Gå til innhold

koke pasta

Anbefalte innlegg

Gjest hvor mye vann
Skrevet

Hvor mye vann i forhold til pasta trenger man?

Gjest papirtiger
Skrevet

Rikelig med vann, du vil jo uansett helle vekk vannet etterpå.

Gjest hvor mye vann
Skrevet

Endel...

Måler man sånn da?

Det var det jeg ikke var sikker på, derfor spurte jeg.

Skrevet

Rikelig med vann, du vil jo uansett helle vekk vannet etterpå.

Det sies 2-3 liter vann, men jeg gidder aldri å ta så mye.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Mye vann og godt med salt også. Koker ALLTID med for lite salt. Med mye vann må det også mye salt til...

Skrevet

Mye vann og godt med salt også. Koker ALLTID med for lite salt. Med mye vann må det også mye salt til...

Jeg bruker ALDRI salt i pastaen, syns det smaker bedre uten. Dessuten er det bedre for helsen å redusere saltinntaket.

Skrevet

Det måler jeg aldri. Heller bare i en god del vann i gryta. Det er ikke så farlig, men det bør være en del vann over pastaen, så ikke alt vannet koker inn.

Skrevet

Det er en smakssak. Jeg synes ikke det er ok med mye salt i pastaen.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Det er en smakssak. Jeg synes ikke det er ok med mye salt i pastaen.

Det kommer vel kanskje litt an på kveliteten på pastaen også... Jeg bruker billigste slaget, og da er det greit med litt smak... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...