Gå til innhold

Hva mener du er beste prevensjon?


Gjest mye vind i dag

Anbefalte innlegg

Gjest papirtiger

Ville likt å ikke bli så hissig av og til (av ingenting).. Selv om hormonspiralen virker lokalt, kan den alikevel påvirke humøret? Takk for svar.

Det kan den ja. Jeg torde ikke å prøve hormonspiral, men har prøvd det meste på markedet..

Jeg vurderte lenge om jeg skulle sette inn kobberspiral, var mest bekymret for økte blødninger. Men når alt kommer til alt, så vil økte blødninger være verdt det. (Men har bare hatt spiral inne i en uke, så for tidlig å si noe om det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • jubalong70

    7

  • skorpionfisken

    5

  • favn

    4

  • hare1365380455

    1

P-ring, p-stav etc...virker på omtrent samme måte som p-piller. Siden de virker "lokalt" så trenger man mindre mengde hormoner. Dette kan gi færre bivirkninger.

Hvis man har hatt dårlige erfaringer med monofase-piller, så er sannsynligheten stor for at man får problemer med disse prevensjonsmidlene også sa legen min.

Jeg har prøvd p-ring, og mindre hormoner til tross, jeg fikk kjempemye bivirkninger. (Dvs, jeg oppdaget at jeg hadde fått bivirkninger ETTER at jeg sluttet med hormonell-prevensjon.)

Jeg reagerer med magesmerter på monofasiske p-piller, men det er redusert til et minimum når jeg unngår at det går gjennom magen.

Jeg eksploderer ikke like ofte heller, uten at jeg vet om det er noen sammenheng.

Gikk fra Yasmin (monofasisk) til p-plaster.

Trefasepiller tåler jeg overhodet ikke. Etter et møte med dem ødela jeg syklusen for livet. Den har nå vært vraket i 8 år, og er like ødelagt (lang, uregelmessig) etter at jeg gjorde meg ferdig med en graviditet. Reagerte også med enorme vannansamlinger, en del mer fett og noe strekkmerker + omtrent "livstruende" pms som varte ca 6 mnd etter at jeg sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om man skulle bli gravid selv om man har hormonspiral vil den påvirke fosteret negativt?

Det aner jeg ikke noe om, men kan bare anta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jtubal-kandidat

Så om man skulle bli gravid selv om man har hormonspiral vil den påvirke fosteret negativt?

Tror livmoren er så lite hospitabel med spiral at et eventuelt egg neppe klarer å klamre seg fast lenge - vil derfor anta at spontanabort er sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tubal-kandidat

Tror livmoren er så lite hospitabel med spiral at et eventuelt egg neppe klarer å klamre seg fast lenge - vil derfor anta at spontanabort er sannsynlig.

Um, nick-typo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...