Gå til innhold

Hva sier man når andre sier

Anbefalte innlegg

Gjest jeg kondulerer
Skrevet

Når noen nære dør kommer det ofte mindre nære bort og sier kondulerer til meg. Joda jeg vet at det er høflig og helt normalt. Men jeg vet ikke hva jeg skal si, så hitill har jeg bare sagt takk og smilt litt sånn forsiktig. Men jeg føler meg litt psyko da.

Hva er vanlig å si når andre kondulerer+

Skrevet

Da sier man "Takk".

Evt. Takk. Det er godt å vite at folk bryr seg, både i glede og sorg. Du/dere er hjertlig velkommen til å stikke innom (beror på situasjon/forbindelse) - Har opplevd at folk har sagt dette, når de vil understreke at folk ikke skal holde seg unna de sørgende, men heller være med i sorgen.)

Gjest Pl@ymaker
Skrevet

Det vanlige (når en ikke kjenner 'kondulantene' godt), er vel nettopp en slik reaksjon du beskriver!

Skrevet

Det holder å takke.

Forresten heter det kondOlerer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...