Gå til innhold

Ville du latt din mann være sæd-donor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

PÅ INGEN MÅTE!!!!! Og så lenge det er kun menn som kan donere bort sæd og kvinner som ikke kan donere egg. Er det svært urettferdig. (Selv om jeg vet sistnevnte er mer omfattende)

Gjest Glasselle
Skrevet

Aldri!

Det skulle ikke vært lov å tvinge et barn til å vokse opp uten å få vite hvem som er ens egen far.

Skrevet

Ja, det ville jeg. Ikke noe mot at hans gode gener spres i samfunnet.

Dette er langt bedre enn at barnløse driver import av kommende problembarn fra u-land.

TOSK!

skorpionfisken
Skrevet

Nei.

Han har nok med de barna han har på normalt vis, om det ikke skulle dukke opp noen til.

Skrevet

Jeg har ikke sansen for slike donasjoner overhode. Å frata noen en biologisk forelder - helt bevisst syns jeg er er ille. Det finnes så mange barn som trenger foreldre uten å måtte "halvprodusere" på denne måten.

Hvis min mann ikke kunne få barn, tror jeg at jeg heller ville ha fått sæd-donor enn å adoptert et barn.

Men jeg ville nok ha foretrukket at sæd-donor var anonym...

Skrevet

Nei. Det synes jeg ikke noe om. Det må da finnes andre, single menn som kan donere slikt "til et godt formål", enn de som er gifte?

Jeg kunne selvsagt ikke sagt noe på det, om mannen min fortalte ti år senere at han i sine yngre dager var sæd-donor. Det var livet hans da, før min tid. Men jeg synes ikke noe særlig om at han skulle BEGYNT med det når han var gift med meg og hadde barn med meg!

skorpionfisken
Skrevet

TOSK!

Enig.

Men idioter er det jo nok av....

Skrevet

Enig.

Men idioter er det jo nok av....

Også enig (selvsagt), men min første tanke da jeg så innlegget var "LOL"! ;-)

For det KAN da ikke være seriøst....

Gjest fytti katta
Skrevet

Tenk deg at ditt barn en gang skal finne seg partner. Tross nokså lav sannsynlighet fant han/hun samme person som ble til ved sædonasjon fra din ektemann.

Tragedien blir komplett når første barn kommer !

Sæddonasjon = russisk rulett !

Skrevet

Dette er langt bedre enn at barnløse driver import av kommende problembarn fra u-land.

Jeg håper virkelig det var ironi....?!

Beste hilsen fra

Skrevet

Hallo!!???!!

Er det mulig?

Skrevet

Ja hvis jeg hadde vært ufrivillig barnløs så vet jeg ikke om jeg hadde tort å bruke disse gærningene.

Mange av disse "gærningene" som du sier, er faktisk sunne og friske medisinerstudenter. Ihvertfall blir kullene forespurt om dette i løpet av studietiden, så langt jeg vet.

Skrevet

Mange av disse "gærningene" som du sier, er faktisk sunne og friske medisinerstudenter. Ihvertfall blir kullene forespurt om dette i løpet av studietiden, så langt jeg vet.

Det var den gangen de kunne være anonyme. Regner med at de har mere intellegens enn å gjøre det nå når de kan få 20 unger på døra om 20 år.

Skrevet

Hvis min mann ikke kunne få barn, tror jeg at jeg heller ville ha fått sæd-donor enn å adoptert et barn.

Men jeg ville nok ha foretrukket at sæd-donor var anonym...

Hei

Det hadde vært helt greit for mitt vedkommende om min mann hadde valgt å gjøre dette.

Det med at det er barn der ute som ikke vet hvem sin biologiske far er, er noe som har vært i uminnelige tider. Husk at det sies at hvert 5 - femte - barn har en annen far enn de tror.

Uansett skal ingen sette seg på sin høye hest og fordømme andres valg. Det kan hende du havner der en gang du også!

Hilsener

Skrevet

Hei

Det hadde vært helt greit for mitt vedkommende om min mann hadde valgt å gjøre dette.

Det med at det er barn der ute som ikke vet hvem sin biologiske far er, er noe som har vært i uminnelige tider. Husk at det sies at hvert 5 - femte - barn har en annen far enn de tror.

Uansett skal ingen sette seg på sin høye hest og fordømme andres valg. Det kan hende du havner der en gang du også!

Hilsener

Hvem har jeg fordømt?

Skrevet

Ett ord:

ALDRI

Men "ville latt" - eg eig han jo ikkje. Men han skulle være passe idiot for å gjere noko slikt mot mi vilje.

Du eier han ikke, men nåde han om han ikke gjør som du sier :-) Sitter her og humrer av den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...