Gå til innhold

UB tillegg og handel og kontor

Anbefalte innlegg

Skrevet

nei- men de ville gjerne ha det i den spesielle situasjonen.

Så basert på den episoden så syns du at alle uorganiserte i bedrifter med tariffavtale er snyltere?

Skrevet

Så basert på den episoden så syns du at alle uorganiserte i bedrifter med tariffavtale er snyltere?

nei- ikke bare basert på den episoden. Jeg har vært med i fagforeninger i over 30 år og har vært borti en god del andre liknende episoder også.

Ja jeg syns det er snylting. Og dette er mitt personlige synspunkt, jeg har ikke sjekka med verken Handel og Kontor eller LO.

Skrevet

nei- ikke bare basert på den episoden. Jeg har vært med i fagforeninger i over 30 år og har vært borti en god del andre liknende episoder også.

Ja jeg syns det er snylting. Og dette er mitt personlige synspunkt, jeg har ikke sjekka med verken Handel og Kontor eller LO.

Jeg er, som den eneste på min arbeidsplass, organisert. Bedriften har tariffavtale, men det kunne ikke ramle meg inn å kategorisere alle mine kolleger som snyltere.

Skrevet

Jeg er, som den eneste på min arbeidsplass, organisert. Bedriften har tariffavtale, men det kunne ikke ramle meg inn å kategorisere alle mine kolleger som snyltere.

OK- det har du lov til å mene. Men jeg går da ikke rundt hver dag og kaller kollegene mine snyltere heller. Vi har et veldig godt og trivelig forhold. Men jeg mener fortsatt at de snylter på godene vi arbeider for. Og de vet at jeg mener det og de vet at jeg gjerne hjelper dem med alt annet enn det som har med avtalebaserte forhold.

Jeg er tillitsvalgt for de organiserte, ikke de uorganiserte. :o)

Skrevet

OK- det har du lov til å mene. Men jeg går da ikke rundt hver dag og kaller kollegene mine snyltere heller. Vi har et veldig godt og trivelig forhold. Men jeg mener fortsatt at de snylter på godene vi arbeider for. Og de vet at jeg mener det og de vet at jeg gjerne hjelper dem med alt annet enn det som har med avtalebaserte forhold.

Jeg er tillitsvalgt for de organiserte, ikke de uorganiserte. :o)

Om du kaller dem snyltere i ansiktet eller bak ryggen deres gjør ingen særlig forskjell for meg.

Skrevet

Om du kaller dem snyltere i ansiktet eller bak ryggen deres gjør ingen særlig forskjell for meg.

De er fullstendig klar over hva både jeg og de andre mener om dette. De omtaler seg selv som snyltere også. Det er faktisk de selv som fleiper mest med det. Det er mulig det er vanligere med en friskere språkbruk her jeg bor og jobber, bruk av ordet snylter har faktisk aldri vært noe problem.

Men vi har blitt enige om at vi er uenige om akkurat dette med medlemskap.

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Jeg har vært i kontakt med handel og kontor i norge og sverige.Ingen av dem vet hvor jeg skal organisere meg siden jeg jobber i en norsk butikk i sverige.....

I sverge har jo butikkene åpen på søndager, men jeg prøver å finne svar på om det er riktig at jeg tjener det samme på søndager som å lørdager.

En butikk i Sverige følger svensk arbeidsmiljølpv, så da må du sjekke hva som gjelder der. Men hvis arbeidskontrakten din henviser til norsk Handel- og Kontors avtaler må du sjekke hva som gjelder der for dagligvarebransjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...