Gå til innhold

Glad han kom til Norge, jeg!

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• Goliath

13

• flisa

7

• Grip

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

...sier denne Qasi (Nazi) på sin hjemmeside.

..og det er jo bare en del av Nazis galskap.

Man kan lure på hva som får det politisk korrekte Norge til å bøye seg i støvet for fascist-svinet og hva som får Erna Solberg til å møte ham personlig..som statens representant.

Finnes det ingen grenser?

Skrevet

Man kan lure på hva som får det politisk korrekte Norge til å bøye seg i støvet for fascist-svinet og hva som får Erna Solberg til å møte ham personlig..som statens representant.

Tja -de bør vel se med selvsyn denne galningen. Jeg syns ikke det er det samme som at vi har "adoptert" samme tankene....)

Skrevet

Grip - konseptet er kanskje vanskelig for deg, men det er faktisk mulig å la folk ytre seg, selv om man ikke er enige med dem, og synes det de påstår er horribelt.

Din trang til å tillegge folk som støtter ytringsfriheten alle de ytringene som folk har ytret, er selvsagt idioti.

Dessuten, det er jo DEG som har mest felles med denne mannen. Begge har en lemfeldig omgang med menneskerettighetene.

Gjest LucySky
Skrevet

Tja -de bør vel se med selvsyn denne galningen. Jeg syns ikke det er det samme som at vi har "adoptert" samme tankene....)

Jeg blir svært forvirret over bruken av velkjente politiske termer som nazisme og fascisme her på DOL.

Hitler og Mussolini (eksponenter for de ovennevnte retningene) ville nok blitt ytterst overrasket over å høre termene brukt om - ja, vår islamistiske gjest.

Skrevet

Jepp, og så kan han reise hjem igjen - uten å ha oppnådd annet enn skuffelse fra sine "egne"

Det må da være en stor fordel, istedenfor at han skulle blitt nektet adgang, og at det muligens kunne blitt bråk av det.

Skrevet

Jepp, og så kan han reise hjem igjen - uten å ha oppnådd annet enn skuffelse fra sine "egne"

Det må da være en stor fordel, istedenfor at han skulle blitt nektet adgang, og at det muligens kunne blitt bråk av det.

nettopp!

Skrevet

Jeg blir svært forvirret over bruken av velkjente politiske termer som nazisme og fascisme her på DOL.

Hitler og Mussolini (eksponenter for de ovennevnte retningene) ville nok blitt ytterst overrasket over å høre termene brukt om - ja, vår islamistiske gjest.

hvorfor det?

Skrevet

hvorfor det?

Fordi å misbruke ordene på den måten viser at man er til de grader ignorant.

Det er også en hån mot nazistenes ofre.

Skrevet

Grip - konseptet er kanskje vanskelig for deg, men det er faktisk mulig å la folk ytre seg, selv om man ikke er enige med dem, og synes det de påstår er horribelt.

Din trang til å tillegge folk som støtter ytringsfriheten alle de ytringene som folk har ytret, er selvsagt idioti.

Dessuten, det er jo DEG som har mest felles med denne mannen. Begge har en lemfeldig omgang med menneskerettighetene.

Jammen, han nekte jo å "ytre seg" om homofili? Det hadde jo vært litt greit å få høre om han stod inne for det dette partiet virkelig mener om saken...

Jeg synes det var en stor skam at han nektet å svare!

Skrevet

Jammen, han nekte jo å "ytre seg" om homofili? Det hadde jo vært litt greit å få høre om han stod inne for det dette partiet virkelig mener om saken...

Jeg synes det var en stor skam at han nektet å svare!

Hei,

Ja, jeg er helt enig, og jeg synes det er flott at han avslørte sine fundamentalistiske steinalder-holdninger.

Og kanskje han selv har lært noe av å se hvordan folk lever i Norge?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men hvor har jeg sagt noe sånt?

Skrevet

Synes du det ligger innenfor ytringsfriheten å si at alle homofile bør drepes?

Skrevet

Den som oftes missbruker disse begrepene her er jo nettopp deg.

Da har jeg ikke tall på hvor mange ganger du har hånet nazistenes ofre her på DOL....etter hva du selv nå påstår.

Skrevet

Synes du det ligger innenfor ytringsfriheten å si at alle homofile bør drepes?

Selvsagt er en slik oppfordring ulovlig ihht straffeloven. Det er jo på linje med f. eks. Grips oppfordring til å bombe Mekka for å drepe muslimer.

Hvis denne fundamentalisten hadde ytret det i Norge, så håper jeg at noen hadde anmeldt ham.

Skrevet

Men hvor har jeg sagt noe sånt?

Jeg har ikke skrevet at du har sagt det; jeg har svart på spørsmålet ditt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Den som oftes missbruker disse begrepene her er jo nettopp deg.

Da har jeg ikke tall på hvor mange ganger du har hånet nazistenes ofre her på DOL....etter hva du selv nå påstår.

Du skriver: "Da har jeg ikke tall på hvor mange ganger du har hånet nazistenes ofre her på DOL....etter hva du selv nå påstår."

Formodentlig i samme tråd som du innrømmet at du myrdet J. F. Kennedy?

Din fantasi er rik, om ikke annet.

(Å påpeke at trakassering av jøder og muslimer er to sider av samme sak, er ikke å "håne" noen.)

Skrevet

Selvsagt er en slik oppfordring ulovlig ihht straffeloven. Det er jo på linje med f. eks. Grips oppfordring til å bombe Mekka for å drepe muslimer.

Hvis denne fundamentalisten hadde ytret det i Norge, så håper jeg at noen hadde anmeldt ham.

Hva er det da som er avgjørende for når den norske ytringsfriheten eller overtramp av denne skal gjøres gjeldende?

Er det kun det som blir ytret i Norge?

Mao hva jeg ytrer i utlandet (og hva da med internett?)faller ikke innenfor det norske regelverket, og jeg kan ikke dømmes for det når jeg kommer tilbake til Norge?

Skrevet

Hva er det da som er avgjørende for når den norske ytringsfriheten eller overtramp av denne skal gjøres gjeldende?

Er det kun det som blir ytret i Norge?

Mao hva jeg ytrer i utlandet (og hva da med internett?)faller ikke innenfor det norske regelverket, og jeg kan ikke dømmes for det når jeg kommer tilbake til Norge?

Nei, man kan ikke (meg bekjent) bli straffet i Norge for ytringer man fremfører i utlandet.

Det er få slike "internasjonale paragrafer", og de gjelder hovedsakelig ting som folkemord (ikke enkeltmord), pedofile handlinger, og noen få andre ting.

Skrevet

Nei, man kan ikke (meg bekjent) bli straffet i Norge for ytringer man fremfører i utlandet.

Det er få slike "internasjonale paragrafer", og de gjelder hovedsakelig ting som folkemord (ikke enkeltmord), pedofile handlinger, og noen få andre ting.

Så hvis jeg som nordmann skulle ønske å omgå det regelverket vi har når det gjelder hvilke ytringer som er tillatt i Norge, så er det bare å opprette en internettadresse på en utenlands server (i et land med stoooor ytringsfrihet når det gjelder temaet jeg ønsker å si noe om) - og påstå så mye "dritt" jeg bare vil?

Og da er jeg unntatt fra å kunne bli straffeforfulgt i Norge når jeg er i landet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...