Gå til innhold

Arogant dekk-spesialist!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen min hadde punktert på det ene hjulet, men ikke verre enn at luften bare sivet langsomt ut slik at jeg måtte etterfylle luft ca annen hver dag.

Jeg dro til et firma som kaller seg Dekk-spesialisten for å få reparert hjulet.

Der møtte jeg en arrogant mann (jeg følte øyeblikkelig at han mente jeg var et kvinnfolk som ikke kunne noe om bil). Han slo straks fast at dekket var kjørt i stykker og måtte erstattes.

Deretter spurte han om bilen min var utenlands-importert, for dekkene mine hadde han aldri hørt om før. Bilen min er kjøpt i Norge.

Etter å ha bladd litt i noen permer, erklerte han at dekkene mine ikke er mulig å få tak i, så han ville at jeg skulle kjøpe to - av et meget dyrt merke.

Hele tiden snakket han ovenfra og ned.

Jeg sa da at jeg heller ville gå til et merke-verksted og be dem skaffe meg nytt dekk. Han lo og sa at de ikke ville kunne skaffe meg dekk noe lettere enn han.

Jeg dro så til merke-verstedet, som behandlet meg høflig og respektfullt. De tok inn bilen mens jeg ventet og reparerte hjulet!

Hele kostnaden kom på bare 250 kr. Gjett om jeg holder meg til merke-verksteder heretter!

Skrevet

Du skal nå ta bilen din og kjøre rundt og rundt Dekkspesialisten :)

Skrevet

Mens jeg smiler bredt og peker på hjulet :-)!

Skrevet

Mens jeg smiler bredt og peker på hjulet :-)!

Ja, og SVÆR prislapp hengende ut av vinduet! :)

Skrevet

Skriv et innlegg i avisa - dårlig reklame for Dekk-spesialisten. Hvis du vil gi litt tilbake til denne pompøse blæra av en mann, så kan du jo fortelle sjefen hans, om dennes kundebehandling.

Skrevet

Skriv et innlegg i avisa - dårlig reklame for Dekk-spesialisten. Hvis du vil gi litt tilbake til denne pompøse blæra av en mann, så kan du jo fortelle sjefen hans, om dennes kundebehandling.

Det burde man egentlig alltid gjøre når man opplever ufin behandling fra en ansatt. Men de fleste gjør det ikke, og mange drittsekker blir sittene fordi de aldri får påpakk.

"............................."

Skrevet

he he, god ide.

:)

Og så kunne hun jo tute et par ganger i tillegg, sånn for sikkerhets skyld.

;)

Skrevet

Det burde man egentlig alltid gjøre når man opplever ufin behandling fra en ansatt. Men de fleste gjør det ikke, og mange drittsekker blir sittene fordi de aldri får påpakk.

"............................."

Det er korrekt, men de fleste nordmenn er i besittelse av det som på gammeldags heter folkeskikk. Derfor kvier de seg i det lengste for å gjøre noe/si ifra, og puster heller lettet ut, over å ha funnet en bedre løsning.

Det er sikkert mange som ønsker jobb, som f.eks hadde vært en langt bedre kundebehandler enn han som jobbet på dekk-spesialisten. Dette får derimot ledelsen aldri greie på, så sant ingen sier ifra.

Synd, men sant.

Skrevet

Det er korrekt, men de fleste nordmenn er i besittelse av det som på gammeldags heter folkeskikk. Derfor kvier de seg i det lengste for å gjøre noe/si ifra, og puster heller lettet ut, over å ha funnet en bedre løsning.

Det er sikkert mange som ønsker jobb, som f.eks hadde vært en langt bedre kundebehandler enn han som jobbet på dekk-spesialisten. Dette får derimot ledelsen aldri greie på, så sant ingen sier ifra.

Synd, men sant.

Folkskikk er bra. Men det er på ingen måte noe brudd med folkeskikken å gå til sjefen til en kundebehandler som oppfører seg dårlig.

".........................."

Skrevet

Folkskikk er bra. Men det er på ingen måte noe brudd med folkeskikken å gå til sjefen til en kundebehandler som oppfører seg dårlig.

".........................."

"Folkskikk er bra. Men det er på ingen måte noe brudd med folkeskikken å gå til sjefen til en kundebehandler som oppfører seg dårlig."

Det er det ikke nei, og det har jeg da heller ikke sagt. Du forstår vel hva jeg mener, men velger å være litt vrang - i kjent Prozak stil :)

Faktum er at folk flest kvier seg allikevel, og føler det vemmelig. Usikre på om de hadde rett - han var tross alt en fagmann osv.

Den som ikke hadde folkeskikk her, var jo selgeren på Dekk-spesialisten, men han fikk jo ikke solgt noe heller, og med en klage, eller flere, så må det vel kanskje gå opp et lys for ledelsen. MEN de må jo få greie på det, og det er her det skorter.

Når dette er sagt, så finnes det også nok av urimelige gapende kunder rundt omkring, så det gjelder å ha en gyldig grunn til å klage på folk, OG ikke minst fremlegge dette på en riktig og sakelig måte.

Ellers vil det ikke bli tatt seriøst.

Skrevet

"Folkskikk er bra. Men det er på ingen måte noe brudd med folkeskikken å gå til sjefen til en kundebehandler som oppfører seg dårlig."

Det er det ikke nei, og det har jeg da heller ikke sagt. Du forstår vel hva jeg mener, men velger å være litt vrang - i kjent Prozak stil :)

Faktum er at folk flest kvier seg allikevel, og føler det vemmelig. Usikre på om de hadde rett - han var tross alt en fagmann osv.

Den som ikke hadde folkeskikk her, var jo selgeren på Dekk-spesialisten, men han fikk jo ikke solgt noe heller, og med en klage, eller flere, så må det vel kanskje gå opp et lys for ledelsen. MEN de må jo få greie på det, og det er her det skorter.

Når dette er sagt, så finnes det også nok av urimelige gapende kunder rundt omkring, så det gjelder å ha en gyldig grunn til å klage på folk, OG ikke minst fremlegge dette på en riktig og sakelig måte.

Ellers vil det ikke bli tatt seriøst.

Vel - du misforstår hvis du tror jeg prøver å være vrang, eller å krangle. Det var bare tilføyelse til debatten, og ikke noe motargument for noe som helst.

"........................"

Skrevet

Vel - du misforstår hvis du tror jeg prøver å være vrang, eller å krangle. Det var bare tilføyelse til debatten, og ikke noe motargument for noe som helst.

"........................"

Ok :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...