Gå til innhold

FU : Er du religiøs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror mindre og mindre på noenting jo eldre jeg blir.

Er på vei fra agnostiker til ateist...

Gjest Iznowgood_still
Skrevet

Er du religiøs?

Tja

Hvilket trossamfunn tilhører du?

Tilnærmet buddhisme og paganisme

Hvordan utøver du din religion?

Prøver å leve etter mottoet"What goes around, comes around" og å ta vare på natur og dyr.

Godtar du at andre ikke mener at din religion er den riktige?

Ja, alle får leve med sin egen samvittighet ;-)

Skrevet

Er du religiøs?

-Nei.

Hvilket trossamfunn tilhører du?

-Ikke noe trossamfunn. Men er medlem i humanetisk forbund.

Hvordan utøver du din religion?

-Utøver ingen religion. Men det jeg legger vekt på i livet, er kjærlighet, balanse og det å gjøre det beste utav alt; og ha et godt liv.

Godtar du at andre ikke mener at din religion er den riktige?

-Folk kan tro hva de vil for meg, bare de ikke prøver å prakke det på meg.

Gjest ha en fin søndag:)
Skrevet

Kristen. Går veldig sjelden i kirke. Alksepterer selvsagt at folk mener forskjellig.

Skrevet

Jeg er kristen og medlem av statskirken.

Tilhører en menighet som representerer den mest liberale delen av statskirken, med mange flotte, åpne og uhøytidelige prester og medlemmer. Det er viktig for meg.

Går ikke så ofte i kirken, men ber aftenbønn hver kveld.

De fleste i vennekretsen min har en annen tro enn meg - selv mannen min tror ikke på Gud. Så ja, jeg kan trygt si at jeg godtar det. Er glad for at jeg ikke har et ensidig sosialt nettverk. Alle trenger forskjellige typer input.

Skrevet

Nei, jeg er ikke mottakelig for overtro i noen som helst form.

Derimot synes jeg religion som fenomen er interessant, og jeg har ganske mye kunnskap både om kristendommen og andre religioner.

Gjest jaså du
Skrevet

Han tviler nok på om du eksisterer! :-)

Med vennlig hilsen

"Han tviler nok på om du eksisterer! :-)"

Du har jo før ærklært deg som ateist, Sør. Men her viser du at du sliter med tvil innerst inne.

Skrevet

Til gjengjeld har du en ustoppelig trang til å kommentere andre, ikke sant?

Akkurat som deg - ikke sant? :-)

Skrevet

"Han tviler nok på om du eksisterer! :-)"

Du har jo før ærklært deg som ateist, Sør. Men her viser du at du sliter med tvil innerst inne.

Evt. sliter du med humor...? ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg er jo en godt voksen dame som nærmer meg 50 om noen år. meldte meg ut av statskirka før jeg fylte 19, og leste en del om livssyn og tro. Fant at det store og generelle i paganismen lå mitt hjerte og min livsstil nærmest. På den tida var det ikke så mye å finne om de forskjellige retningene innen wicca. Jeg feiret esbater og sabbater og fikk et for meg naturlig forhold til naturen og paganismen. Etter noen år ble jeg med i et coven, men siden jeg hadde holdt på så lenge alene opplevde jeg det som mer givende å fortsette alene. Jeg følger ingen spesiell retning, og tror ikke på en gudinne og en gud slik mange wiccanere gjør. Naturen og elementene og årshjulet er veldig sentrale i det jeg holder på med, selv om jeg ikke har noe navn på det og for meg er guden og gudinnen symbol på det feminine og maskuline som gjør at verden går videre.

Dette høres da svært religiøst ut...riter, besjelet natur...?

Gjest Nissen finnes
Skrevet

Ateist

Hvordan jeg uttøver?

Ler av de religiøse.

Gjest jaså du
Skrevet

Evt. sliter du med humor...? ;-)

Med vennlig hilsen

En som tviler, må nødvendigvis eksistere. Men du skriver at "Han tviler nok..." og nekter for at Gud eksisterer (!) - og etterpå henviser til humor ! Det er like dumt som når enkelte påkaller Fanden de nekter for eksisterer og forklarer det hele med kulturbundne ytringer.

Folk som evt. ler av deg, gjør nokså sikkert ikke det av den grunn du tror, men fordi du dummer deg ut, slik som nå.

Skrevet

En som tviler, må nødvendigvis eksistere. Men du skriver at "Han tviler nok..." og nekter for at Gud eksisterer (!) - og etterpå henviser til humor ! Det er like dumt som når enkelte påkaller Fanden de nekter for eksisterer og forklarer det hele med kulturbundne ytringer.

Folk som evt. ler av deg, gjør nokså sikkert ikke det av den grunn du tror, men fordi du dummer deg ut, slik som nå.

Det er jo bare flott at de ler. Du er jo ikke så mye å le av - heller å gråte over.

Men god bedring!

Med vennlig hilsen

• 3 uker senere...
Gjest nesten ikke peiling
Skrevet

Er paganist, følger ingen retning men har mine egne seremonier. Meldte meg ut av statskirka for ca 27 år siden

Vet du hva den keltiske gudinnen for lykke heter?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...