Gå til innhold

Grunnstønad

Anbefalte innlegg

Gjest mamma'n hans
Skrevet

Jeg var innom trygdekontoret og søkte på grunnstønad forleden - og fikk vite at behandlingstiden for søknaden er _fem_ - 5 - måneder!!! Går slikt virkelig an? Og hva kommer det i så fall av?

Ville man ikke i de fleste andre sammenhenger ikke godtatt så lang behandlingstid for en søknad?

Jeg bare spør...

Skrevet

Jeg synes det var kort tid jeg. Ofte tar søknader mye lenger tid enn det. Hjelpemiddelsentralen bruker gjerne et år på søknader om hjelpemidler.

anita21365380398
Skrevet

Behandlingstiden skal være maksimalt 3 måneder! Trøsten er at du vil få stønaden fra den dagen du søkte om den. Dvs; søkte du f. eks 16.08.2004 og får svar 01.02.2005 så vil du få etterbetalt helt fra 16.08.2004 til 01.02.2005 og selvsagt vil stønaden løpe videre etter siste dato.

Skrevet

Jeg synes det var kort tid jeg. Ofte tar søknader mye lenger tid enn det. Hjelpemiddelsentralen bruker gjerne et år på søknader om hjelpemidler.

Det blir smart dersom man har bekkenløsning under graviditeten, får hjelpemidlene levert når ungen er 3 mnd..hihi

Skrevet

Det blir smart dersom man har bekkenløsning under graviditeten, får hjelpemidlene levert når ungen er 3 mnd..hihi

Det er annerledes. Det går på kortvarige utlån og det går fortere enn normalt.

Skrevet

Det har ikke vært uvanlig med såpass lang saksbehandlingstid i forhold til grunnstønad, tvert i mot!

Skrevet

Det finnest så mange grunner til at det er så lang behandlingstid...

For det første så er det nedbemanning i trygdeetaten for tiden, for det andre så tar det veldig lang tid for de som skal behandle søknaden din til å innhente de papirer de trenger for å behandle den, da de som utsteder de attester som du trenger bruker umåtelig lang tid til å bare skrive en attest og enda lenger på å få sendt dem!

Dessuten så er det jo papirflyttingen som tar tid, og fristen den setter de for å være på den sikreste siden...

Om du innhenter attester og sånt selv og leverer dem, så kan de hende det ikke tar så alt for lang tid!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...