Gjest Iznowgood_still Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 .... krysse fingrene for meg på mandag? Jeg har lagt inn bud på hus :-) og nå er jeg rimelig spent på hvordan det går. 0 Siter
Gjest pasa21 Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 har vært gjennom det samme selv, og det er ganske nervepirrende så her holdes fingrene krysset x 0 Siter
Gjest Iznowgood_still Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Krysser det jeg makter )) Klem fra Takk så mye rao :-) 0 Siter
Gjest Iznowgood_still Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 har vært gjennom det samme selv, og det er ganske nervepirrende så her holdes fingrene krysset x Hei pasa21. Takker så mye! Håper du får en fin kveld. 0 Siter
Rubia Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Lykke, lykke til Iznowgood... Håper du har sjekket huset nøye, at det er tilstandsrapport på det...og at forrige eier ikke har tegnet eieskifteforsikring i ACE... 0 Siter
Gjest Iznowgood_still Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Lykke, lykke til Iznowgood... Håper du har sjekket huset nøye, at det er tilstandsrapport på det...og at forrige eier ikke har tegnet eieskifteforsikring i ACE... Takk Rubia :-) Hvorfor er det ikke bra at det er eierskifteforsikring i ACE? Eieren har tegnet forsikring der... 0 Siter
Nikki Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Takk Rubia :-) Hvorfor er det ikke bra at det er eierskifteforsikring i ACE? Eieren har tegnet forsikring der... Det med eierskifteforsikring er et tveegget sverd. På den ene siden kan det være et pluss fordi da finnes det penger å dekke en skade med (forsikringsselskapet har jo gjerne mer penger enn selger). MEN - og det er et stort men desverre - praksis viser at forsikringsselskapene gjør det mye vanskeligere for kjøper å få gjennomslag for kravene sine. Når selger har forsikring, må du ta kravet til forsikriningsselskapet, og det virker som om de har en praksis om å avslå alle krav - uansett - vet første omgang. Det er mye, mye verre å kjempe mot et forsikringsselskap enn en selger. Og der man før kunne komme til enighet med en selger (finne en løsning som funker for begge), møter man nå et selskap som nekter ethvert ansvar og så overlater til deg å bevise det motsatte. 0 Siter
Gjest Iznowgood_still Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Det med eierskifteforsikring er et tveegget sverd. På den ene siden kan det være et pluss fordi da finnes det penger å dekke en skade med (forsikringsselskapet har jo gjerne mer penger enn selger). MEN - og det er et stort men desverre - praksis viser at forsikringsselskapene gjør det mye vanskeligere for kjøper å få gjennomslag for kravene sine. Når selger har forsikring, må du ta kravet til forsikriningsselskapet, og det virker som om de har en praksis om å avslå alle krav - uansett - vet første omgang. Det er mye, mye verre å kjempe mot et forsikringsselskap enn en selger. Og der man før kunne komme til enighet med en selger (finne en løsning som funker for begge), møter man nå et selskap som nekter ethvert ansvar og så overlater til deg å bevise det motsatte. Ja akkurat dette kjenner jeg til, av erfaring. 0 Siter
Rubia Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Takk Rubia :-) Hvorfor er det ikke bra at det er eierskifteforsikring i ACE? Eieren har tegnet forsikring der... Om det dukker opp et problem etterpå så kan jeg nesten med 100 % sikkerhet garantere deg en laaaaaang og dårlig behandlingstid som etter haug med tid ender i retten. De har 80 % av eierskifteforsikringen i Norge og er kjent for sin dårlige behandling i saker. Går foresten program om dem på "tv 2 hjelper deg" nå snart. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 jeg krysser tærne også 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.