Gå til innhold

Diskriminering

Anbefalte innlegg

Petrine Eiffel
Skrevet

Hørte på TV2-nyhetene i dag at utlendinger i landet vårt blir diskriminert i forhold til å få leiligheter og jobber! De som var mest utsatt var asylsøkere som hadde fått avslag på søknadene sine! Ja...også?? Det skulle da bare mangle...disse skal da ikke være i landet vårt!! De skal reise tilbake til sine hjemland...selvfølgelig skal de ikke få leiligheter og i hvert fall ikke jobbene våre!!!

monique1365380367
Skrevet

helt enig.....

greit nok, at vi hjelper dem på vei.....men dem bør jo reise tilbake til hjemlandet sitt etter hvert!!

Vil tro at de vil få det bedre der de kommer fra...uansett!!!

Skrevet

Selfølgelig. Det er èn ting som må være i orden for at man skal kunne søke arbeid og skaffe seg bolig: man må ha tillatelse til å oppholde seg i landet.

".........................."

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

I prinsippet enig, men det er enkelte som faller mellom to stoler fordi de har fått avslag på opphold, men ikke kan sendes tilbake fordi de ikke blir sluppet inn i hjemlandet igjen. I en del land er det f.eks. forbudt å søke om politisk asyl i utlandet, og da kan de ikke returneres uten videre. Andre mangler gyldige papirer og blir avvist på grensa. Selv om det for enkelte kan være selvforskyldt må de uansett ha tak over hodet selv om de formelt ikke har oppholdstillatelse...

Gjest skralle
Skrevet

For en enorm forståelse og innsikt du viser.. Du vet mye om hvordan det er i deres hjemland og du vet tydeligvis hvorfor de er her.

Egentlig er ditt innlegg for dumt til å svare på, men nå har jeg gjort det likevel...

Gjest jeg er helt enig
Skrevet

For en enorm forståelse og innsikt du viser.. Du vet mye om hvordan det er i deres hjemland og du vet tydeligvis hvorfor de er her.

Egentlig er ditt innlegg for dumt til å svare på, men nå har jeg gjort det likevel...

Hvorfor i alle verdens dager var det dumt ???

Skrevet

helt enig.....

greit nok, at vi hjelper dem på vei.....men dem bør jo reise tilbake til hjemlandet sitt etter hvert!!

Vil tro at de vil få det bedre der de kommer fra...uansett!!!

Hvorfor skal vi hjelpe dem ? De har jo fått avslag på søknaden om oppholdstillatelse, og da får de værsågod reise tilbake dit de kom fra. Ihvertfall ut av landet vårt.

Petrine Eiffel
Skrevet

Hvis de har fått avslag på sin asylsøknad, så har de ikke grunner nok til å bli her i landet. Norge som det liberale landet vi er, slipper inn all verdens mennesker som nok ikke hadde trengt å bli beskyttet av oss. Ser ut som om det er flere som er enige med meg, de som ikke får asyl her i landet, får bare reise hjem igjen og ikke oppta våre leiligheter og våre jobber!!

Gjest Vi har det så sinnsykt godt her i landet
Skrevet

Hvorfor skal vi hjelpe dem ? De har jo fått avslag på søknaden om oppholdstillatelse, og da får de værsågod reise tilbake dit de kom fra. Ihvertfall ut av landet vårt.

Uff.... Det er skremmende at så mange mennesker har en slik holdning som du og mange andre i denne tråden:o(

Skrevet

Uff.... Det er skremmende at så mange mennesker har en slik holdning som du og mange andre i denne tråden:o(

Så du mener altså at de bare skal ignorere myndighetenes avgjørelse om avslag.

Som om jeg skulle få avslag på min søknad om å bygge på huset mitt, så skal jeg bare bygge likevel.

Gjest Undrer meg over folket
Skrevet

Så du mener altså at de bare skal ignorere myndighetenes avgjørelse om avslag.

Som om jeg skulle få avslag på min søknad om å bygge på huset mitt, så skal jeg bare bygge likevel.

Det er vel mer holdninger som "da kan de bare pelle seg tilbake dit de hører hjemme" ol.jeg reagerer KRAFTIG på. Hvor er medmenneskeligheten? Eier dere ikke empati?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...