Det kan være folk som ikke hører hjemme i området som ikke er vant til sykkelfelt... Det er jo ikke så vanlig utenfor de store byene, er det vel? Men de lærer vel etter å ha blitt nesten-påkjørt av dere to ;-)

Skrevet

Det kan være folk som ikke hører hjemme i området som ikke er vant til sykkelfelt... Det er jo ikke så vanlig utenfor de store byene, er det vel? Men de lærer vel etter å ha blitt nesten-påkjørt av dere to ;-)

Mnja, jeg kan love deg at det ikke er turister som synder mest på det området.

For øvrig sykler jeg ikke der lenger - jeg spaserer (og holder meg klokelig på fortauet) når jeg er på løkka.

Skrevet

og hvorfor skjønner ikke syklister at rødt lys er rødt lys også for syklister når de kjører nettopp i sykkelfelt? Har vært nær på å bli nedkjørt mange ganger av gærninger som kommer i 40 og feier over gangfeltet når det er grønn mann. Og like mange ganger av syklister på fortau som tror de har full kontroll når du kjører slalåm mellom fotgjengere. Er nok ikke bare fotgjengere som trenger å skjerpe seg litt...

Skrevet

Like lite som mange syklister ikke skjønner at når det er sykkelfelt ved veien, så skal de til h**vete holde seg der, og ikke ute i veibanen.

"........................."

Gjest Pricilla
Skrevet

Spiller liten rolle om de er bønder eller ei. det er tydelig sykkelfelt med synlige skilter...

neste gang gidder jeg ikke å stoppe..

Gjest Pricilla
Skrevet

og hvorfor skjønner ikke syklister at rødt lys er rødt lys også for syklister når de kjører nettopp i sykkelfelt? Har vært nær på å bli nedkjørt mange ganger av gærninger som kommer i 40 og feier over gangfeltet når det er grønn mann. Og like mange ganger av syklister på fortau som tror de har full kontroll når du kjører slalåm mellom fotgjengere. Er nok ikke bare fotgjengere som trenger å skjerpe seg litt...

Enig der ja! Også nesten blitt sykla ned i fotgjengerfelt... Tror det finnes idioter "der ute" i bil, båt, sykkel og på beina.. Hva om alle bare kunne begynne å bruke huet litt mer, og ikke bare tenke på sitt eget ve og vel, men vist hensyn og fulgt de lover og regler vi har for ikke å ta livet av hverandre..

Syklister som sykler midt i veien i 30 t kmt i 80 sone er nesten verst. Skjønner ikke de at de hndrer trafikkflyten??? ARRG!!! Sinna i dag jeg! ; ) neida... Blir bare så oppgitt over at folk ikke kan bruke huet og unngå farlige situasjoner. Er så unødvendig!

Gjest ikke nick nå
Skrevet

Sykkelfeltet er for rullestoler også, ikke bare syklister.

Gjest Pricilla
Skrevet

Sykkelfeltet er for rullestoler også, ikke bare syklister.

ja, vet det. Mente folk som bare går ut i sykkelfeltet jeg... Rullestolbrukere ser man jo som man ser andre sykler.

Gjest ikke nick nå
Skrevet

ja, vet det. Mente folk som bare går ut i sykkelfeltet jeg... Rullestolbrukere ser man jo som man ser andre sykler.

Ikke kjør på meg neste gang du møter meg i sykkelfeltet da :)

Skrevet

Helt enig.

Det er akkurat like irriterende som syklister som sykler i veien når det samtidig finnes et sykkelfelt der.......

Gjest Pricilla
Skrevet

Ikke kjør på meg neste gang du møter meg i sykkelfeltet da :)

Så lenge du sykler eller sitter i rullestol så skal ejg nok svinge unna. : ) Er du en som plutselig krysser sykkelfeltet uten forvarsel kan jeg ikke love noe.. : )

Skrevet

Enig! Dette har jeg opplevd også, samt sykling mot enveiskjøring.

Da jeg vokste opp lærte vi på skolen at syklister er "myke traffikanter", og prototypen var vel, foruten barn, husmoren med handlekurv foran, barnestete bak, og kappebeskytter på bakhjulet.

Nå er syklistene (ihvertfall i Oslo sentrum) svært ofte folk med kondomdress og full fart.

Jeg jobbet tidligere med ei som syklet til jobben hver dag gjennom en gravlund. Hun skrøt høylydt av det hver gang hun satte ny "pers"!

Ikke mye fred og ro for dem som kommer og steller gravene til sine kjære nei....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...