Gå til innhold

Stønad til barnetilsyn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, søkte om stønad til barnetilsyn på nytt nå (må visst det for hvert år) og fikk meg en liten overraskelse.... Det står at hvis man tjener over 6 G faller den bort i sin helhet. Er det jeg som ikke har fulgt med i timen her, men det var da vitterlig slik før i allefall at da ble den halvert?

Hvis jeg for 2004 tjener mer enn 6 G, men ikke for 2005 (har fått noe ekstra utbetalinger i år), mister jeg da barnetilsynet for hele skoleåret 2004/2005?

skorpionfisken
Skrevet

Ved inntektsendringer, opp eller ned, kan du sende inn ny søknad.

Blir inntekten herfra og ut (De regner de neste 12 mnd) under 6 G så kan du søke på nytt og dermed få støtten igjen.

Skrevet

Ved inntektsendringer, opp eller ned, kan du sende inn ny søknad.

Blir inntekten herfra og ut (De regner de neste 12 mnd) under 6 G så kan du søke på nytt og dermed få støtten igjen.

hei, vil det si at for skoleåret 2004/2005 gjelder inntekten fra nå og 12 måneder fremover?

Ikke inntektsåret 2004?

skorpionfisken
Skrevet

hei, vil det si at for skoleåret 2004/2005 gjelder inntekten fra nå og 12 måneder fremover?

Ikke inntektsåret 2004?

Jeg har skjønt det sånn at du i det du søker legger ved inntekten din (Jeg la ved en attest fra arbeidsgiver om hva jeg tjente nå). Så beregner de ut fra den hvor mye du vil tjene det neste året. Om det er under 6G så får du støtte til barnetilsyn. Dersom du går ned i inntekt så får du en attest på det og søker på nytt.

Skrevet

Jeg har skjønt det sånn at du i det du søker legger ved inntekten din (Jeg la ved en attest fra arbeidsgiver om hva jeg tjente nå). Så beregner de ut fra den hvor mye du vil tjene det neste året. Om det er under 6G så får du støtte til barnetilsyn. Dersom du går ned i inntekt så får du en attest på det og søker på nytt.

Åja, jeg ble ikke bedt om noe inntektsbekreftelse jeg.

Har ganske mye å si for meg om de regner 2004 eller året 2004/2005 (skoleåret). Jeg fikk nemlig ekstrautbetaling (ikke fra arbeidsgiver) i våres, og for 2004 vil det nok si over 6 G. Men normalen er under 6 G.

Takk for svar. Jeg får kanskje ringe TK og dobbelsjekke med de. Så slipper jeg å måtte betale tilbake evnt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...