Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://pub.tv2.no/TV2/nyhetene/article267799.ece

Fryktelig sak. Men det jeg synes er så fascinerende med slike saker, er hvordan de pårørende forholder seg. Her er de så sikre på at han har gjort det, fordi "han ble dømt" og "de fant så mange bevis". At rapporten konkluderer med at politiet må ha fabrikert flere av bevisene er tydeligvis ikke så nøye. Bevis er bevis, ekte eller ikke.

Jeg blir rett og slett dårlig av slikt. Jeg håper jeg aldri kommer i en slik situasjon, hvor det er viktigere at noen blir dømt for drapet på en du har nær enn at den riktige blir dømt.

Denne er også fascinerende:

"men jeg tror det skal ganske mye til for at de skal finne så gode bevis på at han ikke er skyldig, sier hun."

Det sier jo litt om hvilken holdning hun har til det. Her mener hun det skal bevises at han er uskyldig; det holder ikke med lov og rett, nemlig at det skal bevises hinsides enhver tvil at vedkommende faktisk er skyldig. "Nei - han er jo dømt, så da må han jo være skyldig."

"......................."

Skrevet

Som om jeg skulle sagt det selv... reagerte også på..:

"men jeg tror det skal ganske mye til for at de skal finne så gode bevis på at han ikke er skyldig, sier hun."

...da jeg så det på nyhetene i går. Hun følte vel en lettelse og trygghet da mannen ble dømt. En trygghet hun har klynget seg til siden, og ikke vil gi slipp på ved å miste troen på at han er skyldig.

Skrevet

"Hun håper at familien snart kan få fred.

- Jeg får problemer hver gang den saken kommer opp. Jeg blir sint og irritert. Jeg ligger og tenker om kvelden og får søvnproblemer, selv om det har gått 47 år, sier hun. "

Hva med stakkaren som sannsynligvis ble uskyldig dømt? Skal en ikke kunne ta opp saken når en kan bevise hans uskyld fordi hun da blir sint og irritert. For noe dumt.

Hva med å håpe at en uskyldig mann endelig blir frikjent?

Skrevet

"Hun håper at familien snart kan få fred.

- Jeg får problemer hver gang den saken kommer opp. Jeg blir sint og irritert. Jeg ligger og tenker om kvelden og får søvnproblemer, selv om det har gått 47 år, sier hun. "

Hva med stakkaren som sannsynligvis ble uskyldig dømt? Skal en ikke kunne ta opp saken når en kan bevise hans uskyld fordi hun da blir sint og irritert. For noe dumt.

Hva med å håpe at en uskyldig mann endelig blir frikjent?

Nemlig. Hun får ikke mye sympati for sine vanskelige tider fra meg når hun har den holdningen der.

"......................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...