Gjest nøytron Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Finnes det så små nøytronbomber at de kunne brukes i Najaf? 0 Siter
Sør Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Du mener at man ikke dreper nok sivile? Med vennlig hilsen 0 Siter
petter smart Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Hvordan definerer du "små nok at de kunne brukes i Najaf"? Er begrensningen ift effekt utover selve byen? Nøytronbomber har ikke særlig lang rekkevidde, slik at det ikke vil være noe problem å bruke dem i Najaf. Med unntak av at alle, inkludert sivile, ville blitt drept. Men de hadde jo unngått å skade moskeer eller andre hellige bygg/steder. Det er forbudt å bruke nøytronvåpen og jeg tviler meget sterkt på at USA vil bruke dem i Najaf. 0 Siter
Goliath Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Hvordan definerer du "små nok at de kunne brukes i Najaf"? Er begrensningen ift effekt utover selve byen? Nøytronbomber har ikke særlig lang rekkevidde, slik at det ikke vil være noe problem å bruke dem i Najaf. Med unntak av at alle, inkludert sivile, ville blitt drept. Men de hadde jo unngått å skade moskeer eller andre hellige bygg/steder. Det er forbudt å bruke nøytronvåpen og jeg tviler meget sterkt på at USA vil bruke dem i Najaf. Er ikke "triggeren" i en nøytronbombe en liten A-bombe? Og i så fall - vil det da være noen særlig hensikt å utvikle en "liten" nøytronbombe, all den tid "triggeren" er på størrelse med et "vanlig" taktisk A-våpen? 0 Siter
Goliath Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Du mener at man ikke dreper nok sivile? Med vennlig hilsen Han mener vel heller at da slipper man å ødelegge helligdommen der nede som for de fleste muslimer i området synes vesentlig mere verdt enn mange menneskeliv....? 0 Siter
Grip Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Du mener at man ikke dreper nok sivile? Med vennlig hilsen Ja, jeg er enig i at det blir litt too much med nøytronbomber. Men synes du ikke denne situasjonen er en god anledning til å la den gode, gamle napalmen komme til heder og verdighet igjen? 0 Siter
petter smart Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Er ikke "triggeren" i en nøytronbombe en liten A-bombe? Og i så fall - vil det da være noen særlig hensikt å utvikle en "liten" nøytronbombe, all den tid "triggeren" er på størrelse med et "vanlig" taktisk A-våpen? Du tenker på hydrogenbomber. Disse gir i seg selv ikke fra seg radioaktiv stråling. Men de trenger en svært høy temperatur for å "antennes". Da bruker en en vanlig atombombe som tennsats. Nøytronbomber er bomber som ikke ødelegger døde gjenstander, den kun dreper levende materiale. 0 Siter
Goliath Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Du tenker på hydrogenbomber. Disse gir i seg selv ikke fra seg radioaktiv stråling. Men de trenger en svært høy temperatur for å "antennes". Da bruker en en vanlig atombombe som tennsats. Nøytronbomber er bomber som ikke ødelegger døde gjenstander, den kun dreper levende materiale. Jeg trodde det samme gjaldt nøytronbomber (svært høy temperatur for å "starte reaksjonen"), men det er meget mulig jeg tar feil. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.