Gå til innhold

Petites choux

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky
Skrevet

Vet noen hva det er? Jeg tror kanskje vannbakkels, men finner det ikke i ordboka.

OM det er vannbakkels, lurer jeg på om det er sånne store, vanlige - eller de små man iblant får med ostekrem i.

Noen som vet?

Gjest je ne sais pas
Skrevet

Ordboka mi sier "små kål". Men jeg vet ikke.

Skrevet

Det er små vannbakkels. Fylles med det man ønsker. Men slik jeg har fått det servert, er med vaniljekrem inni, så stablet som en pyramide, og så sjokoladesaus på toppen. Ikke dekke alt m saus, men så det ser stilig ut, og alle får litt på seg. Veldig nam-nam.

Som je ne sais pas skriver at det betyr småkål, er vel fordi de kanskje kan se ut som små kål, de er små og ruglete.

Gjest LucySky
Skrevet

Det er små vannbakkels. Fylles med det man ønsker. Men slik jeg har fått det servert, er med vaniljekrem inni, så stablet som en pyramide, og så sjokoladesaus på toppen. Ikke dekke alt m saus, men så det ser stilig ut, og alle får litt på seg. Veldig nam-nam.

Som je ne sais pas skriver at det betyr småkål, er vel fordi de kanskje kan se ut som små kål, de er små og ruglete.

Jippi!

Skrevet

Jippi!

Jippi? Fordi du snart skal få det servert eller? heldiggrisen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...