Gå til innhold

Hvem skal ta kontakt med hvem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man reiser til en by der man har bekjente, hvem er det som bør ta kontakt og initiativ til å treffes? (Litt på samme måte som hvem som bør presentere seg først når man er på besøk hos andre...)

En venninne kommer med jevne mellomrom til byen jeg bor i, men overlater alt til meg. Får bare en SMS der det står - hei, jeg kommer i helgen. Hvis ikke jeg tar initiativ og foreslår å møtes der og der da og da, så hører jeg ikke noe mer. Fillesak, men det begynner å irritere meg at hun virker å overlate alt til meg....

Skrevet

Når venninna di gir beskjed om at hun kommer til byen, har hun forsåvidt tatt initiativ. Da er det opp til deg å gi beskjed om du har anledning til å treffe henne.

Dersom du er lei av å finne på ting å gjøre, kan du vel bare sende henne en sms med at du vil treffe henne, og at hun kan gi beskjed hvor og når?

Og ja, jeg synes vel egentlig at dette er en skikkelig bagatell... ;o)

Skrevet

Kanskje hun bare er redd for å trenge seg på?

Tja, hvem vet. Hun kunne jo skrevet "hadde vært koselig å treffes", feks, da hadde jeg fått en følelse av at hun faktisk vil treffe meg. Nå har jeg mer inntrykk av at hun sier fra bare for pliktens skyld.. Men jeg vet som sagt ikke. Vi sees veldig sjelden.

Skrevet

Når venninna di gir beskjed om at hun kommer til byen, har hun forsåvidt tatt initiativ. Da er det opp til deg å gi beskjed om du har anledning til å treffe henne.

Dersom du er lei av å finne på ting å gjøre, kan du vel bare sende henne en sms med at du vil treffe henne, og at hun kan gi beskjed hvor og når?

Og ja, jeg synes vel egentlig at dette er en skikkelig bagatell... ;o)

Joda, men noe skal man jo henge seg opp i, sant? ;-)

Det underliggende her er jo at jeg føler at hun kanskje _egentlig: ikke er så interessert i å reffe meg, men har liksom gjort sitt ved å si fra at hun kommer. Kunne jo skrevet "hadde vært hyggelig om vi kunne treffes", "hei, jeg kommer til helgen" blir så likegyldig...

Nei, jeg vet ikke jeg.

Skrevet

Joda, men noe skal man jo henge seg opp i, sant? ;-)

Det underliggende her er jo at jeg føler at hun kanskje _egentlig: ikke er så interessert i å reffe meg, men har liksom gjort sitt ved å si fra at hun kommer. Kunne jo skrevet "hadde vært hyggelig om vi kunne treffes", "hei, jeg kommer til helgen" blir så likegyldig...

Nei, jeg vet ikke jeg.

Helt greit det, er det ikke bagateller vi lever for her inne, da? ;o)

OK, hvis du mistenker at hun gjør det av plikt, er selvsagt ikke det så hyggelig. For ordens skyld: Har du ordentlig lyst til å treffe henne, eller er det et snev av plikt inne i bildet for deg også?

Om du virkelig synes det er hyggelig å treffe henne, får du gripe saken an. Du kan jo som sagt la det være opp til henne å foreslå tid og sted etter at du har tekstet/sagt at du vil treffe henne. Da merker du fort om det dreier seg om glede eller plikt.

Er det en god vennninne, bør du også kunne nevne det, helt tilforlatelig, når dere treffes og er godt i gang med skravla.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...