Gå til innhold

studielån

Gjest langt å reise til skolen

Anbefalte innlegg

Gjest langt å reise til skolen
Skrevet

Hvor skal jeg ringe for å høre om jeg kan hente studielån utbetalingsslippen på skolen? Sentralbord? Studentekspedisjon?

Skrevet

Du skal få en kvittering med pin-kode i posten, visstnok, og denne skal du ta med til skolen for å hente den første utbetalinga på studielånet/stipendet ditt. Før du får denne, får du visst ikke hentet ut lånet.

Jeg har ikke fått min enda, men håper den er like rundt hjørnet...

Om du har fått pin-koden allerede, skal du kunne logge deg inn og se etter på www.laanekassen.no.

Skrevet

Du skal få en kvittering med pin-kode i posten, visstnok, og denne skal du ta med til skolen for å hente den første utbetalinga på studielånet/stipendet ditt. Før du får denne, får du visst ikke hentet ut lånet.

Om du har fått pin-koden allerede, skal du kunne logge deg inn og se etter på www.laanekassen.no.

Er du sikker på at du må ha med pin-koden for å hente ut lånet? Rimelig sikker på at jeg aldri har gjort det. Lånet kommer jo til deg som person, og hva mer enn legitimasjon er fornuftig å kreve?

"............................."

Skrevet

Det er bare å ringe skolen du har fått studieplass på og høre om det har kommet, også tar du med studiebevis og henter det i studentekspedisjonen

Skrevet

Hvordan i alle dager skal skolen kunne sjekke pinkoden din? Hvis ikke skolen har fått adgang til lånekassens register med din PERSONLIGE KODE og det hele?

Virker ikke helt smart.

Hos oss må vi ta med kvittering på innbetalt semesteravgift, og legitimasjon eller studiekort.

Skrevet

Er du sikker på at du må ha med pin-koden for å hente ut lånet? Rimelig sikker på at jeg aldri har gjort det. Lånet kommer jo til deg som person, og hva mer enn legitimasjon er fornuftig å kreve?

"............................."

Jeg vet ikke... men da jeg gikk sammen et par andre i kullet mitt i går, sa de at NÅ hadde de fått brevet med pinkoden fra Lånekassen, så da kunne de endelig hente ut lånet.

Alle som står i kø for å hente det ut på NTNU har i alle fall med seg et brev, men hva som står i det kan jeg ikke svare deg på enda ;)

Bente831365380491
Skrevet

Jeg vet ikke... men da jeg gikk sammen et par andre i kullet mitt i går, sa de at NÅ hadde de fått brevet med pinkoden fra Lånekassen, så da kunne de endelig hente ut lånet.

Alle som står i kø for å hente det ut på NTNU har i alle fall med seg et brev, men hva som står i det kan jeg ikke svare deg på enda ;)

Pin-koden er din personlige kode. Den har ikke skolen noe med. Det eneste du trenger den til, er for å sjekke selv om søknaden din er behandlet.

Det eneste du trenger for å hente ut lånet på skolen er å ha betalt semesteravgiften og kunne vise frem legitimasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...