Gå til innhold

Å sykemelde seg...

Anbefalte innlegg

Gjest snyltere
Skrevet

Jeg synes folk er utrolige! Pratet med en gjeng kamerater og det var et par der som hadde tenkt å dra på jakt i høst. Da sa den ene: "jeg har ikke flere feriedager igjen, så jeg sykemelder meg i to uker under jakta." Noe de andre synes var en god ide!

Jeg reagerte fordi:

1) det er svindel fra felleskassa.

2) man kan ikke "sykemelde seg" det må en lege til for å sykemelde noen - og en lege kan ikke sykemelde noen for å gå på jakt. Uhørt!

3) Ingen andre enn meg synes dette var feil!

Hva mener dere?

Skrevet

Selvfølgelig er det både feil, egoistisk og umoralskt.

Desverre får det sjelden følger for hverken legen som er så slepphendt med sykemeldinger eller den enkelte "pasient".

Litt bedre oppfølging og ikke minst vesentlig strengere reaksjoner når slikt oppdages burde vært en selvfølge.....

mil1365380270
Skrevet

Snyltere som ødelegger for de som er syke, og det er det lov å fortelle de!

Skrevet

Selvsagt er det feil!

Får håpe han er så løsmunnet at det kommer arbeidsgiveren for øre...

Gjest fletteline
Skrevet

Legene har fått kraftig endrete regler for hva som er sykemeldingsgrunn etter 1.juli-04.

Håper det du hørte bare var en spøk. Jeg blir drittforbannet når jeg treffer på sånne snyltere.

Gjest Pricilla
Skrevet

Det er feil og juks! Gjør det verre for andre som faktisk er syke å bli trodd...

Håper du sa hva du mente.. Håper han blir ferska! Enten at han forsnakekr seg, eller møter på kollegaer på veien eller noe. For en dust! Sånne folk klarer arbeidslivet seg uten. Og jeg som får dårlig samvittighet når ejg er hjemme når jeg ER syk... Skal jeg i hvert fall slutte med.

Gjest mye svindling i Norge da
Skrevet

Med de nye sykemeldingsreglene kan det vel hende at han går på en smell .......

Hvis ikke så får en håpe at noen sladrer på han når han er på jakt da.

Men jeg kjenner mange som har utnyttet seg av dette tidligere, ....., de har aldri blitt ferska.

Det er jo mye annet som blir jukset med også, så dette er vel kanskje ikke det verste ?

Skrevet

Selvsagt er det feil! Utnyttelse og snylting som du skriver. Helt enig med deg. Slikt går bare ikke an!!! Vet om noen som passer på at de tar alle sykedagene de har rett på...

Skrevet

Det er feil og juks! Gjør det verre for andre som faktisk er syke å bli trodd...

Håper du sa hva du mente.. Håper han blir ferska! Enten at han forsnakekr seg, eller møter på kollegaer på veien eller noe. For en dust! Sånne folk klarer arbeidslivet seg uten. Og jeg som får dårlig samvittighet når ejg er hjemme når jeg ER syk... Skal jeg i hvert fall slutte med.

Jeg har også hatt dårlig samvittighet da jeg var borte fra jobb (influensa med feber/øreverk osv.).. Er veldig sjelden syk. Noen er jo hjemme fra jobb med litt forkjølelse. Jeg synes ikke jeg er syk om jeg er småforkjølet.

Gjest dødssyk
Skrevet

Det er på grunn av sånne at de stadig prediker at sykefraværet skal ned. Og det er på grunn av sånne vi stadig får innstraminger, snart må vi på jobb selv om vi ligger og skal dø hvilken dag som helst. Det neste er vel at vi via bærbar pc må ligge hjemme og jobbe til vi trekker det siste sukket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...