Gå til innhold

Proteiner

Gjest lurer jeg på i dag

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Egg

Kjøtt

Kylling

Fisk

Soya

Nøtter/mandler

Melk/cottage cheese/ost

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

Egg

Kjøtt

Kylling

Fisk

Soya

Nøtter/mandler

Melk/cottage cheese/ost

Hva med ris?

Skrevet

Dersom du leser varedeklarasjonen på en vare, står det normalt hvor mye den inneholder av fett, protein og karbohydrater.

fei1365380229
Skrevet

Hva med ris?

Ja, dessverre ekle "hvite" karbohydrater :)

Skrevet

Den rimeligste proteinkilden i butikken er vel tunfisk, som inneholder omtrent 25& av det. Prpblemet er bare at det smaker helt forjævlig, og krever en del tilberedelse for å bli spiselig.

"............................"

Skrevet

Den rimeligste proteinkilden i butikken er vel tunfisk, som inneholder omtrent 25& av det. Prpblemet er bare at det smaker helt forjævlig, og krever en del tilberedelse for å bli spiselig.

En litt magisk ting: Om man woker boksetunfisk med litt lime, soyasaus og kryder, forandrer den smak fullstendig - og blir absolutt spiselig. Raskt er det også.

Gjest this is a signature
Skrevet

Tunfisk. Melk (drikke).

Skrevet

Synes tunfisk på brødskiva er godt jeg!

Skrevet

En litt magisk ting: Om man woker boksetunfisk med litt lime, soyasaus og kryder, forandrer den smak fullstendig - og blir absolutt spiselig. Raskt er det også.

Jeg pleier å wokke den med salt, pepper og karri. Det tar bort det aller meste av tunfisksmaken. Problemet er bare at mye karri gir meg noen helvetes magesmerter. Etterhvert har jeg gått over til å bruke mindre krydder, og lage tunfisk omelett etter å ha wokket den.

"............................."

Skrevet

Synes tunfisk på brødskiva er godt jeg!

Det er noen som liker det, ja. Jeg plaide å kalle tunfisk for kattemat, og da tyder det jo på at du er en katt? :-)

".........................."

fei1365380229
Skrevet

Jeg pleier å wokke den med salt, pepper og karri. Det tar bort det aller meste av tunfisksmaken. Problemet er bare at mye karri gir meg noen helvetes magesmerter. Etterhvert har jeg gått over til å bruke mindre krydder, og lage tunfisk omelett etter å ha wokket den.

"............................."

Hvorfor MÅ du ha tunfisk hvis du ikke liker det? Det finnes da mye annet du kan spise.

Skrevet

Hvorfor MÅ du ha tunfisk hvis du ikke liker det? Det finnes da mye annet du kan spise.

Jeg har da vel ikke sagt at jeg MÅ ha det?

Men som jeg sa: det er den rimligste proteinkilden man får i butikken. Andre ting som inneholder mye bra proteiner (dog ikke like mye som tunfisk) er kyllingfilêt, indrefilet, laks, ørret, svinestek etc. Det er vel rimelig innlysende at det er en stor prisforskjell mellom tunfisk og disse? Ergo - jeg har ikke råd til å spise stek og filêter hver dag.

".............................."

fei1365380229
Skrevet

Jeg har da vel ikke sagt at jeg MÅ ha det?

Men som jeg sa: det er den rimligste proteinkilden man får i butikken. Andre ting som inneholder mye bra proteiner (dog ikke like mye som tunfisk) er kyllingfilêt, indrefilet, laks, ørret, svinestek etc. Det er vel rimelig innlysende at det er en stor prisforskjell mellom tunfisk og disse? Ergo - jeg har ikke råd til å spise stek og filêter hver dag.

".............................."

Var overhodet ikke noen kritikk syns bare det var litt rart.

Selv har jeg så god økonomi at det går i kyllingfilet og indrefilet omtrent hver dag :).

Og så syns jeg tunfisk er ganske godt, både i salat og på brød.

Skrevet

Det er noen som liker det, ja. Jeg plaide å kalle tunfisk for kattemat, og da tyder det jo på at du er en katt? :-)

".........................."

Hvordan visste du det?

Min nye film er snart kino-aktuell.

Gjest tjohooo
Skrevet

Var overhodet ikke noen kritikk syns bare det var litt rart.

Selv har jeg så god økonomi at det går i kyllingfilet og indrefilet omtrent hver dag :).

Og så syns jeg tunfisk er ganske godt, både i salat og på brød.

Federation Equestre International?

fei1365380229
Skrevet

Federation Equestre International?

Hva betyr det?

Nei det er et kinesisk jentenavn.

Gjest tjohooo
Skrevet

Hva betyr det?

Nei det er et kinesisk jentenavn.

ok, søtt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...