Gå til innhold

Medisiner..


mnm

Anbefalte innlegg

Hei NDH.

Jeg bare lurer på noe angående cipramil. Jeg har brukt det siden mai 2000, førts 20 så 40, og til slutt 60 mg. Men så sa psykologen til meg at jeg burde kutte ned slik at psykoterapi virket bedre. Jeg har vært innlagt på Linde(psyk i Tønsberg) Der hvor de kuttet ned til 40mmg, jeg ble utskrevet 2 januar og har siden det ikke tatt noe av medisinene mine. Glemmer dem hver dag. Jeg føler meg ganske fin om dagen, men om kvelden gråter jeg meg i søvn. Vil ikke begynne på medisiner igjen.

Jeg bruker av og til 5 mg imovane og 50 mg truxal for å sove, men min faste lege nekter å skrive mer ut til meg, og nå er jeg tomfor medisiner. Hva skal jeg gjøre?på forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

En lege kan "nekte" deg å skrive ut medikamenter dersom han finner det for godt, men som regel har han jo en slags grunn for det.

Når det gjelder Imovane, er jo det et B-Preparat, og inneholder pr. definisjon narkotika, som man kan bli avhengig av. Mange leger er restriktive med å skrive ut slike tabletter i lengde.

Men synes det er meget underfundt dersom han nekter deg Truxal mot søvnløshet og Cipramil mot depresjon. Skift lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har vanskelig for å forstå hvorfor legen din ikke kan gi deg Truxal. Imovane kan en muligens bli avhengig av, så det er det lettere å forstå.

Legen skylder i det minste å gi deg en forklaring.

Jeg synes du sammen med psykologen skal kontakte en lege og bli enig om videre medisinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...