Gå til innhold

Lynnedslag med kamera i hånden.........

Anbefalte innlegg

Gjest Redd lynet......
Skrevet

......Er det noen større risiko for at man kan bli truffet av lynet hvis man står å tar bilder av det? Er det noe i kamera som kan føre lynet til deg/kamera?

Dette høres kanskje dumt ut. Men jeg lurer, jeg, da :-)

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker, men tror ikke det. Lynet søker seg alltid til det høyeste punktet, så hvis du står på en åpen slette eller ute i båt på vannet, er ikke det det smarteste du kan gjøre. :)

Gjest kjempefarlig
Skrevet

Klart det er større fare, kameraet inneholder en lynfanger og når lynet får øye på den snur den og kommer på kameraet i vill fart.

Hvis du er heldig å knipse akkurat da får du et helt fantastisk bilde.

Skrevet

Klart det er større fare, kameraet inneholder en lynfanger og når lynet får øye på den snur den og kommer på kameraet i vill fart.

Hehe, synes jeg ser det ;o)

Gjest Redd lynet......
Skrevet

Legg deg, mongo

Gjest tjohooo
Skrevet

Tja???

Det var jo det der med el-artikler da... Men om man ikke har sender/mottaker eller er koblet til en kontakt, skulle det vel gå greit..... får vi håpe....

Skrevet

Nei, det har jeg aldri hørt. Det finnes mange bilder av lyn som proffer har tatt. Hvis du klarer og ta bilde av et lyn, så må du vel stå langt unna.

Skrevet

Teoretisk, på molekylnivå...kanskje. I praksis, og i virkeligheten, nei.

"........................."

Skrevet

Hei,

Nei, det utgjør ingen forskjell. Evt. kan du sette deg inn i en bil - der er du alltid trygg.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...