Gå til innhold

Ung ufør.spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Takk for svar.
Skrevet

En person som er 100%ufør fra barnsben av, men som ikke søker om uføretrygd for dette før i godt voksen alder(40 år), kan denne personen få innvilget ung ufør med tilbakevirkende kraft selv om søknaden kommer så sent i livet? Under forutsetning at TK har konkludert med at personen ble helt ufør før 18 års alder?

Hva med under rehabilitering, kan den samme personen få ung uføretillegg der, eller er det andre aldersregler osv her i forhold til tidsbegrenset og varig ufør?

Etter det jeg har oppfattet, så må det søkes om ungt uføretillegg før fylte 36 om du skal ha dette tillegget i tillegg til rehabiliteringspengene eller attføringen.

Skal du søke om ungt uføretillegg i forbindelse med uføretrygdsøknaden, så er det ingen tidsbegrensning. Er det noen som kan bekrefte at denne infoen virkelig stemmer?

Flott om noen kan gi meg et godt svar på dette!

Skrevet

For å få ung uføretillegg på uføretrygden må du søke FØR fylte 36 år og da må det bevises at du var ufør FØR fylte 26 år.

Skrevet

Jeg fikk det da jeg var 41 med tilbake virkende dato fra jeg var 36.

Gjest Takk for svar.
Skrevet

For å få ung uføretillegg på uføretrygden må du søke FØR fylte 36 år og da må det bevises at du var ufør FØR fylte 26 år.

"For å få ung uføretillegg på uføretrygden må du søke FØR fylte 36 år og da må det bevises at du var ufør FØR fylte 26 år."

Ditt utsagn stemmer _ikke_ ifølge den info min bekjent fikk fra TK.

I svarbrevet han fikk sto det dette: For å få tilleggsytelsen ung ufør i tillegg til rehabiliteringspenger, må søker være under 36 ved søketidspunktet.

For å få tilleggsytelsen ung ufør når du søker på uføretrygd finnes ikke det noen aldersbegrensning oppad, men det må kunne bevises at søker fikk denne uføreheten i ung alder(antar ung alder her betyr før 26, han som fikk brevet var ufør før 18).

Det må da stemme det TK har skrevet?????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...