Gå til innhold

Hvem bør hilse først?

Anbefalte innlegg

Gjest shake hands
Skrevet

Den som kommer på besøk eller den som mottar besøk?

skorpionfisken
Skrevet

Et velkommen hit er vel vanligst?

Og er ikke verten høflig nok til det er det jo greit at den som kommer hilser....

Skrevet

Jeg syns de som er der fra før bør ta initiativet.

Men så hater jeg sånne hilserunder med ukjente folk...

Skrevet

Jeg syns de som er der fra før bør ta initiativet.

Men så hater jeg sånne hilserunder med ukjente folk...

Uff, at den greia med håndhilsing er kommet tilbake. Jeg er for gammel til å lære nye vaner

Skrevet

Uff, at den greia med håndhilsing er kommet tilbake. Jeg er for gammel til å lære nye vaner

Ja, hva er galt med "hei", liksom?

Syns det blir så plikt-aktig.

Greit å håndhilse på svigerfamilie etc, men på fester med masse ukjente folk.. nai, helst ikke.

Skrevet

vanlig skikk og bruk er at de som kommer sist går rundt og hilser på de som allerede er der. Hvis man ikke liker "hilserunder" er det best å komme først, for da slipper man å være den som går rundt.

Skrevet

I følge def. til Skikk og Bruk (utgave fra 60-tallet en gang, men ting har vel ikke endret seg SÅ mye?)

Det er verten som har ansvaret for hilsningene: DVS: Han/hun ønsker velkommen, hilser og introduserer gjestene for hverandre.

Gjest papirtiger
Skrevet

Greit å håndhilse på svigerfamilie etc, men på fester med masse ukjente folk.. nai, helst ikke.

Oj, så forskjellige vi er :)

Jeg (jente 22) liker å håndhilse på nye mennesker. Synes håndtrykk kan si mye om en person.

Skrevet

Jeg liker det ikke som "svigermor" heller. Og gutta bukker???????????

Skrevet

Jeg liker det ikke som "svigermor" heller. Og gutta bukker???????????

hehe, gjør de det!? :D

Føler du deg voksen da,eller?

De har nok skikkelig respekt for svigermor ;)

Skrevet

hehe, gjør de det!? :D

Føler du deg voksen da,eller?

De har nok skikkelig respekt for svigermor ;)

Ja, jeg føler meg veldig voksen. Litt for voksen, spør du meg.

Skal du og jeg gå på puben igjen snart da?

Skrevet

Oj, så forskjellige vi er :)

Jeg (jente 22) liker å håndhilse på nye mennesker. Synes håndtrykk kan si mye om en person.

Jeg har ikke noe imot håndhilsing, men syns ikke noe om det hvis det er en hel gjeng med ukjente folk jeg må hilse på og jeg kommer alene..

Jeg er kanskje litt sær. Syns det er litt stivt og seriøst å håndhilse, men jeg gjør det jo. Og jeg reagerer om noen gir meg et svett, slapt håndtrykk eller ikke ser meg i øynene og prøver å virke litt engasjert selv, hehe. Så det sier jo litt om en person, men for min del så syns jeg ikke det er nødvendig alltid. Jeg husker aldri hva folk heter etter en håndhilsning heller om det er mange jeg hilser på. Hyggelig å hilse skikkelig på de man snakker litt mer med, men ellers syns jeg det er litt overfladisk og pliktbetont.

Gjest tjohooo
Skrevet

De fleste i mine kretser gjør faktisk det... :D

Skrevet

Sikker?

Næh, ikke helt :)

Dere er en håndhilsende gjeng?

Skrevet

Ja, jeg føler meg veldig voksen. Litt for voksen, spør du meg.

Skal du og jeg gå på puben igjen snart da?

Vi må snakkes på msn! Jeg har kanskje tenkt meg en tur til Oslo til helgen om jeg har penger..

Skrevet

Vi må snakkes på msn! Jeg har kanskje tenkt meg en tur til Oslo til helgen om jeg har penger..

jeg kommer ikke inn på msn for tida men du kan jo ringe :o)

Gjest tjohooo
Skrevet

Næh, ikke helt :)

Dere er en håndhilsende gjeng?

Mmmmjaaa... ungdommen nå til dags :D

Skrevet

Mmmmjaaa... ungdommen nå til dags :D

Ja, og den jævla klemminga og nussinga! *uff*

Jeg har ikke noe imot å ta på folk eller å gi eller få en klem, men helst ikke av pliktfølelse. Blir for bertete for meg, den derre kosinga hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...