Gå til innhold

vet noen om

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen p-piller som har høy hormonmengde og IKKE er trefasedosert så jeg kan utsette mensen så lenge jeg vil?

Skrevet

Sett inn en hormonspiral og håp på at du er av de heldig som mister mensen.

Skrevet

Hva med hormonspiral? Så slipper du kanskje helt unna mensen.

Skrevet

Diane, Yasmin?

har lest at både yasmin og diane er p-piller med lavt hormoninnhold..

Skrevet

Hva med hormonspiral? Så slipper du kanskje helt unna mensen.

hvordan fungerer det? og er det dyrt? liker ikke underlivsundersøkelse så håper å finne noe jeg kan bruke så jeg slipper det..

Skrevet

så det er ingen garanti?

Gjest tjohooo
Skrevet

Vel, da så :)

Gjest tjohooo
Skrevet

trenger du høyere?

Skrevet

trenger du høyere?

Jeg leste på nettet under bivirkninger på p piller:

"Uregelmessige blødninger er vanligere dersom man benytter en p-pille med lavt innhold av hormoner, enn om man bruker en p-pille som inneholder høyere hormonmengde."

Tenkte bare å prøve..

Skrevet

Det er vel ikke noe særlig å utsette mensen så lenge som du ønsker?

Skrevet

hvordan fungerer det? og er det dyrt? liker ikke underlivsundersøkelse så håper å finne noe jeg kan bruke så jeg slipper det..

1200 kroner, holder i fem år. Du kan blø flere dager i begynnelsen, men så kan du være uten mensen i lang tid... Den er veldig sikker.

Skrevet

så det er ingen garanti?

Niks. Ca 1/2 parten av mine venniner har mistet den, og resten har ikke det...

Skrevet

Hvis du skal ha p-piller - og særlig med høyt hormoninnhold - slipper du ikke unna gynekologisk undersøkelse uansett.

Det er for øvrig ikke meningen at man skal utsette mensen "så lenge man vil" med p-piller. Mener å huske at man kan hoppe over en mensperiode vha pillene, men det er bare tilrådelig å gjøre maks to ganger i året.

Så p-piller er _ikke_ en løsning for å slippe å ha menstruasjon.

Høyt hormoninnhold medfører dessuten økt fare for bivirkninger. Kanskje du bør tenke litt mer på saken?

Gjest En anna anna
Skrevet

Hvis du skal ha p-piller - og særlig med høyt hormoninnhold - slipper du ikke unna gynekologisk undersøkelse uansett.

Det er for øvrig ikke meningen at man skal utsette mensen "så lenge man vil" med p-piller. Mener å huske at man kan hoppe over en mensperiode vha pillene, men det er bare tilrådelig å gjøre maks to ganger i året.

Så p-piller er _ikke_ en løsning for å slippe å ha menstruasjon.

Høyt hormoninnhold medfører dessuten økt fare for bivirkninger. Kanskje du bør tenke litt mer på saken?

hvorfor bare to ganger i året? Jeg hopper over ca hver tredje mens. Hva er skummelt med det..?

Ble litt tankefull nu. Kanskje jeg ikke burde.

Skrevet

Kan kam bruke spiral når man ikke har fått barn ? Trodde man måtte ha vært gjennom en fødsel jeg, eller har jeg misforstått alt ?

Skrevet

Kan kam bruke spiral når man ikke har fått barn ? Trodde man måtte ha vært gjennom en fødsel jeg, eller har jeg misforstått alt ?

Man kan, men legene fraråder det i de aler fleste tilfeller. Så dermed faller kanksje det alternativet bort for deg.

Skrevet

Nei, det har ingenting med det å gjøre.

Men spiral øker sjansen for å bli steril hvis du får en underlivsinfeksjon du ikke behandler.

Infeksjonsrisiko øker betraktelig hvis man ikke er i et stabilt forhold.

Så spiral er best for kvinner som har trofast partner, selv er monogam, er oppegående nok til å løpe til legen med mistanke om infeksjon, og som gjerne har et barn eller to, slik at en evt sterilitet ikke er så katastrofal (det er svært få som blir sterile, men det er bl a fordi spiral ikke gis til kvinner i klamydia-risikosonen.. Får du klamydia eller annen infeksjon med spiral, er det ikke bra).

Skrevet

Nei, det har ingenting med det å gjøre.

Men spiral øker sjansen for å bli steril hvis du får en underlivsinfeksjon du ikke behandler.

Infeksjonsrisiko øker betraktelig hvis man ikke er i et stabilt forhold.

Så spiral er best for kvinner som har trofast partner, selv er monogam, er oppegående nok til å løpe til legen med mistanke om infeksjon, og som gjerne har et barn eller to, slik at en evt sterilitet ikke er så katastrofal (det er svært få som blir sterile, men det er bl a fordi spiral ikke gis til kvinner i klamydia-risikosonen.. Får du klamydia eller annen infeksjon med spiral, er det ikke bra).

Aahh. Sånn det er. Lærte no nytt i dag å. Takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...