Gå til innhold

legeattest

Gjest fetteren til Ole Johnny

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en legattest på at jeg har hat influensa. Kan man bare ringe denne inn og hente den, eller må man bestille time for å få det (nå er jeg jo så å si frisk)?

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

aner ikke - men vil tro det har med om du kjenner legen, og tillitsforholdet mellom dere, dvs. din troverdighet. (Stakkars lege :P )

Gjest influert
Skrevet

Det er trekvart år siden det var influensa i Norge, så det spørs om legen kan tilbakedatere en attest så langt!

Skrevet

Det er trekvart år siden det var influensa i Norge, så det spørs om legen kan tilbakedatere en attest så langt!

Stemmer ikke helt... Her i området går det influensa NÅ, mannefall i barnehagen og småskolen...

Skrevet

Stemmer ikke helt... Her i området går det influensa NÅ, mannefall i barnehagen og småskolen...

det er sikkert forkjølelse. Man sier bare influensa, så folk skal forstå at man må være hjemme

Skrevet

det er sikkert forkjølelse. Man sier bare influensa, så folk skal forstå at man må være hjemme

Verker DU i hele kroppen når du er forkjølet? Det har de klaget over som har vært borte, og i tillegg har de høy feber opptil en uke...

Skrevet

Verker DU i hele kroppen når du er forkjølet? Det har de klaget over som har vært borte, og i tillegg har de høy feber opptil en uke...

Man er ikke forkjølet når man har influensa.

Skrevet

Man er ikke forkjølet når man har influensa.

Det var jo netopp poenget mitt...

Skrevet

Det var jo netopp poenget mitt...

Men det er ikke influensa i Norge nå. Sesongen for det er etter juletider.

Det må nok være forkjølelse med vondt i kroppen og feber dere har. Hvis ikke noen har vært i Thailand og fått fugleinfluensa da ;o)

Skrevet

Det går faktisk en influensa nå, både her og der!

Men selvfølgelig så er det ikke en av de store stygge, men den ganske så vanlige...

Skrevet

En attest hos lege koster dessuten masse penger!

Skrevet

Legen har egentlig ikke lov å tilbakedatere en sykemelding. I alle fall ikke så lenge du ikke ringt legen (eller legesekretæren hos din lege) første sykdomsdag (eller i alle fall 4. dag, hvis du hadde tenkt å bruke egenmelding, men ble syk lenger enn de 3 dagene). Hvis din arbeidsgiver har inngått IA-avtale kan du ha flere egenmeldingsdager (inntil 8 dager i strekk), slik at du ikke trenger sykemelding.

Skrevet

Legen har egentlig ikke lov å tilbakedatere en sykemelding. I alle fall ikke så lenge du ikke ringt legen (eller legesekretæren hos din lege) første sykdomsdag (eller i alle fall 4. dag, hvis du hadde tenkt å bruke egenmelding, men ble syk lenger enn de 3 dagene). Hvis din arbeidsgiver har inngått IA-avtale kan du ha flere egenmeldingsdager (inntil 8 dager i strekk), slik at du ikke trenger sykemelding.

Men jeg tror det er forskjell på legeattest og sykemelding, det er ikke en sykemelding til arbeidsgiver jeg skal ha.

Skrevet

Men jeg tror det er forskjell på legeattest og sykemelding, det er ikke en sykemelding til arbeidsgiver jeg skal ha.

Hva trenger man en attest på at man har hatt influensa for? (nysgjerrig, ikke krasst spm.)

Og hvordan kan en lege attestere på at du har hatt en konkret sykdom, dersom ikke prøver eller legekonsultasjon kan bekrefte dette? Da er det jo bare din påstand som legen må velge å tro på og skrive attest på?

Skrevet

Hva trenger man en attest på at man har hatt influensa for? (nysgjerrig, ikke krasst spm.)

Og hvordan kan en lege attestere på at du har hatt en konkret sykdom, dersom ikke prøver eller legekonsultasjon kan bekrefte dette? Da er det jo bare din påstand som legen må velge å tro på og skrive attest på?

kanskje man kan bruke den i forb. m. avbestillingsforsikring???

Skrevet

kanskje man kan bruke den i forb. m. avbestillingsforsikring???

Går man ikke da til lege mens man er syk?

Skrevet

Går man ikke da til lege mens man er syk?

Jo. Egentlig.

Men jeg kjenner ikke fetteren til Ole Johnny....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...