Gå til innhold

Svar fra lånekassen?

Anbefalte innlegg

Gjest Janne_kris
Skrevet

Sendte inn søknad om stipend den 19 juli. Nårti kan man da forvente å få svar?

venter spent:)

Skrevet

På jobben min har vi fått beskjed om at det tar 2-6 uker.

Skrevet

jeg søkte den 4 august, og fikk svar etter et par dager, og har allerede mottatt lån/stipend... Men har hørt at det er mange som må vente lenge. Rart i grunn, siden jeg søkte så mye senere enn deg. De burde jo prioritert de som søkte først?

Gjest Janne_kris
Skrevet

jeg søkte den 4 august, og fikk svar etter et par dager, og har allerede mottatt lån/stipend... Men har hørt at det er mange som må vente lenge. Rart i grunn, siden jeg søkte så mye senere enn deg. De burde jo prioritert de som søkte først?

kanskje fordi jeg bor i Finnmark?? hehe ikke vet jeg.

Skrevet

kanskje fordi jeg bor i Finnmark?? hehe ikke vet jeg.

Hvor fort det går kommer an på flere ting.

Er blanketten bare det ene arket, kan den leses maskinelt, dersom den er fylt ut korrekt, ikke er brettet, skrevet med forståelige bokstaver og tall. Da kan det gå veldig fort.

Har man slurvet, brettet/krøllet blanketten kan den ikke leses maskinelt, og må tas manuelt, noe som tar lenger tid.

Har man opplysninger på side 3 i tillegg kan den ikke leses maskinelt, og heller ikke dersom man har lagt med dokumentasjon. Noen er rett fram og enkle, mens andre må vurderes, og da tar det ganske lang tid.

Har du kundenummeret ditt kan du sjekke på telefon og/eller nett, og fra den dagen du får beskjed om at din søknad er ferdig behandlet kan det ta inntil 10 dager før du får utbetalinga di.

Gjest Joergen
Skrevet

Hvor fort det går kommer an på flere ting.

Er blanketten bare det ene arket, kan den leses maskinelt, dersom den er fylt ut korrekt, ikke er brettet, skrevet med forståelige bokstaver og tall. Da kan det gå veldig fort.

Har man slurvet, brettet/krøllet blanketten kan den ikke leses maskinelt, og må tas manuelt, noe som tar lenger tid.

Har man opplysninger på side 3 i tillegg kan den ikke leses maskinelt, og heller ikke dersom man har lagt med dokumentasjon. Noen er rett fram og enkle, mens andre må vurderes, og da tar det ganske lang tid.

Har du kundenummeret ditt kan du sjekke på telefon og/eller nett, og fra den dagen du får beskjed om at din søknad er ferdig behandlet kan det ta inntil 10 dager før du får utbetalinga di.

Jeg regner med at dere begge, som de fleste studenter, har benyttet den elektroniske søknaden.

Jeg søkte også veldig sent, men fikk positivt svar etter et par dager, og var med i første pulje som fikk utbetaling.

Jeg har også hørt om andre som har søkt før meg uten å få. Jeg aner ikke hvorfor det er slik.

Bente831365380491
Skrevet

Nå tar det ganske lang tid, da det er veldig mange som søker nå, og de har mye å gjøre. Hvis du ringer og taster inn pinkoden, eller sjekker på nettet, tror jeg du kan få vite sånn ca hvor lang tid det vil ta med din søknad.

Jeg for min del søkte med en gang det ble lagt ut på nettet, i mai, så jeg fikk det med en gang skolen startet.

Skrevet

Jeg regner med at dere begge, som de fleste studenter, har benyttet den elektroniske søknaden.

Jeg søkte også veldig sent, men fikk positivt svar etter et par dager, og var med i første pulje som fikk utbetaling.

Jeg har også hørt om andre som har søkt før meg uten å få. Jeg aner ikke hvorfor det er slik.

Jeg søkte via nettet, ja

Skrevet

På jobben min har vi fått beskjed om at det tar 2-6 uker.

jeg studerer på ntnu. sendte inn søknad i slutten av juni. men fikk beskjed at jeg måtte vente til september. ringte lånekassen og spurte hvorfor iall verden det tok så lang tid, når de lover opp og ned i mente at det skal ta mye mindre tid enn som så, spesielt om du søker via nett (hvilket jeg gjorde). mannen på telefonen behandlet søknaden min der og da, siden det var en og en halv måned siden jeg hadde søkt. ingenting var i veien med søknaden. og lånet har kommet.

Skrevet

jeg studerer på ntnu. sendte inn søknad i slutten av juni. men fikk beskjed at jeg måtte vente til september. ringte lånekassen og spurte hvorfor iall verden det tok så lang tid, når de lover opp og ned i mente at det skal ta mye mindre tid enn som så, spesielt om du søker via nett (hvilket jeg gjorde). mannen på telefonen behandlet søknaden min der og da, siden det var en og en halv måned siden jeg hadde søkt. ingenting var i veien med søknaden. og lånet har kommet.

En venninne av meg søkte i begynnelsen av juni, men måtte ringe dem nå fordi det enda ikke hadde kommet.

Det viste seg at hun hadde et vanskelig navn?? som systemet ikke hadde helt lett for å behandle..

Jaggu.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...