Gå til innhold

Sende SMS til utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da mener jeg noen som bor i feks Canada eller England.

Har ikke norsk tlf. Er det mulig?

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Er ikke det det samme som å ringe da? At du bare har landskoden først i nummeret?

Gjest sussilei
Skrevet

Er ikke det det samme som å ringe da? At du bare har landskoden først i nummeret?

Jepp !

Skrevet

Det avhenger visst av om din mobiloperatør har en såkalt roaming-avtale med mottakers mobiloperatør. Selv har jeg Netcom-ab. og skulle sende sms til venner i Hellas. Det gikk fint til de fleste, men ikke en som hadde abonnement hos det greske selskapet Cosmote, da disse ikke hadde inngått roaming-avtale med Netcom. (Kan ha noe å gjøre med at Cosmote er del-eid av Telenor?). Dette var for noen år siden, men tror det er de samme problemstillingene idag.

Tror muligens du kan finne en oversikt over roaming-avtalene ditt selskap har i de enkelte land, inne på din mobiloperatørs nettsider.

Skrevet

Det forutsetter vel at det utanlandske abonnementet du har på din telefon er brukbart her i landet. Er den det, kan du sende SMS til den du vil.

Forstod eg spørsmålet ditt rett?

Skrevet

Det forutsetter vel at det utanlandske abonnementet du har på din telefon er brukbart her i landet. Er den det, kan du sende SMS til den du vil.

Forstod eg spørsmålet ditt rett?

Jeg vet ikke helt...

Jeg lurer på om jeg kan sende SMS fra min norske tlf til noen som bor i Canada, som ikke er norske(har ikke norsk tlf).

Skrevet

Sakset fra orakelet:

Dette skal være mulig. Det du må huske på er å ha 00 eller +, og landskode før nummeret.

Et nummer 123456 i Østerrike vil f.eks. være

00 (ut av Norge, du kan også skrive + i stedet for 00), 43 (Østerrike), og 123456.

Hvis det likevel ikke fungerer kan du ringe kundeservice til mobilabonnementet ditt, og spørre hvorfor det ikke går.

Skrevet

Jeg vet ikke helt...

Jeg lurer på om jeg kan sende SMS fra min norske tlf til noen som bor i Canada, som ikke er norske(har ikke norsk tlf).

Ja ja ja... Ja det skal ikkje vere noko problem. Men dei må naturlegvis ha ein GSM mobiltelefon, da!

Når du har skrive inn meldinga di, skriv du inn det utanlandske telefonnummeret med landskode foran (+1 for Canada) og sender.

No har eg ikkje noko kanadisk mobilnummer for handa, men dersom eg skulle ringt, til dømes til Joseph O'Neill i Vancouver, ville eg skrive +16047398255 ; 1 er landsnummer, 604 er retningsnummer og 739 8255 er abonnementsnummer.

Det skal i utgangspunktet vere like enkelt å sende SMS. Men akkurat som når ein ringer må ein hugse landskode, ellers kjem ein ikkje fram.

Det kostar det same å sende sms til utlandet som innanlands, meiner eg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...