Gå til innhold

Rehabilitering

Anbefalte innlegg

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Stemmer det at man ikke kan ta noen slags utdanning (brevkurs f eks) når man er under rehabilitering?

Gjest Iznowgood_still
Skrevet

Du er vel ikke pålagt å 'melde ifra' om brevkurs, vel?

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Du er vel ikke pålagt å 'melde ifra' om brevkurs, vel?

Var det jeg lurte på, skal på aktiv sykemelding og er ukependler så jeg kommer til å få så mye fritid som jeg bør bruke til noe fornuftig.. Men så var det altså noen som sa at jeg ikke kan ta noe utdanning under rehab..

Gjest den beskjeden fikk jeg også
Skrevet

Ja, jeg fikk i allefall den beskjeden da jeg gikk på rehabilitering at da var man for syk til å jobbe og gå på skole...

Hvis man gikk på skole eller jobbet under rehabiliteringen, mistet man retten til denne ytelsen pga rehabilitering fikk man hvis man var under aktiv behandling med utsikt til bedring av arbeidsevnen...

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Ja, jeg fikk i allefall den beskjeden da jeg gikk på rehabilitering at da var man for syk til å jobbe og gå på skole...

Hvis man gikk på skole eller jobbet under rehabiliteringen, mistet man retten til denne ytelsen pga rehabilitering fikk man hvis man var under aktiv behandling med utsikt til bedring av arbeidsevnen...

Hmmm.. da får jeg finne meg noe annet å ta meg til da..

Takk for svar!

Gjest den beskjeden fikk jeg også
Skrevet

Hmmm.. da får jeg finne meg noe annet å ta meg til da..

Takk for svar!

Hva med å søke om yrkesrettet attføring?

Jeg gikk på yrkesrettet attføring, og da fikk jeg lov til å gå på skole og ta brevkurs osv...og fikk støtte for det...

Attføringspenger får man ofte hvis man skal omskolere seg til en annen jobb eller der hvor hensikten er å få personen ut i jobb

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Hva med å søke om yrkesrettet attføring?

Jeg gikk på yrkesrettet attføring, og da fikk jeg lov til å gå på skole og ta brevkurs osv...og fikk støtte for det...

Attføringspenger får man ofte hvis man skal omskolere seg til en annen jobb eller der hvor hensikten er å få personen ut i jobb

Jeg spurte litt om omskolering for en stund siden, men trygdekontoret ville ikke snakke om det da, måtte prøve meg på jobb en stund først. Og så har legen ment at jeg kommer til å bli helt bra igjen så det har ikke vært snakk om å få noe omskolering, men nå har jeg gått så lenge at han begynner visst å tvile han også. Ser ikke ut til å bli noe bedre, men skal gå på aktiv sykemelding en stund til så får vi se hvordan det går. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...