Gjest jeg kondulerer Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 Når noen nære dør kommer det ofte mindre nære bort og sier kondulerer til meg. Joda jeg vet at det er høflig og helt normalt. Men jeg vet ikke hva jeg skal si, så hitill har jeg bare sagt takk og smilt litt sånn forsiktig. Men jeg føler meg litt psyko da. Hva er vanlig å si når andre kondulerer+ 0 Siter
Gjest dimi Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 Da sier man "Takk". Evt. Takk. Det er godt å vite at folk bryr seg, både i glede og sorg. Du/dere er hjertlig velkommen til å stikke innom (beror på situasjon/forbindelse) - Har opplevd at folk har sagt dette, når de vil understreke at folk ikke skal holde seg unna de sørgende, men heller være med i sorgen.) 0 Siter
Gjest Pl@ymaker Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Det vanlige (når en ikke kjenner 'kondulantene' godt), er vel nettopp en slik reaksjon du beskriver! 0 Siter
laban Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Det holder å takke. Forresten heter det kondOlerer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.