Gå til innhold

"The ring"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så denne filmen for noen dager siden, og kan ikke helt si at jeg forstod slutten...

Sønnen til hovepersonen var jo på en måte "connected" til jenten, ble jo ikke noe mer snakk om det?

Filmen sluttet med at mor og sønn stod og massekopierte filmen, hvorfor?

Hvem hadde laget filmen, og hvorfor?

Mulig jeg var trøtt da jeg så den, men syntes ikke jeg fikk svar på alt...

Noen som kan hjelpe meg å få fred i sjelen?

mvh

ShitDiddelyDo
Skrevet

***********************SPOILER******************

Når moren ikke døde etter 7 dager måtte hun finne ut hva hun hadde gjort som reddet livet hennes - sånn at sønnen kunne gjøre det samme og dermed slippe den lille jentas vrede.

Det moren hadde gjort var å kopiere filmen. Alle som så filmen hadde altså 7 dager på seg til å kopiere den - eller dø.

Skrevet

Sønnen var vel litt småsynsk av seg.

Moren lot sønnen kopiere filmen på nytt ved at hun lot fingrene gå over hans (han kunne jo ikke kopiere fra før, han har vel ikke lært det) for at han ikke skulle bli drept av jenta. Eneste måten å overleve etter å ha sett filmen, var å kopiere den... Da vil jo enda flere se den og dø..Men det er eneste måten. Bare slik kunne hun redde sønnen sin. Alle som ser filmen dør innen 7(?) dager, unntatt de som lager kopi av den.

Filmen er en amerikansk versjon av en asiatisk film, tror den var japansk. Tror det var slik at den onde jenta laget filmen, fordi folk skulle dø, siden hun selv var blitt drept og noen skulle finne ut hva som skjedde med henne. Slik moren/journalisten gjorde. Jenta ble drept av foreldrne sine fordi hun var ond...og fortsatte å spre ondskap etter sin død...

Dårlig forklart, men...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Moren lot sønnen kopiere filmen på nytt ved at hun lot fingrene gå over hans (han kunne jo ikke kopiere fra før, han har vel ikke lært det) for at han ikke skulle bli drept av jenta. Eneste måten å overleve etter å ha sett filmen, var å kopiere den... Da vil jo enda flere se den og dø..Men det er eneste måten. Bare slik kunne hun redde sønnen sin. Alle som ser filmen dør innen 7(?) dager, unntatt de som lager kopi av den.

Filmen er en amerikansk versjon av en asiatisk film, tror den var japansk. Tror det var slik at den onde jenta laget filmen, fordi folk skulle dø, siden hun selv var blitt drept og noen skulle finne ut hva som skjedde med henne. Slik moren/journalisten gjorde. Jenta ble drept av foreldrne sine fordi hun var ond...og fortsatte å spre ondskap etter sin død...

Dårlig forklart, men...

Nei, det var faktisk en veldig god forklaring! :)

Skrevet

Dårlig forklart, men...

Denne: http://www.imdb.com/title/tt0178868/

jeg har ikke sett den amerikanske versjonen, men sannsynligheten for at originalen er bedre er vel ganske stor...

Skrevet

Nei, det var faktisk en veldig god forklaring! :)

Har på følelesen at du er.....SDD???

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er en ikke-pervers odalsgutt med bein i nesa, og kan derfor ikke forveksles med perverterte askergutter uten hår på ballene.

Men det er hyggelig å se deg igjen likevel! :)

Skrevet

Jeg er en ikke-pervers odalsgutt med bein i nesa, og kan derfor ikke forveksles med perverterte askergutter uten hår på ballene.

Bein i nesa OG hår på balla nå da, med andre ord!

Livet er nyasert....

:=)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bein i nesa OG hår på balla nå da, med andre ord!

Livet er nyasert....

:=)

Det med "hår på ballene" var egentlig en metafor. En av Odalens mest brukte metaforer, om jeg ikke tar helt feil. En metafor vi får inn med morsmelka.

For jeg har selvsagt ikke hår på ballene. Det er ufint. Selv her i Odalen er det vrient å dra damer om man har Bush (bortsett fra ei lokal budeie som ikke er helt tam).

Skrevet

Det med "hår på ballene" var egentlig en metafor. En av Odalens mest brukte metaforer, om jeg ikke tar helt feil. En metafor vi får inn med morsmelka.

For jeg har selvsagt ikke hår på ballene. Det er ufint. Selv her i Odalen er det vrient å dra damer om man har Bush (bortsett fra ei lokal budeie som ikke er helt tam).

Er'u i ODALEN?????

Hva gjør du der? Skriver roman?????

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er'u i ODALEN?????

Hva gjør du der? Skriver roman?????

Jeg er fra Odalen. Jeg prøver bare å motbevise at jeg er denne perverse "sierdudet"-fyren som mange tror jeg er, og jeg føler jeg gjør en suveren jobb i forhold til å bevise min uskyld.

F.eks. er jeg ikke bare fra Odalen, men jeg er også veldig ny her på dol. Tok min første tur innom rundt påsketider etter en konfrontasjon inne på IRC kanalen #Odalen (hvor jeg var i ferd med å bli moderator - men jeg ble sveket av en sammensatt - som vi kaller dem her i Odalen). Så jeg vet f.eks. ikke hvem du er.

På den annen side så høres du veldig hyggelig ut basert på det du skriver her, så jeg vil tro du har vært dypt savnet dersom du ikke har skrevet her på en stund.

;)

Skrevet

Selvfølgelig er han det :)

Skrevet

Jeg er fra Odalen. Jeg prøver bare å motbevise at jeg er denne perverse "sierdudet"-fyren som mange tror jeg er, og jeg føler jeg gjør en suveren jobb i forhold til å bevise min uskyld.

F.eks. er jeg ikke bare fra Odalen, men jeg er også veldig ny her på dol. Tok min første tur innom rundt påsketider etter en konfrontasjon inne på IRC kanalen #Odalen (hvor jeg var i ferd med å bli moderator - men jeg ble sveket av en sammensatt - som vi kaller dem her i Odalen). Så jeg vet f.eks. ikke hvem du er.

På den annen side så høres du veldig hyggelig ut basert på det du skriver her, så jeg vil tro du har vært dypt savnet dersom du ikke har skrevet her på en stund.

;)

Så synd! Sierdudet var en av mine favoritter her inne...

Du er nok ikke så kul....

=)

Er det noen jakkekøer der du er nå da???

Skrevet

JEG har fetter i Asker, jeg har fetter i Asker *synge*

Skrevet

Til SDD, Grumpy og Zuul!

Det var noe slikt jeg hadde tenkt meg selv, selvom jeg ikke synes løsningen var helt åpenbar!

Fint også at dere fant ut "mysteriet om ShitDiddelyDo"..

mvh

Gjest ikke helt sikker
Skrevet

Men du skrev et sted at du er 30; trodde SDD var 27-28?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet da ikke hvor gammel han er.

Den slags er ikke common knowledge her i Odalen, og det var heller ikke common knowledge på #Odalen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så synd! Sierdudet var en av mine favoritter her inne...

Du er nok ikke så kul....

=)

Er det noen jakkekøer der du er nå da???

Man må aldri undervurdere en god jakkekø.

Gjest miriram73
Skrevet

Ja for SDD kan jo aldri bli eldre ettersom tida går, imotsetning til oss andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...