Gå til innhold

Flytting av bredbånd &%¤#/"#/¤)(!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppgitt over NextGentels dårlige service!!!

Skal flytte om 5 dager, og OK -jeg er litt seint ute med å melde flytting av bredbånd hos NextGentel.

Etter å ha stått 45 min i kø, og hørt på èn og samme sang om og om igjen - - kom jeg igjennom. Jeg sa jeg skulle melde flytting, og konsulenten ba meg bare gå og fikse det selv gjennom nettsidene, fylle ut skjema osv.

Det ville dessuten ta 6 uker før de kunne åpne det nye abonnementet, men 'det kunne hende' jeg kunne få det gjort på 3 uker hvis jeg skrev det i skjemaet. Fordi oppsigelsestid og flyttemelding er 6 uker - må vi betale bredbånd på gammel adresse i 6 uker og om vi får åpnet nytt bredbånd før 6 uker har gått må vi betale dobbelt. Flytting av bredbånd koster også 500,-. Trenger vi montør, vil dette også ta tid (må avtale monteringsdag - lang ventetid)...

Altså - vi risikerer å være uten internettforbindelse i 6 uker - og kjenner jeg NextGentel rett, kan det fort ta mer enn 6 uker. Dette er litt krise, da mye viktig mailutveksling foregår.

Noen tips til hva vi kan gjøre for å få rask nettforbindelse? Er misfornøyd med servicen på NGT - noen som har andre selskap å anbefale, som er kjappere og bedre? Pris teller også.

Skrevet

Prøv å send et brev til dem der du forklarer saken og ber om litt fortgang i sakene?

Skrevet

Det var i hvert fall både billigere og raskere enn Telenor.

Klarer du deg uten dol så lenge da ;o), jeg holdt på å gå på veggen.

Skrevet

Dumt du ikke har blitt advart før du valgte NextGenTel. De har den desidert dårligste servicen på alle områder, og de desidert dårligste interne rutinene. De lyver, de gjør feil, de nekter å innrømme feil...listen er nesten uendelig. Jeg kan med sikkerhet si at jeg aldri har opplevd maken til elendig service og tjenesteytelse enn hos de tullingene der.

Jeg gikk over til UPC. De er noe bedre på service - ihvertfall har jeg ikke hatt noen negative erfaringer ennå. Men de er litt dyrere, uten at forskjellen er så veldig stor for øyeblikket.

"........................."

Skrevet

Vi bruker også NGT og har stort sett fått bra service.

Vi flytta i vår og måtte vente mer enn 6 uker på å få med oss bredbåndet - men det var fordi NGT er avhengig av at Telenor stiller opp og gjør sin bit. Hadde det bare vært opp til NGT hadde flyttinga vært fiksa adskillig kjappere.

Regner med at andre bredbåndsleverandører også er avhengig av linjenettets eier, og at du neppe finner noen som er kjappere på levering/flytting av linjer.

Skrevet

Prøv å send et brev til dem der du forklarer saken og ber om litt fortgang i sakene?

Hmh, kan jo prøve, men har hørt av andres erfaringer at det tar lang tid før man får svar - om man i det hele tatt får noe svar...

Mer enn 6 uker uten nettilgang er jo håpløst....!!!

*panikk*

Skrevet

Vi bruker også NGT og har stort sett fått bra service.

Vi flytta i vår og måtte vente mer enn 6 uker på å få med oss bredbåndet - men det var fordi NGT er avhengig av at Telenor stiller opp og gjør sin bit. Hadde det bare vært opp til NGT hadde flyttinga vært fiksa adskillig kjappere.

Regner med at andre bredbåndsleverandører også er avhengig av linjenettets eier, og at du neppe finner noen som er kjappere på levering/flytting av linjer.

"Hadde det bare vært opp til NGT hadde flyttinga vært fiksa adskillig kjappere."

Det er helt avhengig av tilfellet. I mitt tilfelle var det en tekniker som tilhørte et selskap som NGT brukte - altså, i praksis NGT sin egen tekniker, som trengte 6 +++ uker på å gjøre en omkobling som tok nøyaktig 20 sekunder. Dette har selfølgelig med arbeidsmengde å gjøre, men det er fullt og holdent NGT sitt eget ansvar.

"Regner med at andre bredbåndsleverandører også er avhengig av linjenettets eier,"

Kommer også an på. UPC f.eks, er selfølgelig ikke avhengig av andre når de eier kabelen selv.

"og at du neppe finner noen som er kjappere på levering/flytting av linjer."

Den er drøy, og den skal du jaggu få dokumentere før jeg tror deg.

Så har man dette at man må betale dobbelt hvis man får flytting før 6 uker har gått; det henger selfølgelig ikke på greip, og jeg lurer på om det er lovlig.

Skrevet

Dumt du ikke har blitt advart før du valgte NextGenTel. De har den desidert dårligste servicen på alle områder, og de desidert dårligste interne rutinene. De lyver, de gjør feil, de nekter å innrømme feil...listen er nesten uendelig. Jeg kan med sikkerhet si at jeg aldri har opplevd maken til elendig service og tjenesteytelse enn hos de tullingene der.

Jeg gikk over til UPC. De er noe bedre på service - ihvertfall har jeg ikke hatt noen negative erfaringer ennå. Men de er litt dyrere, uten at forskjellen er så veldig stor for øyeblikket.

Om de som har bodd i leiligheten før oss har brukt UPC, er ikke dette mer lettvint å fortsette på da?

Jeg forstår uansett ikke hvordan flytting av bredbånd kan ta så lang tid. Særlig om det er bredbånd/NGT der fra tidligere. Jeg har jo boksen og kan innstallere alt selv.

Uansett, jeg frykter dere ikke vil se meg på nett på et par mndr... :-I (*grrrrrr*)

Skrevet

Om de som har bodd i leiligheten før oss har brukt UPC, er ikke dette mer lettvint å fortsette på da?

Jeg forstår uansett ikke hvordan flytting av bredbånd kan ta så lang tid. Særlig om det er bredbånd/NGT der fra tidligere. Jeg har jo boksen og kan innstallere alt selv.

Uansett, jeg frykter dere ikke vil se meg på nett på et par mndr... :-I (*grrrrrr*)

Jeg gikk som sagt over til UPC. Da de fikk addressen, og fant ut at forrige leieboer hadde hatt UPC internett, sa de: "Du kan få det i morgen." :-)

Nå var kanskje det ekstremt kjapt, men hvis det allerede er lagt opp så tar det kort tid.

"......................."

Skrevet

Jeg gikk som sagt over til UPC. Da de fikk addressen, og fant ut at forrige leieboer hadde hatt UPC internett, sa de: "Du kan få det i morgen." :-)

Nå var kanskje det ekstremt kjapt, men hvis det allerede er lagt opp så tar det kort tid.

Oioioi! Good news. Altså hvis forrige eier har hatt UPC. Sjekker i dag!

Skrevet

Jeg finner meg ikke engang i å betale for flytting av bredbånd. Derfor har jeg ikke internett hjemme lenger - og klarer meg i grunnen godt uten.

Skrevet

UPC fixer bredbånd til oss på 2 timer!

Goodbye, NextGentel!!

Skrevet

Jeg finner meg ikke engang i å betale for flytting av bredbånd. Derfor har jeg ikke internett hjemme lenger - og klarer meg i grunnen godt uten.

Da er du pinadø avvendt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...