Gå til innhold

Dataproblemer - formatere harddisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har svært lite kunnskaper om data, så jeg må ha ting inn med teskje.

Jeg har fått problemer med antivirusprogrammet mitt, internett har begynt å gå kjempetregt, og alt henger. Har fått tips om å formatere harddisken. Har aldri gjort det før, maskinen er et år gammel. Hvordan gjør jeg det? Må jeg legge alt jeg vil spare på inn på cder? Må jeg innstallere windows på nytt etterpå? Det siste spørsmålet er kanskje det viktigste.

Og hvordan jeg går fram for å formatere såklart.. Takk for svar!

Skrevet

Standardsvaret alle som skal være "important" det der med å formatere og legge inn alt på nytt. Det skal være unødvendig på en ett år gammel maskin. Det er mye du kan gjøre for å bedre ytelsen på maskina uten å formatere:

- kjør diskopprydding og slett alle Temp-filer og midlertidige filer

- skann disken for feil, og defragmenter

- skann maskina for virus

- skann maskina for spyware (kjør Ad-aware og SpyBot S&D)

Som regel er det bare en real ryddesjau som skal til.

Skrevet

Standardsvaret alle som skal være "important" det der med å formatere og legge inn alt på nytt. Det skal være unødvendig på en ett år gammel maskin. Det er mye du kan gjøre for å bedre ytelsen på maskina uten å formatere:

Det avhenger av operativsystemet. Windows 98 har det med å gå tregere og tregere etterhvert som registeret fylles opp. Men for Windows XP er jeg enig med deg at det er mye mer som kan gjøres for å rydde opp og øke ytelsen til maskinen uten å reinstallere systemet.

Gjest ingen ekspert
Skrevet

" skann disken for feil"

Hvor og hvordan?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...