Gå til innhold

Glad han kom til Norge, jeg!

Anbefalte innlegg

Gjest du skriver tull igjen, sør,
Skrevet

Nei, man kan ikke (meg bekjent) bli straffet i Norge for ytringer man fremfører i utlandet.

Det er få slike "internasjonale paragrafer", og de gjelder hovedsakelig ting som folkemord (ikke enkeltmord), pedofile handlinger, og noen få andre ting.

"Re: ytringsfrihet er noe dritt

Nei, man kan ikke (meg bekjent) bli straffet i Norge for ytringer man fremfører i utlandet."

Det er feil. Eksempel fra avisen: En norsk offiser fikk sin sak opp for norsk domstol for en trafikkulykke i Jugoslavia. Der var tap av menneskeliv og så ble det reist tiltale om uaktsomt drap.

"Det er få slike "internasjonale paragrafer", og de gjelder hovedsakelig ting som folkemord (ikke enkeltmord), pedofile handlinger, og noen få andre ting. "

Svaret ditt er helt på vidda. Noen land, blandt andre Norge og Belgia, har lover som gjør det mulig å straffe noen for krimminalitet begått utenfor landets grenser. De trenger ikke være norske statsborgere engang.

Samme person kan ikke straffes dobbelt opp for samme ugjerning. Bla.a. derfor blir det normalt samtaler med mellom norske politi- og påtalemyndigheter og tilsvarende organ i det land forbrytelsen ble begått.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• Goliath

13

• flisa

7

• Grip

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, hvis du seriøst mener at det er noe jeg gjør ofte, så burde det jo ikke være noe problem for deg å dokumentere det...

Som regel blir jo slike tråder slettet, men de fleste her har vel en noe større grad av hukommelse om dette enn hva det ser ut som du har:-)

Skrevet

"Re: ytringsfrihet er noe dritt

Nei, man kan ikke (meg bekjent) bli straffet i Norge for ytringer man fremfører i utlandet."

Det er feil. Eksempel fra avisen: En norsk offiser fikk sin sak opp for norsk domstol for en trafikkulykke i Jugoslavia. Der var tap av menneskeliv og så ble det reist tiltale om uaktsomt drap.

"Det er få slike "internasjonale paragrafer", og de gjelder hovedsakelig ting som folkemord (ikke enkeltmord), pedofile handlinger, og noen få andre ting. "

Svaret ditt er helt på vidda. Noen land, blandt andre Norge og Belgia, har lover som gjør det mulig å straffe noen for krimminalitet begått utenfor landets grenser. De trenger ikke være norske statsborgere engang.

Samme person kan ikke straffes dobbelt opp for samme ugjerning. Bla.a. derfor blir det normalt samtaler med mellom norske politi- og påtalemyndigheter og tilsvarende organ i det land forbrytelsen ble begått.

Eksempelet fra Jugoslavia omhandler en norsk soldat på oppdrag. Det er noe helt annet enn det vi snakker om her.

Det andre du snakker om er også totalt irrelevant, med mindre du kan påpeke paragrafer som straffer ytringer fremført i et annet land.

Skrevet

Som regel blir jo slike tråder slettet, men de fleste her har vel en noe større grad av hukommelse om dette enn hva det ser ut som du har:-)

*ler*

Det må være en av dine dårligste bortforklaringer til nå!

Skrevet

*ler*

Det må være en av dine dårligste bortforklaringer til nå!

Det var kanskje en av mine "mindre gode", men likefullt vesentlig bedre enn de fleste av dine:-)

Skrevet

Det var kanskje en av mine "mindre gode", men likefullt vesentlig bedre enn de fleste av dine:-)

Så slik som du dikter opp påstander om hva jeg har skrevet, så kan jo jeg dikte opp påstander om din kannibalisme, og påstå at "det er nok noe alle husker"?

Det er få tråder som blir slettet, så den unnskyldningen har du bare ikke.

Skrevet

Så slik som du dikter opp påstander om hva jeg har skrevet, så kan jo jeg dikte opp påstander om din kannibalisme, og påstå at "det er nok noe alle husker"?

Det er få tråder som blir slettet, så den unnskyldningen har du bare ikke.

Du kan selvfølgelig påstå hva som helst (hvilket du jo i stor grad allerede gjør) - dog sansynligvis ikke uten en "korrigerende" kommentar fra meg.

Det som faktisk betyr noe for meg er ikke hva du eller jeg påstår at noen av oss har skrevet før, men hva de andre som leser dette måtte huske selv.

I motsetning til deg har jeg nok en noe større grad av tiltro til andres hukommelse:-)

Og - også sansynligvis i motsetning til deg - så bryr jeg meg ikke så veldig om hva andre her måtte mene om meg.

Men likefullt forsøker jeg å vise andre den respekten de gjør seg fortjent til - og det kan selvfølgelig variere.

Dog har den ikke med ulike meninger å gjøre, men måten man behandler andre på.

For deg ser det ut til å være omvendt. Din respekt og måte å være på ovenfor andre her er helt avhengig av om de deler dine meninger eller ikke.

Men på samme måte som for meg, så må du jo bare fortsette å behandle folk som du synes de fortjener.

For slikt sier jo som regel mest om personen selv - ikke sant?

Og jada Sør - det sier mye om meg her også:-)

Skrevet

Du kan selvfølgelig påstå hva som helst (hvilket du jo i stor grad allerede gjør) - dog sansynligvis ikke uten en "korrigerende" kommentar fra meg.

Det som faktisk betyr noe for meg er ikke hva du eller jeg påstår at noen av oss har skrevet før, men hva de andre som leser dette måtte huske selv.

I motsetning til deg har jeg nok en noe større grad av tiltro til andres hukommelse:-)

Og - også sansynligvis i motsetning til deg - så bryr jeg meg ikke så veldig om hva andre her måtte mene om meg.

Men likefullt forsøker jeg å vise andre den respekten de gjør seg fortjent til - og det kan selvfølgelig variere.

Dog har den ikke med ulike meninger å gjøre, men måten man behandler andre på.

For deg ser det ut til å være omvendt. Din respekt og måte å være på ovenfor andre her er helt avhengig av om de deler dine meninger eller ikke.

Men på samme måte som for meg, så må du jo bare fortsette å behandle folk som du synes de fortjener.

For slikt sier jo som regel mest om personen selv - ikke sant?

Og jada Sør - det sier mye om meg her også:-)

Du skriver: "I motsetning til deg har jeg nok en noe større grad av tiltro til andres hukommelse:-)"

Innvollsormene dine?

Uansett hvor mange løse påstander du kommer med, så har du fremdeles ikke klart å dokumentere noe av det.

Skrevet

Du skriver: "I motsetning til deg har jeg nok en noe større grad av tiltro til andres hukommelse:-)"

Innvollsormene dine?

Uansett hvor mange løse påstander du kommer med, så har du fremdeles ikke klart å dokumentere noe av det.

Visst har jeg klart det Sør.

Det har vært gjort ved en rekke anledninger.

At du nok en gang lyver - også om det - er vel ikke noe som overrasker noen? :-)

Innvolsormer?? he-he....er det de du vanligvis diskuterer med? Det kan jo i så fall forklare argumentasjonsmetodikken din....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...