Gå til innhold

Jobb

Anbefalte innlegg

mo11365380601
Skrevet

Er for tiden i en jobb som jeg ikke trives i. Har bare jobbet der siden mai. Gruer meg for å gå på jobb,får hodepine,blir kvalm. Har ikke den store utdannelsen,vanskelig å få jobb. Vil gjerne slutte,men min samboer liker det ikke. Dette er en jobb som er ganske godt betalt,men er penger alt....? Vil gjerne finne meg noe annet,burde jeg bare slutte....???

Gjest oppgitt nå!
Skrevet

Dersom det er en jobb du tjener ganske mye i, kan det være et godt utgangspunkt for å søke andre jobber! Når du virkelig søker deg bort derfra, tyder det på at du er topp motivert for å gå inn i den nye jobben du søker på. Ikke hvem som helst går fra godt til dårligere betalt, vet du! Motivasjon er en viktig egenskap arbeidsgivere ser etter når de velger blant søkere til jobben!

Det kan også gi deg mer styrke til å være i jobben dersom du søker og søker til andre steder og finner ut om du kan få andre jobber. Skulle det så toppe seg i den jobben du ikke trives i, vet du litt om hvilke andre alternativer du har!

Men på sikt skal du slett ikke bli værende i den jobben du mistrives slik i.

Nå vet ikke jeg hva som gjør at du mistrives i denne jobben - men i mitt eget liv var det slik at jeg slet med endel komplekser som gjorde meg utrygg. Da jeg kom inn i en akutt krise - på jobben, faktisk - sendte legen meg til psykolog. Psykologen hjalp meg til å forstå og sette ord på det som _egentlig_ plaget meg - slik at jeg ble bevisst dem. (Jeg sliter med mye av det samme framdeles, men...) Så kanskje er mistrivselen en mulighet livet gir deg til å oppdage noe viktig.

Men generelt sett - ikke fortsett i en jobb du mistrives så sterkt i - men brenn ikke broene før du er vel over i ny jobb, om du klarer det. (Kanskje må du snakke med legen din om dette, evt. få sykemelding, om det blir for ille)

Lykke til i alle fall! Klem fra meg

Skrevet

Jeg er enig med "oppgitt..", bruk jobben du har nå til å skaffe deg en ny jobb.

Jeg jobber med rekruttering og ansettelser, og vet at en som har en jobb stiller mye sterkere som jobbsøker, enn en som står uten jobb.

Og det at du tjener godt i jobben du har nå, men søker større utfordring / hyggeigere miljø, er absolutt positivt for en ny arbeidsgiver.

Så gå aktivt inn som jobbsøker, mens du beholder den nåværende jobben.

Om du går litt ned i lønn i neste jobb, er ikke så farlig.

Skrevet

Sier som "oppgitt nå!". Det behøver ikke være jobben i seg selv, men derimot forhold hos deg selv som er problemet. Det kan være du ikke er helt bevisst på ting, eller at du reagerer på måter som er uhensiktsmessige ift det å trives i jobben.

Men, dersom det ikke er det: Hvis du har råd til å være uten jobb i en lengre periode er det kanskje bedre å bruke energien på å søke andre jobber, enn å langsomt bli "brutt ned" av dårlig trivsel?

Ønsker deg lykke til.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Sier som "oppgitt nå!". Det behøver ikke være jobben i seg selv, men derimot forhold hos deg selv som er problemet. Det kan være du ikke er helt bevisst på ting, eller at du reagerer på måter som er uhensiktsmessige ift det å trives i jobben.

Men, dersom det ikke er det: Hvis du har råd til å være uten jobb i en lengre periode er det kanskje bedre å bruke energien på å søke andre jobber, enn å langsomt bli "brutt ned" av dårlig trivsel?

Ønsker deg lykke til.

men dersom du søker andre jobber, vil du lettere holde ut i din nåværende jobb i mellomtiden? Når du vet at det er midlertidig.

Det er MYE bedre å søke jobb, når du ikke er arbeidsledig, som flere har påpekt her. Lykke til!!!!

Gjest been there
Skrevet

Jeg begynte å mistrives veldig i min forrige jobb, og var veldig sliten. Helt tilfeldig kom det en jobbannonse i avisen om en jobb nærmere hjemmet men med større utfordringer. Jeg ble litt redd var jeg kvalifisert nok? Ville jeg klare dette? Får jo ikke så stor selvtillit etter å ha vært lei av forrige jobb.

Jeg søkte og fikk den og har ikke angret en dag siden. Skjønner nå at den forrige jobben rett og slett var for kjedelig for meg.

Skrevet

Dersom det er en jobb du tjener ganske mye i, kan det være et godt utgangspunkt for å søke andre jobber! Når du virkelig søker deg bort derfra, tyder det på at du er topp motivert for å gå inn i den nye jobben du søker på. Ikke hvem som helst går fra godt til dårligere betalt, vet du! Motivasjon er en viktig egenskap arbeidsgivere ser etter når de velger blant søkere til jobben!

Det kan også gi deg mer styrke til å være i jobben dersom du søker og søker til andre steder og finner ut om du kan få andre jobber. Skulle det så toppe seg i den jobben du ikke trives i, vet du litt om hvilke andre alternativer du har!

Men på sikt skal du slett ikke bli værende i den jobben du mistrives slik i.

Nå vet ikke jeg hva som gjør at du mistrives i denne jobben - men i mitt eget liv var det slik at jeg slet med endel komplekser som gjorde meg utrygg. Da jeg kom inn i en akutt krise - på jobben, faktisk - sendte legen meg til psykolog. Psykologen hjalp meg til å forstå og sette ord på det som _egentlig_ plaget meg - slik at jeg ble bevisst dem. (Jeg sliter med mye av det samme framdeles, men...) Så kanskje er mistrivselen en mulighet livet gir deg til å oppdage noe viktig.

Men generelt sett - ikke fortsett i en jobb du mistrives så sterkt i - men brenn ikke broene før du er vel over i ny jobb, om du klarer det. (Kanskje må du snakke med legen din om dette, evt. få sykemelding, om det blir for ille)

Lykke til i alle fall! Klem fra meg

jeg hadde en deltidsjobb som var bra lønn, men sjefen var helt tullerusk noe som gjorde at kundene vi hadde klagde. jeg ble til slutt innmari lei , og begynte å se meg om etter noe annet. har fått ny jobb nå, med mindre lønn. men jeg trives så utrolig mye bedre, forholdene er mye bedre og jeg klarer å gjøre en mye bedre jobb for dem enn hva jeg kunne gjøre der jeg jobbet før. merker at jeg har mindre å rutte med, men føler at jeg takler det siden jeg trives så godt på jobb som jeg gjør nå. flott jobb å ha ved siden av studiene iallefall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...