Gå til innhold

xenical/reductil

Gjest lei av å tenke på mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på xenical men de virker ikke som jeg hadde tenkt.Jeg prøver å spise sundt og jeg trener men problemet er at jeg tenker på mat hele tider og er alltid sulten.Spurte legen om jeg kunne få reductil men ville ikke gi meg det i første omgang.Kan jeg spørre han om jeg kan få den eller virker det dumt?

Skrevet

Det er ikke uvanlig å ha virkning av Reductil selv om Xenical ikke gitt ønsket resultat. Medikamentene virker på helt forskjellig måte.

Jeg har gått ned 23 kg på under 4 måneder med Reductil.

Gjest prøvd begge
Skrevet

Klart det ikke virker dumt. Jeg har brukt begge deler og jeg foretrekker absolutt Reductil, da slutter jeg å tenke på mat og merker ikke noe særlig sult.

Xenical var jo et helvete, vondt i endetarmen hele tiden, turde ikke å planlegge noen turer eller dra på kurs eller møte, plutselig så måtte jeg bare på do! Og når jeg hadde gjort mitt på do var det å skylle ned og skylle ned, den hærsens bæsjen fløt jo i skåla. Og når den kom var det med en sånn fart at hele doskåla ble skitten.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe, jeg fikk da trim med å vaske doen 8 ganger daglig. :-)

Nei, Reductil er mye bedre. Også får jeg sånn energi av den.

Hvis du har problemer med høyt blodtrykk kan det være grunnen til at legen er tilbakeholden.

Skrevet
  prøvd begge skrev (På 22.8.2004 den 19.00):

Klart det ikke virker dumt. Jeg har brukt begge deler og jeg foretrekker absolutt Reductil, da slutter jeg å tenke på mat og merker ikke noe særlig sult.

Xenical var jo et helvete, vondt i endetarmen hele tiden, turde ikke å planlegge noen turer eller dra på kurs eller møte, plutselig så måtte jeg bare på do! Og når jeg hadde gjort mitt på do var det å skylle ned og skylle ned, den hærsens bæsjen fløt jo i skåla. Og når den kom var det med en sånn fart at hele doskåla ble skitten.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe, jeg fikk da trim med å vaske doen 8 ganger daglig. :-)

Nei, Reductil er mye bedre. Også får jeg sånn energi av den.

Hvis du har problemer med høyt blodtrykk kan det være grunnen til at legen er tilbakeholden.

veit hva du mener.På jobben gjør jeg ikke noe annet enn å springe på do hele tiden.Slitsomt.Var ute å gikk tur med sønnen min i dag da jeg måtte springe for å finne meg et do.

Skrevet
  ductil skrev (På 22.8.2004 den 18.54):

Det er ikke uvanlig å ha virkning av Reductil selv om Xenical ikke gitt ønsket resultat. Medikamentene virker på helt forskjellig måte.

Jeg har gått ned 23 kg på under 4 måneder med Reductil.

Hva er forskjellen på disse medikamentene, da?

Skrevet
  malun skrev (På 23.8.2004 den 10.54):

Hva er forskjellen på disse medikamentene, da?

Reductil virker sentralt, påvirker sultfølelse og opprettholder normal forbrenning selv ved lavere kaloriinntak. Xenical virker lokalt i tarmen og medfører at fett ikke tas opp. Xenical er sannsynligvis godt egnet for de som spiser mye fett, men har neppe noen virknng for de som allerede spiser relativt fettfattig kost.

Den mest omtalte bivirkning av Reductil er blodtrykksøkning. Min fastlege sier at på deres legekontor (8 leger) ser de etterhvert svært god effekt av Reductil, og de har hittil ikke sett ett eneste tilfelle av blodtrykksøkning. I følge ham har de sett en betydlig mer beskjeden effekt av Xenical.

Skrevet
  ductil skrev (På 23.8.2004 den 18.08):

Reductil virker sentralt, påvirker sultfølelse og opprettholder normal forbrenning selv ved lavere kaloriinntak. Xenical virker lokalt i tarmen og medfører at fett ikke tas opp. Xenical er sannsynligvis godt egnet for de som spiser mye fett, men har neppe noen virknng for de som allerede spiser relativt fettfattig kost.

Den mest omtalte bivirkning av Reductil er blodtrykksøkning. Min fastlege sier at på deres legekontor (8 leger) ser de etterhvert svært god effekt av Reductil, og de har hittil ikke sett ett eneste tilfelle av blodtrykksøkning. I følge ham har de sett en betydlig mer beskjeden effekt av Xenical.

Fikk time til legen 13 september så no håper jeg at han vil skrive ut en ny resept

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...