Gå til innhold

Finnes det så små nøytronbomber..?

Anbefalte innlegg

Gjest nøytron
Skrevet

Finnes det så små nøytronbomber at de kunne brukes i Najaf?

Skrevet

Du mener at man ikke dreper nok sivile?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvordan definerer du "små nok at de kunne brukes i Najaf"? Er begrensningen ift effekt utover selve byen?

Nøytronbomber har ikke særlig lang rekkevidde, slik at det ikke vil være noe problem å bruke dem i Najaf. Med unntak av at alle, inkludert sivile, ville blitt drept. Men de hadde jo unngått å skade moskeer eller andre hellige bygg/steder.

Det er forbudt å bruke nøytronvåpen og jeg tviler meget sterkt på at USA vil bruke dem i Najaf.

Skrevet

Hvordan definerer du "små nok at de kunne brukes i Najaf"? Er begrensningen ift effekt utover selve byen?

Nøytronbomber har ikke særlig lang rekkevidde, slik at det ikke vil være noe problem å bruke dem i Najaf. Med unntak av at alle, inkludert sivile, ville blitt drept. Men de hadde jo unngått å skade moskeer eller andre hellige bygg/steder.

Det er forbudt å bruke nøytronvåpen og jeg tviler meget sterkt på at USA vil bruke dem i Najaf.

Er ikke "triggeren" i en nøytronbombe en liten A-bombe?

Og i så fall - vil det da være noen særlig hensikt å utvikle en "liten" nøytronbombe, all den tid "triggeren" er på størrelse med et "vanlig" taktisk A-våpen?

Skrevet

Med vennlig hilsen

Han mener vel heller at da slipper man å ødelegge helligdommen der nede som for de fleste muslimer i området synes vesentlig mere verdt enn mange menneskeliv....?

Skrevet

Med vennlig hilsen

Ja, jeg er enig i at det blir litt too much med nøytronbomber.

Men synes du ikke denne situasjonen er en god anledning til å la den gode, gamle napalmen komme til heder og verdighet igjen?

Skrevet

Er ikke "triggeren" i en nøytronbombe en liten A-bombe?

Og i så fall - vil det da være noen særlig hensikt å utvikle en "liten" nøytronbombe, all den tid "triggeren" er på størrelse med et "vanlig" taktisk A-våpen?

Du tenker på hydrogenbomber. Disse gir i seg selv ikke fra seg radioaktiv stråling. Men de trenger en svært høy temperatur for å "antennes". Da bruker en en vanlig atombombe som tennsats.

Nøytronbomber er bomber som ikke ødelegger døde gjenstander, den kun dreper levende materiale.

Skrevet

Du tenker på hydrogenbomber. Disse gir i seg selv ikke fra seg radioaktiv stråling. Men de trenger en svært høy temperatur for å "antennes". Da bruker en en vanlig atombombe som tennsats.

Nøytronbomber er bomber som ikke ødelegger døde gjenstander, den kun dreper levende materiale.

Jeg trodde det samme gjaldt nøytronbomber (svært høy temperatur for å "starte reaksjonen"), men det er meget mulig jeg tar feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...