Gå til innhold

Kan man likevel bli slankere?

Anbefalte innlegg

Gjest sjokoman
Skrevet

Jeg klarer bare ikke å bli kvitt min søthunger, men jeg har redusert den veldig, og spiser for det meste sunt. Likevel:

Kan man klare å gå ned i vekt selv om man spiser 50 g sjokolade hver dag? (= 1/2 plate helnøtt feks). Hvor mange kalorier er det egentlig i sjokolade, det står ikke utenpå pakken det jeg har sett.

Jeg trener moderat og prøver som sagt å spise sunt ellers.

Skrevet

Alt koker selvsagt ned til det enkle regnestykket "kalorier inn minus kalorier ut". Dersom du trener godt og spiser sunt og moderat for øvrig, er det vel ikke usannsynlig at du kan spise litt sjokolade. Men det er jo bare tomme kalorier, da..For øvrig er sjokoladen sunnere jo mørkere den er.

Men ettersom du har sånn søthunger: Har du prøvd å ta kromtilskudd? Det hjelper ofte mot søtsug.

Gjest sjokoman
Skrevet

Alt koker selvsagt ned til det enkle regnestykket "kalorier inn minus kalorier ut". Dersom du trener godt og spiser sunt og moderat for øvrig, er det vel ikke usannsynlig at du kan spise litt sjokolade. Men det er jo bare tomme kalorier, da..For øvrig er sjokoladen sunnere jo mørkere den er.

Men ettersom du har sånn søthunger: Har du prøvd å ta kromtilskudd? Det hjelper ofte mot søtsug.

Jeg tar krom ja, men syns ikke det hjelper særlig.

Men jeg prøver å spise noe annet først, når søthungeren kommer, så som et eple eller en banan. Slik har jeg ihvertfall klart å redusere søt-inntaket noe.

Gjest god helg
Skrevet

Om du spiser mindre er da det fint! Og det skal heller ikke være SÅ usundt med sjokolade, har jeg hørt. Du vil nok gå ned om du spiser sundt, og ikke så mye snop som før. Og f.eks. går tur/trener litt.

Skrevet

Jeg tar krom ja, men syns ikke det hjelper særlig.

Men jeg prøver å spise noe annet først, når søthungeren kommer, så som et eple eller en banan. Slik har jeg ihvertfall klart å redusere søt-inntaket noe.

Banan er vel omtrent like fetende som en liten sjokolade, så med det som forrett så blir det enda verre.

Gjest avocado
Skrevet

Banan er vel omtrent like fetende som en liten sjokolade, så med det som forrett så blir det enda verre.

Synes det er litt feil å si at banan er fetende.. Man legger vel ikke på seg av å spise en banan?? Det er sundt, og man kan godt spise frukt. Og en liten sjokolade, uten at det er noen krise.

Gjest been there
Skrevet

Freia sin mørk kokesjokolade/selskapssjokolade er knallgod!!! Tror jeg kan nøye meg med mindre sjokolade med den da det er godt bare å suge på en liten bit av den...

Skrevet

Forskjellen er selvsagt at bananen inneholder en rekke nyttige stoffer i tillegg, mens sjokkisen ikke er noen vitaminbombe. Så valget som sådan bør være enkelt.

Skrevet

Synes det er litt feil å si at banan er fetende.. Man legger vel ikke på seg av å spise en banan?? Det er sundt, og man kan godt spise frukt. Og en liten sjokolade, uten at det er noen krise.

Både banan og avacado inneholder fett, men det er sundt fett. Det er allikevel omtrent like fetende som mettet fett. Så morsjon er tingen. (Dette er ikke noe jeg har funnet på, eller tror, det var en ernæringsfysiolog som sa det).

Men det er klart, ser man kun på det som er sundt, så er det selvsagt bedre med umettet fett, enn mettet.

Skrevet

Forskjellen er selvsagt at bananen inneholder en rekke nyttige stoffer i tillegg, mens sjokkisen ikke er noen vitaminbombe. Så valget som sådan bør være enkelt.

Jo, det er klart, men her var det ikke enten-eller, her var det både-og.

Og hvis da målet var å gå ned, så velger man ikke EN fetende ting, til forrett for en enda fetere, og mer usunn ting.

Ville selvsagt spist en banan hver dag, istedenfor en sjokolade (grøss), men det er meg.

Skrevet

Jo, det er klart, men her var det ikke enten-eller, her var det både-og.

Og hvis da målet var å gå ned, så velger man ikke EN fetende ting, til forrett for en enda fetere, og mer usunn ting.

Ville selvsagt spist en banan hver dag, istedenfor en sjokolade (grøss), men det er meg.

Både-og er selvsagt den dårligste løsningen. Vanskelig å være uenig i det...

Skrevet

Eh.. jeg er omtrent i samme bås som deg. Tørket aprikos gjør svært mye av samme nytten for meg. Ellers gjør også et glass sjolkolademelk behovet for sjokolade mindre hos meg..

Gjest sjokoman
Skrevet

inneholder en vanlig sjokolade da (pr 100 mg)? Noen som kan hjelpe meg å finne ut dette?

Ellers er jeg enig med dere som sier at banan også er fetende, men det er ihvertfall mye sunnere å spise frukt, så jeg syns jeg har tatt et skritt i riktig retning.

Gjest fletteline
Skrevet

inneholder en vanlig sjokolade da (pr 100 mg)? Noen som kan hjelpe meg å finne ut dette?

Ellers er jeg enig med dere som sier at banan også er fetende, men det er ihvertfall mye sunnere å spise frukt, så jeg syns jeg har tatt et skritt i riktig retning.

Står jo bakpå pakningen

Gjest sjokoman
Skrevet

Står jo bakpå pakningen

Nei det gjør ikke det! Noen ganger gjør det sikkert det, men slett ikke alltid!

Gjest kalorier i sjokolade
Skrevet

Rundt 520-580 kcal pr.100 gr sjokolade.

Skrevet

Hvis det er sjokolade som inneholder kakaofett, så er jo det sundt.

Er det ikke krom som hjelper på søthunger?

Skrevet

Jeg har kjøpt kromtilskudd på apoteket, og tar en tablett daglig. Etter noen dager er søtsuget så godt som borte. Også flere jeg kjenner har prøvd dette med god effekt!!

Skrevet

Det de andre sier er bullshit.

Lever du på sjokolade og kake osv, så går du faktisk NED i vekt. Det er en bevist slankemetode.

Gjest Glasselle
Skrevet

Både banan og avacado inneholder fett, men det er sundt fett. Det er allikevel omtrent like fetende som mettet fett. Så morsjon er tingen. (Dette er ikke noe jeg har funnet på, eller tror, det var en ernæringsfysiolog som sa det).

Men det er klart, ser man kun på det som er sundt, så er det selvsagt bedre med umettet fett, enn mettet.

?

Nå er det rundt 500 kalorier pr 100 gram i sjokolade, og 90 kalorier pr 100 gram i banan. Det er en ganske betydelig forskjell, spør du meg. Det du sier stemmer rett og slett ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...