Gå til innhold

Hevelse under stingene

Anbefalte innlegg

Gjest betennelse?
Skrevet

Hvor lang tid tar det vanligvis før hevelse under stingene går tilbake? Det er under haka. Bør jeg gå til lege?

Gjest ha en fin søndag:)
Skrevet

De kommer vel an på. Hvor lenge siden er det du fikk stingene?

Gjest betennelse?
Skrevet

De kommer vel an på. Hvor lenge siden er det du fikk stingene?

Tok stingene for ti dager siden.

Skrevet

Det kan godt være hovent en stund, men legg merke til om det er ømt og vondt. Jeg opererte i beinet for noen år siden, og selv om såret er grodd er området enda hovent.. Kommer det f.eks. gult puss får du kontakte legen, eller om det ikke gror ordentlig.

Gjest litt usikker Zarine
Skrevet

Gjer det noko vondt, da? Når stinga er fjerna, og for såpass lenge sida som ti dagar, ville eg tru at det ikkje burde vere hevelse lenger normalt sett, men eg har ikkje *veldig* mykje erfaring...

I dei fall eg har opplevd betennelse, så har det vore såpass tidleg i forløpet at stinga har vore på plass enda, men det betyr naturlegvis ikkje at det ikkje kan ha blitt betent no sjølv om sårflata har lukka seg. Om det er ømt og rødt syns eg du skal få det vurdert av legen.

Gjest betennelse?
Skrevet

Det kan godt være hovent en stund, men legg merke til om det er ømt og vondt. Jeg opererte i beinet for noen år siden, og selv om såret er grodd er området enda hovent.. Kommer det f.eks. gult puss får du kontakte legen, eller om det ikke gror ordentlig.

Huden har grodd nå, det var litt betent en stund så jeg har brukt Fucidin. Men det er veldig hardt under? En sånn stripe der kuttet var liksom. Hardt og litt tykt. Kan det være betennelse under der? Det er ikke veldig ømt, men litt.

Gjest betennelse?
Skrevet

Gjer det noko vondt, da? Når stinga er fjerna, og for såpass lenge sida som ti dagar, ville eg tru at det ikkje burde vere hevelse lenger normalt sett, men eg har ikkje *veldig* mykje erfaring...

I dei fall eg har opplevd betennelse, så har det vore såpass tidleg i forløpet at stinga har vore på plass enda, men det betyr naturlegvis ikkje at det ikkje kan ha blitt betent no sjølv om sårflata har lukka seg. Om det er ømt og rødt syns eg du skal få det vurdert av legen.

Littegranne ømt og rart. Litt ekkel følelse. Har aldri sydd før, så jeg vet ikke hvordan det skal være.

Skrevet

Huden har grodd nå, det var litt betent en stund så jeg har brukt Fucidin. Men det er veldig hardt under? En sånn stripe der kuttet var liksom. Hardt og litt tykt. Kan det være betennelse under der? Det er ikke veldig ømt, men litt.

Man skal faktisk ikke bruke så mye salve (kommer bakterier), ble jeg fortalt på sykehuset. La såret være i ro, så skal du nok se det heles.

Skrevet

Du må huske på at stingene er under healing til de ikke er rød lenger...når de har blitt hvite så har huden grodd.

Da jeg fikk fjernet stingene jeg fikk etter at jeg tok bort en "tvilling" i fra Rumpen, så var det hovent og ømt i flere uker, det klødde og svidde litt, og var nokså irriterende, fortsatt kjenner jeg stikking og kløing (noe som til tider ka være litt ekkelt når jeg står i butikken eller andre plasser med mange mennesker som tror jeg står å grafser meg i baken*S*) og da er det snart to år siden jeg fikk dem!

Gjest betennelse?
Skrevet

Man skal faktisk ikke bruke så mye salve (kommer bakterier), ble jeg fortalt på sykehuset. La såret være i ro, så skal du nok se det heles.

Men det gikk infeksjon i såret, klart man må bruke salve da! Alternativet var en antibiotikakur.

Skrevet

"En sånn stripe der kuttet var liksom. Hardt og litt tykt."

Nei, det er normalt at arrvev blir mindre elastisk enn vanleg vev, og det kan godt vere litt opphøgd i forhold til huda rundt. Det treng ikkje bety at det er noko gale for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...