Gå til innhold

Små rødbrune fluer inne!

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

Hjelp! Vi invanderes av bittesmå rødbrune fluer. Har bare to potteplanter, og de kommer ikke derfra.. De er mest på badet. I går satt det 7 på speilet over vasken mens det vrimla flere rundt. Er også noen få på kjøkkenet av og til, men de kan ha flydd fra badet. Hvor kommer de fra, og hvordan få kverket dem?

Har vifte i taket på badet som suger inn luft.. Det kan ikke komme derfra? Leiligeheten var ny i februar. Fluene kan minne om plantefluer, men de er som sagt rødbrune, noen helt røde. Ekkelt...

Skrevet

hallo

jeg har det også.

jeg har fått det når komposten har stått for lenge.

har du søppel ol som står vær snar og kast det

Skrevet

Har samme problemet. Aner ikke hvor de kommer fra og hvordan jeg skal bli kvitt de.

Men TROR selv de kommer fra søppelcontaineren til nabobutikken.

Pleier å spraye ned rommene som plages av de med Radar ett par ganger i uka...

Og selvfølgelig huske å fjerne matrester o.l.

Skrevet

hallo

jeg har det også.

jeg har fått det når komposten har stått for lenge.

har du søppel ol som står vær snar og kast det

Ta hårsprayen din og spray helt til dem blir så klissete at dem ramler ned... så skylle du dem ned i to.

Skrevet

Sikker på at det ikke er fruktfluer?

Det tror jeg også! Hos meg kom de med en kurv nektariner.

Gjest Pricilla
Skrevet

Sikker på at det ikke er fruktfluer?

Jeg har sjelden frukt, og når jeg har det er det bananer og epler og de blir borte på en dag... Så vet de ikke kommer fra frukt.

Det er mest av dem på badet, og noen på kjøkkenet.. Kaster søpla hver dag, men hender den står over natta med matrester. kan det være det da? Kanskje bli flinkere til å kaste søpla med en gang vi har kasta matrester da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...