Gå til innhold

matbudskjett

Anbefalte innlegg

Gjest økonomi
Skrevet

Hvor mye penger er vanlig å beregne på mat pr. måned for en person?

Skal prøve regne ut hvor mye penger jeg kan bruke på annnet i løpet av måneden som klær og skolebøker.

Gjest bare en
Skrevet

Hvor mye penger du kommer til å bruke kommer helt annpå hvor dyre matvaner du har og hvor mye mat du handler. Selv spiser jeg ikke så mye og derfor handler jeg lite mat. Jeg handler også bare en gang i uken. Så da bruker jeg 300,-kr på mat pr uke.

Skrevet

Statens institutt for forbruksforskning har forsket fram en norm for hva man normalt trenger for å leve noenlunde godt i Norge.

Sjekk http://www.sifo.no

Vær obs på at mange i Norge klarer seg på mye mindre enn dette. Sosialhjelpssatser og trygdesatser blir ikke justert etter hva som er ansett som normalt forbruk, men etter en slags minimumsberegning av hva som er nødvendig.

Skrevet

Den k'en du putta inn i overskriften, var ikke helt god....

*grøsser*

Gjest huffoghuff
Skrevet

Her gjelder det å skille mellom mat og skjetta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...