Gå til innhold

Er jeg gravid?


Gjest Snart mor?

Anbefalte innlegg

Gjest Snart mor?

Jeg er en 26 år gammel kvinne som har et sterkt ønske om å bli gravid. Min samboer og jeg er inne i "første omgang" med prøving. Jeg har ikke gått på p-piller det siste året, vi har brukt kondom når vi har hatt sex.

Jeg er ganske sikker på at vi har truffet tiden for eggløsning, vi har hatt en del sex i en periode på 2 uker rundt tidspunktet for eggløsning.

Jeg har nå gått ca 7-8 dager over tiden for mensen, vanligvis er denne regelmessig innenfor en dag eller 2.

Jeg tok en test i dag (Maybe Baby fra Rimi - vet ikke om denne er så sikker?), men den var negativ. Dette er 4. testen jeg tar, men 2 av dem ble tatt før jeg skulle hatt mensen, alle har vært negative.

Jeg har ellers hovne bryster, tidvis mensmurring (som jeg har hatt i 2 uker snart), er slapp og veldig humørsyk. Søsteren min forteller meg at hun hadde det på samme måte med mensmurringer, men hun trodde ikke hun var gravid, ønsket det ikke heller, på lik linje som meg.

Jeg begynner å bli ganske utålmodig nå. Ønsker egentlig bare å få klarhet i om jeg er gravid eller ei, så jeg kan gå videre med livet mitt på en eller annen måte.

Noen tips? Er det testen det er noe galt med? Eller kan det være at jeg tar testen for tidlig? Er jeg innbildt gravid eller psykisk stresset på dette og mister mensen av den grunn?

Håpefull på svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til Snart mor?

Du kan ha hatt en forsinket eggløsning og derfor forsinket menstruasjon. Du kan også ha vært gravid, men graviditeten har ikke utviklet seg og det kan bli en meget tidlig abort som evt bare ses som en forsinket blødning. Ta en test en gang hver uke til du får blødning. Hvis du får smerter eller spesielt rikelig blødning, bør du søke lege. Husk at det er lettest å bli gravid i 4-5 dager før eggløsning og på dagen får eggløsning, ikke etterpå. Lykke til videre frem.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...