Gå til innhold

Glad han kom til Norge, jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hvis jeg som nordmann skulle ønske å omgå det regelverket vi har når det gjelder hvilke ytringer som er tillatt i Norge, så er det bare å opprette en internettadresse på en utenlands server (i et land med stoooor ytringsfrihet når det gjelder temaet jeg ønsker å si noe om) - og påstå så mye "dritt" jeg bare vil?

Og da er jeg unntatt fra å kunne bli straffeforfulgt i Norge når jeg er i landet?

Ja, er det ikke omtrent det TV3 gjør? :)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• Goliath

13

• flisa

7

• Grip

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har ikke skrevet at du har sagt det; jeg har svart på spørsmålet ditt.

Med vennlig hilsen

Spørsmålet mitt var jo til LucySky som svarte meg....

Skrevet

Ja, er det ikke omtrent det TV3 gjør? :)

EDa er det vel litt andre lover og regler de ønsker å omgå tror jeg:-)

Skrevet

Du skriver: "Da har jeg ikke tall på hvor mange ganger du har hånet nazistenes ofre her på DOL....etter hva du selv nå påstår."

Formodentlig i samme tråd som du innrømmet at du myrdet J. F. Kennedy?

Din fantasi er rik, om ikke annet.

(Å påpeke at trakassering av jøder og muslimer er to sider av samme sak, er ikke å "håne" noen.)

Hvor mange ganger har ikke du sammenliknet Hitler etc med flere av de som skriver her på DOL?

Igjen - etter din egen påstand håner du jo da samtidig ofrene etter de du sammenlikner DOLs brukere med....

Det krever ikke mye fantasi til å trekke den slutningen Sør.

Skrevet

Hvor mange ganger har ikke du sammenliknet Hitler etc med flere av de som skriver her på DOL?

Igjen - etter din egen påstand håner du jo da samtidig ofrene etter de du sammenlikner DOLs brukere med....

Det krever ikke mye fantasi til å trekke den slutningen Sør.

Kan du finne noen tråd hvor jeg sammenligner noen på DOL med Hitler?

Ikke det?

Igjen et produkt av din rike fantasi.

Derimot har jeg (helt korrekt) påpekt at den trakasseringen enkelte bedriver mot muslimer her ikke er forskjellig fra den trakasseringen jøder ble utsatt for i 1930 årene i Tyskland.

Skrevet

Så hvis jeg som nordmann skulle ønske å omgå det regelverket vi har når det gjelder hvilke ytringer som er tillatt i Norge, så er det bare å opprette en internettadresse på en utenlands server (i et land med stoooor ytringsfrihet når det gjelder temaet jeg ønsker å si noe om) - og påstå så mye "dritt" jeg bare vil?

Og da er jeg unntatt fra å kunne bli straffeforfulgt i Norge når jeg er i landet?

Jeg er ikke sikker på om "handlingen" (rent juridisk) skjer der hvor serveren står (rent fysisk) eller der hvor tastaturet står.

Jeg mener det er der hvor serveren står, og derfor ligger serverene ofte i utlandet.

Skrevet

Jeg er ikke sikker på om "handlingen" (rent juridisk) skjer der hvor serveren står (rent fysisk) eller der hvor tastaturet står.

Jeg mener det er der hvor serveren står, og derfor ligger serverene ofte i utlandet.

Det er jo egentlig en juridisk/moralsk liten nøtt som for mange ikke gir like stor mening rent praktisk sett.

Men slik blir det jo fort når verden "krymper", men grensene og de ulike lovgivningene består.

Skrevet

Kan du finne noen tråd hvor jeg sammenligner noen på DOL med Hitler?

Ikke det?

Igjen et produkt av din rike fantasi.

Derimot har jeg (helt korrekt) påpekt at den trakasseringen enkelte bedriver mot muslimer her ikke er forskjellig fra den trakasseringen jøder ble utsatt for i 1930 årene i Tyskland.

"Kan du finne noen tråd hvor jeg sammenligner noen på DOL med Hitler?

Ikke det?"

he-he....du kan spøke du...:-)

Skrevet

Grip - konseptet er kanskje vanskelig for deg, men det er faktisk mulig å la folk ytre seg, selv om man ikke er enige med dem, og synes det de påstår er horribelt.

Din trang til å tillegge folk som støtter ytringsfriheten alle de ytringene som folk har ytret, er selvsagt idioti.

Dessuten, det er jo DEG som har mest felles med denne mannen. Begge har en lemfeldig omgang med menneskerettighetene.

Som det fremgår av tidligere tråder, har jeg støttet at Nazi skulle få komme til landet og gi uttrykk for sin galskap.

Det jeg reagerer på er at man gir svinet en offisiell mottakelse som er en hån mot alle som er opptatt av menneskerettigheter og frihet. Det er meget spesielt at fyren først uttaler at alle homofile bør drepes for deretter å bli invitert til mottakelse hos en norsk minister.

Skrevet

Jeg blir svært forvirret over bruken av velkjente politiske termer som nazisme og fascisme her på DOL.

Hitler og Mussolini (eksponenter for de ovennevnte retningene) ville nok blitt ytterst overrasket over å høre termene brukt om - ja, vår islamistiske gjest.

Islam og nazisme har mye til felles. Ensretting, undertrykking av handicappede, homofile etc, terror mot motstandere, grov rasisme, aggressive ekspansjonstanker etc etc.

Skrevet

Tja -de bør vel se med selvsyn denne galningen. Jeg syns ikke det er det samme som at vi har "adoptert" samme tankene....)

Nei, takke fan for det. Men man blir jo forbauset når ledende talsmenn for det muslimske miljøet i Norge omtaler svinet som en "moderat politiker".

Jeg funderer på hva som skal til før muslimene omtaler folk som fundamentalister.

Skrevet

Nei, takke fan for det. Men man blir jo forbauset når ledende talsmenn for det muslimske miljøet i Norge omtaler svinet som en "moderat politiker".

Jeg funderer på hva som skal til før muslimene omtaler folk som fundamentalister.

"Jeg funderer på hva som skal til før muslimene omtaler folk som fundamentalister."

En fundering du ikke er alene om.....

Skrevet

Det er jo egentlig en juridisk/moralsk liten nøtt som for mange ikke gir like stor mening rent praktisk sett.

Men slik blir det jo fort når verden "krymper", men grensene og de ulike lovgivningene består.

Jeg tror rettsstaten norge forsøkte å likestille "kriminalitet" på norske servere med "kriminalitet" på utenlandske servere, eid eller leid av nordmenn for noen år siden. Jeg tror imidlertid ikke at det lot seg gjøre i alle tilfeller.

".............................."

Skrevet

Islam og nazisme har mye til felles. Ensretting, undertrykking av handicappede, homofile etc, terror mot motstandere, grov rasisme, aggressive ekspansjonstanker etc etc.

Det gjelder da alle de store religionene. Det er jo tilfeldig at det er akkurat Islam som blir brukt som lovgivende religion. Er man interessert i å undertrykke, utøve makt og annet svineri, så hadde i prinsippet kristendommen eller Hinduismen egnet seg nøyaktig like godt.

"..........................."

Skrevet

Som det fremgår av tidligere tråder, har jeg støttet at Nazi skulle få komme til landet og gi uttrykk for sin galskap.

Det jeg reagerer på er at man gir svinet en offisiell mottakelse som er en hån mot alle som er opptatt av menneskerettigheter og frihet. Det er meget spesielt at fyren først uttaler at alle homofile bør drepes for deretter å bli invitert til mottakelse hos en norsk minister.

Det er fint hvis du slutter å misbruke ordet "Nazi" - det er en hån mot ofrene.

Videre - det er slettes ikke vanskelig å finne profilerte politikere fra USA som er enig med ham vedr. homofile - uten at jeg har hørt deg klage over dem.

Jeg kan heller ikke se at han er noe verre enn Sharon, som vi slapp inn på offisielt besøk.

Skrevet

Ja, det er åpenbart en juridisk problemstilling som har oppstått etter at de fleste lover ble skrevet.

Før internettet så var vel eneste muligheten til å stå på den svenske siden av grensen, og rope injuriernede påstander over grensen til Norge.

Skrevet

"Kan du finne noen tråd hvor jeg sammenligner noen på DOL med Hitler?

Ikke det?"

he-he....du kan spøke du...:-)

Ja, hvis du seriøst mener at det er noe jeg gjør ofte, så burde det jo ikke være noe problem for deg å dokumentere det...

Skrevet

Og som vanlig "glemmer" du å nevne at nær alle nazister var (og er) kristne, samt at kristendommen er tvillingreligionen til islam, og kan tolkes akkurat likt.

Skrevet

Det er fint hvis du slutter å misbruke ordet "Nazi" - det er en hån mot ofrene.

Videre - det er slettes ikke vanskelig å finne profilerte politikere fra USA som er enig med ham vedr. homofile - uten at jeg har hørt deg klage over dem.

Jeg kan heller ikke se at han er noe verre enn Sharon, som vi slapp inn på offisielt besøk.

Islam innehar mange av de samme egenskaper som man fant hos nazismen. Derfor er det høyst relevant å omtale dette svinet som "nazi".

Jeg har ikke mulighet til å finregne på antall ofre, men islams ofre er tallrike og tallet øker...hver dag, her og nå. Nazismen er heldigvis død.

Av hensyn til de tallrike ofre, finner jeg finner derfor ikke å kunne imøtekomme din henstilling.

Skrevet

Islam innehar mange av de samme egenskaper som man fant hos nazismen. Derfor er det høyst relevant å omtale dette svinet som "nazi".

Jeg har ikke mulighet til å finregne på antall ofre, men islams ofre er tallrike og tallet øker...hver dag, her og nå. Nazismen er heldigvis død.

Av hensyn til de tallrike ofre, finner jeg finner derfor ikke å kunne imøtekomme din henstilling.

Med tanke på at både første og andre verdenskrig ble startet av kristne mennesker, så gjør du ikke annet enn å demonstrere din egen uvitenhet.

At enkelte muslimer og enkelte kristne tolker religionen deres "mot nazisme" kan ingen andre troende lastes for.

Vedr. hans "drep homofile" utsagn - det var faktisk dødsstraff for homofili i vårt naboland Storbritannia i min levetid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...