Gå til innhold

Cola light

Anbefalte innlegg

Gjest på slankefot
Skrevet

Jeg har hørt litt om at "light" stoffene er farlige, men stemmer det? Er det ikke bedre å drikke en cola light (halvliter) om dagen, enn en vanlig cola?

Ja da, jeg er klar over at det er mye sunnere å drikke vann, og det gjør jeg også mye, men altså, likevel mitt spørsmål!

Gjest en mann sa til en venninne som sa til meg..
Skrevet

Min venninne jobber i butikk. Hun drakk alltid cola light. En mann som leverte brus til butikken sa til henne at om hun visste hva cola light inneholdt så ville hun aldri ha drukket det... Men han kunne jo ikke si mer.

Gjest been there
Skrevet

Min venninne jobber i butikk. Hun drakk alltid cola light. En mann som leverte brus til butikken sa til henne at om hun visste hva cola light inneholdt så ville hun aldri ha drukket det... Men han kunne jo ikke si mer.

I normale doser skal det ikke være farlig. Og helsefanatikere anbefaler vel dette fremfor vanlig Cola.

Du bør uansett drikke det sammen med måltid pga tennene. Den største faren er kanskje å bli avhengig slik at du må opp i et par liter om dagen....

Skrevet

Det skumle med Cola er at det er så surt, at emaljen etser av på tennene. Verst er det når man har brus med skrukork, og bare tar små slurker jevnlig utover hele dagen. Da får tennene hele tida den tilførselen med syre...

Cola er forøvrig en fin rustfjerner! Legger man en rusten mutter i Cola over natta, er den etter hva jeg har hørt blank til morgenen.

Skummelt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...