lurulf Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Bilen min hadde punktert på det ene hjulet, men ikke verre enn at luften bare sivet langsomt ut slik at jeg måtte etterfylle luft ca annen hver dag. Jeg dro til et firma som kaller seg Dekk-spesialisten for å få reparert hjulet. Der møtte jeg en arrogant mann (jeg følte øyeblikkelig at han mente jeg var et kvinnfolk som ikke kunne noe om bil). Han slo straks fast at dekket var kjørt i stykker og måtte erstattes. Deretter spurte han om bilen min var utenlands-importert, for dekkene mine hadde han aldri hørt om før. Bilen min er kjøpt i Norge. Etter å ha bladd litt i noen permer, erklerte han at dekkene mine ikke er mulig å få tak i, så han ville at jeg skulle kjøpe to - av et meget dyrt merke. Hele tiden snakket han ovenfra og ned. Jeg sa da at jeg heller ville gå til et merke-verksted og be dem skaffe meg nytt dekk. Han lo og sa at de ikke ville kunne skaffe meg dekk noe lettere enn han. Jeg dro så til merke-verstedet, som behandlet meg høflig og respektfullt. De tok inn bilen mens jeg ventet og reparerte hjulet! Hele kostnaden kom på bare 250 kr. Gjett om jeg holder meg til merke-verksteder heretter! 0 Siter
flisa Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Du skal nå ta bilen din og kjøre rundt og rundt Dekkspesialisten 0 Siter
lurulf Skrevet 20. august 2004 Forfatter Skrevet 20. august 2004 Du skal nå ta bilen din og kjøre rundt og rundt Dekkspesialisten Mens jeg smiler bredt og peker på hjulet :-)! 0 Siter
flisa Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Mens jeg smiler bredt og peker på hjulet :-)! Ja, og SVÆR prislapp hengende ut av vinduet! 0 Siter
shandy Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Skriv et innlegg i avisa - dårlig reklame for Dekk-spesialisten. Hvis du vil gi litt tilbake til denne pompøse blæra av en mann, så kan du jo fortelle sjefen hans, om dennes kundebehandling. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Skriv et innlegg i avisa - dårlig reklame for Dekk-spesialisten. Hvis du vil gi litt tilbake til denne pompøse blæra av en mann, så kan du jo fortelle sjefen hans, om dennes kundebehandling. Det burde man egentlig alltid gjøre når man opplever ufin behandling fra en ansatt. Men de fleste gjør det ikke, og mange drittsekker blir sittene fordi de aldri får påpakk. "............................." 0 Siter
amber sun Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Du skal nå ta bilen din og kjøre rundt og rundt Dekkspesialisten he he, god ide. Og så kunne hun jo tute et par ganger i tillegg, sånn for sikkerhets skyld. 0 Siter
shandy Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Det burde man egentlig alltid gjøre når man opplever ufin behandling fra en ansatt. Men de fleste gjør det ikke, og mange drittsekker blir sittene fordi de aldri får påpakk. "............................." Det er korrekt, men de fleste nordmenn er i besittelse av det som på gammeldags heter folkeskikk. Derfor kvier de seg i det lengste for å gjøre noe/si ifra, og puster heller lettet ut, over å ha funnet en bedre løsning. Det er sikkert mange som ønsker jobb, som f.eks hadde vært en langt bedre kundebehandler enn han som jobbet på dekk-spesialisten. Dette får derimot ledelsen aldri greie på, så sant ingen sier ifra. Synd, men sant. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Det er korrekt, men de fleste nordmenn er i besittelse av det som på gammeldags heter folkeskikk. Derfor kvier de seg i det lengste for å gjøre noe/si ifra, og puster heller lettet ut, over å ha funnet en bedre løsning. Det er sikkert mange som ønsker jobb, som f.eks hadde vært en langt bedre kundebehandler enn han som jobbet på dekk-spesialisten. Dette får derimot ledelsen aldri greie på, så sant ingen sier ifra. Synd, men sant. Folkskikk er bra. Men det er på ingen måte noe brudd med folkeskikken å gå til sjefen til en kundebehandler som oppfører seg dårlig. ".........................." 0 Siter
shandy Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Folkskikk er bra. Men det er på ingen måte noe brudd med folkeskikken å gå til sjefen til en kundebehandler som oppfører seg dårlig. ".........................." "Folkskikk er bra. Men det er på ingen måte noe brudd med folkeskikken å gå til sjefen til en kundebehandler som oppfører seg dårlig." Det er det ikke nei, og det har jeg da heller ikke sagt. Du forstår vel hva jeg mener, men velger å være litt vrang - i kjent Prozak stil Faktum er at folk flest kvier seg allikevel, og føler det vemmelig. Usikre på om de hadde rett - han var tross alt en fagmann osv. Den som ikke hadde folkeskikk her, var jo selgeren på Dekk-spesialisten, men han fikk jo ikke solgt noe heller, og med en klage, eller flere, så må det vel kanskje gå opp et lys for ledelsen. MEN de må jo få greie på det, og det er her det skorter. Når dette er sagt, så finnes det også nok av urimelige gapende kunder rundt omkring, så det gjelder å ha en gyldig grunn til å klage på folk, OG ikke minst fremlegge dette på en riktig og sakelig måte. Ellers vil det ikke bli tatt seriøst. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 "Folkskikk er bra. Men det er på ingen måte noe brudd med folkeskikken å gå til sjefen til en kundebehandler som oppfører seg dårlig." Det er det ikke nei, og det har jeg da heller ikke sagt. Du forstår vel hva jeg mener, men velger å være litt vrang - i kjent Prozak stil Faktum er at folk flest kvier seg allikevel, og føler det vemmelig. Usikre på om de hadde rett - han var tross alt en fagmann osv. Den som ikke hadde folkeskikk her, var jo selgeren på Dekk-spesialisten, men han fikk jo ikke solgt noe heller, og med en klage, eller flere, så må det vel kanskje gå opp et lys for ledelsen. MEN de må jo få greie på det, og det er her det skorter. Når dette er sagt, så finnes det også nok av urimelige gapende kunder rundt omkring, så det gjelder å ha en gyldig grunn til å klage på folk, OG ikke minst fremlegge dette på en riktig og sakelig måte. Ellers vil det ikke bli tatt seriøst. Vel - du misforstår hvis du tror jeg prøver å være vrang, eller å krangle. Det var bare tilføyelse til debatten, og ikke noe motargument for noe som helst. "........................" 0 Siter
shandy Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Vel - du misforstår hvis du tror jeg prøver å være vrang, eller å krangle. Det var bare tilføyelse til debatten, og ikke noe motargument for noe som helst. "........................" Ok 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.