Gå til innhold

hva synes du om at fylkene kanskje forsvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjempebra, fjern fylker og deres store administrasjon, unødvendig byråkrati. Jeg vil ikke ha Regioner heller, det greier seg lenge med store kommuner og staten.

Skrevet

Kjempebra, fjern fylker og deres store administrasjon, unødvendig byråkrati. Jeg vil ikke ha Regioner heller, det greier seg lenge med store kommuner og staten.

Staten? fy faen

Skrevet

Staten? fy faen

tror det blir vanskelig å få lagt ned staten gitt, selv om Morten Meyer prøver så godt han kan :)

Gjest same shit new wrapping
Skrevet

Fylkespolitikerne sier at dagens fylkesinndeling er foreldet. Hvorfor grunngir de ikke det ?

Jeg tror at dette bare er et alternativt forslag til høyresidens krav om å gå fra tre til to forvaltningsnivåer.

Høyresidens mål er å spare penger for det offentlige og således legge grunnlag for skattereduksjoner. Det er ikke sikkert kommer til å skje.

Dessuten synes høyresiden at tre forvaltningsnivåer blir for mye om Norge blir medlem av EU, For da får vi fire.

Min mening: uansett inndeling, fylker eller regioner eller store kommuner - resultatet blir neppe bedre enn same shit new wrapping.

Dessuten vil større enheter, hva man enn benevner dem, føre til mer sentralisering og dermed mindre lokaldemokrati, og mer makt til stortingspolitikere. Maktkåte politikere vil ha mer sentralisering. Det er høyresidens egentlige motiv, tror jeg.

Skrevet

Det synes jeg er meget bra.

Fylkene har utspilt sin rolle. Fylkene og fylkesgrensene er et hinder for nytenkning og samhandling.

Fylkeskommunen er dels en lekegrind for udugelige politikere med oppblåst ego. Dels er de vernede arbeidsplasser for en mengde byråkrater hvis tjenester samfunnet ikke trenger.

Med 4 mill innbyggre trenger vi ikke 3 forvaltningsnivå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...