Gjest fetteren til Ole Johnny Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Jeg trenger en legattest på at jeg har hat influensa. Kan man bare ringe denne inn og hente den, eller må man bestille time for å få det (nå er jeg jo så å si frisk)? 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 aner ikke - men vil tro det har med om du kjenner legen, og tillitsforholdet mellom dere, dvs. din troverdighet. (Stakkars lege ) 0 Siter
Gjest influert Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Det er trekvart år siden det var influensa i Norge, så det spørs om legen kan tilbakedatere en attest så langt! 0 Siter
lurulf Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Det er trekvart år siden det var influensa i Norge, så det spørs om legen kan tilbakedatere en attest så langt! Stemmer ikke helt... Her i området går det influensa NÅ, mannefall i barnehagen og småskolen... 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Stemmer ikke helt... Her i området går det influensa NÅ, mannefall i barnehagen og småskolen... det er sikkert forkjølelse. Man sier bare influensa, så folk skal forstå at man må være hjemme 0 Siter
lurulf Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 det er sikkert forkjølelse. Man sier bare influensa, så folk skal forstå at man må være hjemme Verker DU i hele kroppen når du er forkjølet? Det har de klaget over som har vært borte, og i tillegg har de høy feber opptil en uke... 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Verker DU i hele kroppen når du er forkjølet? Det har de klaget over som har vært borte, og i tillegg har de høy feber opptil en uke... Man er ikke forkjølet når man har influensa. 0 Siter
lurulf Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Man er ikke forkjølet når man har influensa. Det var jo netopp poenget mitt... 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Det var jo netopp poenget mitt... Men det er ikke influensa i Norge nå. Sesongen for det er etter juletider. Det må nok være forkjølelse med vondt i kroppen og feber dere har. Hvis ikke noen har vært i Thailand og fått fugleinfluensa da ;o) 0 Siter
Mistera Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Det er trekvart år siden det var influensa i Norge, så det spørs om legen kan tilbakedatere en attest så langt! Det går faktisk en influensa nå, både her og der! Men selvfølgelig så er det ikke en av de store stygge, men den ganske så vanlige... 0 Siter
Mistera Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 En attest hos lege koster dessuten masse penger! 0 Siter
Gemini Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Legen har egentlig ikke lov å tilbakedatere en sykemelding. I alle fall ikke så lenge du ikke ringt legen (eller legesekretæren hos din lege) første sykdomsdag (eller i alle fall 4. dag, hvis du hadde tenkt å bruke egenmelding, men ble syk lenger enn de 3 dagene). Hvis din arbeidsgiver har inngått IA-avtale kan du ha flere egenmeldingsdager (inntil 8 dager i strekk), slik at du ikke trenger sykemelding. 0 Siter
Gjest fetteren til Ole Johnny Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Legen har egentlig ikke lov å tilbakedatere en sykemelding. I alle fall ikke så lenge du ikke ringt legen (eller legesekretæren hos din lege) første sykdomsdag (eller i alle fall 4. dag, hvis du hadde tenkt å bruke egenmelding, men ble syk lenger enn de 3 dagene). Hvis din arbeidsgiver har inngått IA-avtale kan du ha flere egenmeldingsdager (inntil 8 dager i strekk), slik at du ikke trenger sykemelding. Men jeg tror det er forskjell på legeattest og sykemelding, det er ikke en sykemelding til arbeidsgiver jeg skal ha. 0 Siter
Gemini Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Men jeg tror det er forskjell på legeattest og sykemelding, det er ikke en sykemelding til arbeidsgiver jeg skal ha. Hva trenger man en attest på at man har hatt influensa for? (nysgjerrig, ikke krasst spm.) Og hvordan kan en lege attestere på at du har hatt en konkret sykdom, dersom ikke prøver eller legekonsultasjon kan bekrefte dette? Da er det jo bare din påstand som legen må velge å tro på og skrive attest på? 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Hva trenger man en attest på at man har hatt influensa for? (nysgjerrig, ikke krasst spm.) Og hvordan kan en lege attestere på at du har hatt en konkret sykdom, dersom ikke prøver eller legekonsultasjon kan bekrefte dette? Da er det jo bare din påstand som legen må velge å tro på og skrive attest på? kanskje man kan bruke den i forb. m. avbestillingsforsikring??? 0 Siter
Gemini Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 kanskje man kan bruke den i forb. m. avbestillingsforsikring??? Går man ikke da til lege mens man er syk? 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Går man ikke da til lege mens man er syk? Jo. Egentlig. Men jeg kjenner ikke fetteren til Ole Johnny.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.