Gå til innhold

12åring fikk piercing!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Proffe studier piercer ikke 12-åringer.

Oslo Piercing gjorde dette, ergo... Så enkelt er det, modus tollens siden du snakker om logikk ;)

"Proffe studier piercer ikke 12-åringer.

Oslo Piercing gjorde dette, ergo... Så enkelt er det, modus tollens siden du snakker om logikk ;)"

Du skjønner rett og slett ikke hva jeg mener? Eller kverulerer du for moro skyld? Det at èn piercer har oppført seg uprofft trenger ikke bety at hele studioet er uprofft. Det er vel ganske logisk, eh?

".........................."

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

16

• mil1365380270

5

• shandy

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest papirtiger
Skrevet

"Proffe studier piercer ikke 12-åringer.

Oslo Piercing gjorde dette, ergo... Så enkelt er det, modus tollens siden du snakker om logikk ;)"

Du skjønner rett og slett ikke hva jeg mener? Eller kverulerer du for moro skyld? Det at èn piercer har oppført seg uprofft trenger ikke bety at hele studioet er uprofft. Det er vel ganske logisk, eh?

Nei, jeg er ikke enig. Hvis en bedrift ansetter en uproff person, er bedriften uproff.

Piercingstudier utformer sine egne regler, og når de ikke klarer å følge sine egne regler, så er det uprofft.

Skrevet

Nei, jeg er ikke enig. Hvis en bedrift ansetter en uproff person, er bedriften uproff.

Piercingstudier utformer sine egne regler, og når de ikke klarer å følge sine egne regler, så er det uprofft.

Ok, så det å gjøre en feil betyr at man er uprofesionell? Sorry, men slik totalisme har lite i den virkelige verden å gjøre.

"..........................."

Skrevet

Hvis øredobbene man får hos frisøren når man tar hull i ørene er av kirurgisk stål så er jeg ikke helt sikker. Jeg har nikkelallergi og tåler dem så lenge jeg ikke drikker melk... Helt sant!

Melk?? snodig... Hvordan kan det ha seg??

Skrevet

Livsfare?? Det er vel å strekke det litt langt. Men jeg hadde nok laget et aldri så lite rabalder.¨...

Skrevet

Jeg var med min 16 år gamle niese for noen år tilbake. Vi hadde med lapp fra moren med telefonnummer og "godkjenning", men de ringte hjem allikevel.

Alt foregikk veldig riktig og ordentlig.

Gjest papirtiger
Skrevet

Ok, så det å gjøre en feil betyr at man er uprofesionell? Sorry, men slik totalisme har lite i den virkelige verden å gjøre.

Hehe...det er nok realiteten. Gjør man feil på jobben, så må man ta konsekvensene av det.

Men det er jo fint at noen vil ha legene som opererer feil, rørleggerne som ødelegger rør, frisør som klipper feil etc også :)

Skrevet

Hehe...det er nok realiteten. Gjør man feil på jobben, så må man ta konsekvensene av det.

Men det er jo fint at noen vil ha legene som opererer feil, rørleggerne som ødelegger rør, frisør som klipper feil etc også :)

"Hehe...det er nok realiteten. Gjør man feil på jobben, så må man ta konsekvensene av det."

Selfølgelig bør og skal man det. Det har ingenting med dine bombastiske uttalelser om andres mangel på profesjonalitet å gjøre.

"Men det er jo fint at noen vil ha legene som opererer feil, rørleggerne som ødelegger rør, frisør som klipper feil etc også :)"

Det der er på sidelinjen, og det skjønner du også hvis du tenker.

Men du kan mene hva du vil. Faktum er likevel følgende: INGEN - overhodet INGEN, leger, piercere, frisører eller hva det måtte være, går gjennom livet uten å gjøre feil av og til. Ergo, etter din definisjon, så finnes det ikke et profesjonellt individ i verden, og vil heller aldri gjøre det.

Gjøre feil, oppføre seg uprofesjonellt, gjøre noe uprofesjonellt - dette skjer overalt og med alle. Enkelt og greit. Det er når slike tilfeller skjer igjen, og igjen, at man kan begynne å kalle selve personen eller virksomheten uprofesjonell. Men skjønner du ikke dette, så er du selfølgelig i din fulle rett. Men logikk må du ikke dra inn i argumentasjonen din.

"......................"

Gjest papirtiger
Skrevet

"Hehe...det er nok realiteten. Gjør man feil på jobben, så må man ta konsekvensene av det."

Selfølgelig bør og skal man det. Det har ingenting med dine bombastiske uttalelser om andres mangel på profesjonalitet å gjøre.

"Men det er jo fint at noen vil ha legene som opererer feil, rørleggerne som ødelegger rør, frisør som klipper feil etc også :)"

Det der er på sidelinjen, og det skjønner du også hvis du tenker.

Men du kan mene hva du vil. Faktum er likevel følgende: INGEN - overhodet INGEN, leger, piercere, frisører eller hva det måtte være, går gjennom livet uten å gjøre feil av og til. Ergo, etter din definisjon, så finnes det ikke et profesjonellt individ i verden, og vil heller aldri gjøre det.

Gjøre feil, oppføre seg uprofesjonellt, gjøre noe uprofesjonellt - dette skjer overalt og med alle. Enkelt og greit. Det er når slike tilfeller skjer igjen, og igjen, at man kan begynne å kalle selve personen eller virksomheten uprofesjonell. Men skjønner du ikke dette, så er du selfølgelig i din fulle rett. Men logikk må du ikke dra inn i argumentasjonen din.

"......................"

*ler* Du har rett ;) Skjønner at du kjenner noen der.

Gjest miriam73
Skrevet

Piercingen kan gro seg utover og du får DET stygge arret.

Skrevet

*ler* Du har rett ;) Skjønner at du kjenner noen der.

Nope. Kjenner ikke en kjeft der, selv om jeg har hatt en del med de å gjøre. Jeg kjenner til en del piercing- og tatoveringsstudioer, og har et visst overblikk over hvem som er mer eller mindre seriøse.

Skrevet

Jeg hadde blitt temmelig forbannet hvis noen hadde tatt hull i min unge også, uten mitt samtykke.

Den dagen du får barn sjøl, så skjønner du det. Bare uvitende pappskaller uttaler seg som du gjør.

mil1365380270
Skrevet

Da er jo ikke nikkelallergi noe tema, ihvertfall.

"...................."

Kan bli det for det, for ungen kommer til å prøve å gå med alt, for senere å finne ut at h*n er allergisk. I begynnelsen kan man kanskje gå med sølv, to år etterpå reagerer man etter en time, eller enda kortere.

Det som er så dumt med å trigge allergi, er at det er nikkel i alt mulig. Dørhåndtak, på sykkelen, man blir eksponert for det over alt.

Skrevet

Melk?? snodig... Hvordan kan det ha seg??

Når jeg drikker melk får jeg uren hud i ansiktet, ergo tåler jeg ikke melk noe særlig. I tillegg har jeg nikkelallergi og når jeg drikker melk så trigges den tydeligvis så den gir utslag i ørene. I tillegg har jeg utslett på leggene, har hatt det i 25 (!) år og oppdaget først sist vinter sammenhengen mellom melkedrikking, hull i ørene og utslettet! Tok nye hull i ørene i vinter og da fikk jeg utslett i noen dager, men så gikk det over. Drikker jeg melk over flere dager får jeg utslett igjen + verk i ørene. Komplisert sammenheng dette her! :o) Men så lenge jeg holder meg borte fra melka er huden i ansiktet fin, ørene verkefrie og leggene eksemfrie - så da så. Bare synd melk er såååå godt!

Skrevet

Hvorfor skriver du alltid :

"............." ?

Bare lurer :)

Fordi han er gal.

Skrevet

Kan bli det for det, for ungen kommer til å prøve å gå med alt, for senere å finne ut at h*n er allergisk. I begynnelsen kan man kanskje gå med sølv, to år etterpå reagerer man etter en time, eller enda kortere.

Det som er så dumt med å trigge allergi, er at det er nikkel i alt mulig. Dørhåndtak, på sykkelen, man blir eksponert for det over alt.

Man skal ikke putte annet enn piercingsmykker i en slik piercing - d.v.s kirurgisk stål, gull, titan etc.

mil1365380270
Skrevet

Man skal ikke putte annet enn piercingsmykker i en slik piercing - d.v.s kirurgisk stål, gull, titan etc.

Høres fornuftig ut! Kan ikke noe om piercinger, jeg.

Men du skal ikke gå ut med våt bukse på vinteren heller, selv om det er den kuleste buksa di ;-)

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg sa det tydelig nok, men jeg håper og tror at dette var en piercer som er unntaket. I så tilfelle kan man ikke si at studioet ikke er profft fordi èn piercer ikke er det.

Oi, der hørtes du nesten ut som sør ;)

Skrevet

Jeg hadde reagert på samme måte som disse foreldrene gjorde.

En annen ting er at min datter aldri ville gjort noe slikt uten min tillatelse.

Min sønn har snakket om dette i, ja la oss se, de par siste årene, men jeg har sagt nei. Nå er han 18, og bestemmer selvsagt selv, så nå har han en piercing under leppa.

Men dette gjorde han altså ikke før et halvt år etter at han fylte 18. Kan ikke si jeg er begeistret for det, men men...:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...