Gå til innhold

Er det noen som har peiling på Game Boy-spill her?

Anbefalte innlegg

Gjest mammaen til Game Boy-gutt.
Skrevet

Sønnen min på 7 fikk et Donkey Kong-spill til Game Boyen. Når han startet det opp har han antakelig trykket feil et sted, så han har fått spillet på tysk. Jeg klarer ikke å oversette all dialogen i spillet til ham, så han går glipp av en del instruksjoner. Går det an å få innstilt språket på nytt noe sted ( til engelsk)? Jeg får det ikke opp som valg, såvidt jeg kan se. Er det noe jeg kan gjøre for å nullstille spillet?

**

Spørsmål 2: Er det noe sted på nettet det ligger instruksjoner til forskjellige Game Boy-spill? Vi har rotet bort en bruksansvisning, og det er stor sorg i heimen :-(

Gjest Sugerar
Skrevet

Oppsøk en butikk som selger slike spill. De kan muligens hjelpe deg.

Skrevet

Min erfaring er at det kun er barn som skjønner noe som helst av disse spillene...*s* Har aldri skjønt hvordan unger som hverken kan lese eller forstår engelsk allikevel er de som forstår logikken i det som foregår...

Min nå 7 år gamle nevø har hatt intensiv-kurs med meg, og han var svært omsorgsfull i stemmen da han etter en halv time uttrykte at det nok var best at jeg startet i 1.verdenen...

Skrevet

Start et nytt savegame i DonkeyKong. Da vil han måtte begynne på nytt, men du får velge språk på nytt.

Jeg aner ikke om det finnes bruksanvisninger på nett, det gjør det sikkert, men har aldri vært ute for at man trenger dem. Ikke til noen sånne typer spill.

Skrevet

Sønnen min (7 år) har ikke DonkeyKong, så det er mulig at han må starte et spill helt fra starten av som Lula skriver.

Men på de fleste spillene han har velger han språk før han velger det spillet som han har spart fra før, så han kan i prinsipeet bytte språk uten å måtte begynne på nytt.

Ofte så er det noe som heter "options" på engelsk, og hva det da vil hete på tysk aner jeg ikke! Men der kan man gå inn og velge språk.

Re nettet:

Det som du ofte kan finne på nettet er komplett gjennomgang av hele spillet med tips og hint. Søk ved å skrive gameboy advabce + navn på spill + stikkord som "cheats" eller "hints" eller "walkthru".

Print ut og ta med hjem! Selv om man beholder bruksanvisningen i pakka kommer man nesten garanhtert til å stoppe opp ett eller annet sted i spillet, og da kan det være lurt å lese at man skulle gjøre det slik&sånn for å komme videre.

Lykke til! *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...