Gå til innhold

Er asylmottakene vår nye søppeldynge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at mange bruker å kvitte seg med gamle leker og klær på asylmottakene.

Lurer på hvordan de liker å få vårt søppel på døra?

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvis det er fine klær og leker, så ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Hvis det er fine klær og leker, så ser jeg ikke problemet.

Det er i allefall ikke fint nok for giveren!

Gjest papirtiger
Skrevet

Det er i allefall ikke fint nok for giveren!

Vet ikke om du har tenkt over det, men unger har en tendens til vokse...dette er litt problematisk siden klær ikke vokser :) Voksne har også en tendens til å ikke bruke alle klærne til de er utslitt. Jeg gjør i hvert fall ikke det, så jeg gir klær til Fretex, eller sender det til Russland.

Angående leker. De aller fleste barn har mer leker enn de kan leke med, så hvorfor ikke gi det til noen som kan leke med det.

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Selv om leker og klær ikke brukes lenger, trenger det vel ikke være søppel? Barn vokser f eks ut av klær og kan leker som ikke brukes lenger og er hele og fine gjøre nytten for seg en annen plass ser jeg ikke noe galt i det?

Skrevet

Vet ikke om du har tenkt over det, men unger har en tendens til vokse...dette er litt problematisk siden klær ikke vokser :) Voksne har også en tendens til å ikke bruke alle klærne til de er utslitt. Jeg gjør i hvert fall ikke det, så jeg gir klær til Fretex, eller sender det til Russland.

Angående leker. De aller fleste barn har mer leker enn de kan leke med, så hvorfor ikke gi det til noen som kan leke med det.

Hos oss hender det at tilogmed også de voksne fra tid til annen forandrer størrelse, og det lenge før klær er utslitt. Da kan det være greit å gi de bort før de har blitt helt umoderne ...*s*

Skrevet

Har det aldri vært vanlig å arve ting fra andre i din omgangskrets?

En sykkel som passer perfekt til 6-åringen, er ikke like egnet 4 år senere - men ofte i svært god stand. Da kan man enten selge den - eller ønske å gi avkall på de pengene dersom man tror at noen andre kan ha nytte av sykkelen.

Gjest Iznowgood_still
Skrevet

Å kjære vene.... jeg visste ikke at brukte klær var søppel... Jeg har handlet klær på Fretex i mange år ;-) Kanskje det var ditt søppel jeg kjøpte, til inntekt for de fattige her i landet....?

Skrevet

Jeg gir selvsagt ikke bort søppel - ødelagte ting kaster jeg simpelthen!

Men når guttungen vokser fra leker som erlike fine og nye, er det flott for feks asylmottaket å få det. Hvis venner/naboer har bruk for noe, hender det de får det.

Vi har selv fått massevis av fine leker og nyttig barneutstyr av naboer og venner, og jeg har satt umåtelig pris på alt sammen.

Skrevet

Jeg synes for øvrig at det er en langt mer skremmende holdning å betrakte pent brukte leker og utstyr som søppel.

Skrevet

Jeg synes for øvrig at det er en langt mer skremmende holdning å betrakte pent brukte leker og utstyr som søppel.

Enig:-)

Skrevet

Enig.

Skrevet

Hos oss hender det at tilogmed også de voksne fra tid til annen forandrer størrelse, og det lenge før klær er utslitt. Da kan det være greit å gi de bort før de har blitt helt umoderne ...*s*

Voksne som forandrer størrelse???

Nei, det har jeg aaaaldri hør om! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...