Gå til innhold

Er dette greit.... Adv. Dyreplageri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Linken virker ikke.

Sånn generelt syns jeg det er riktig med dyreforsøk når det er for å finne viktige medisiner o.l., f eks.

Å plage og pine dyr unødig syns jeg er lavmål og uakseptabelt.

Men forsøk for å forbedre helse osv for mennesker, og dyr, mener jeg er riktig.

Nå vet jeg ikke om det var det linken din handlet om, men.

Skrevet

Linken virker ikke.

Sånn generelt syns jeg det er riktig med dyreforsøk når det er for å finne viktige medisiner o.l., f eks.

Å plage og pine dyr unødig syns jeg er lavmål og uakseptabelt.

Men forsøk for å forbedre helse osv for mennesker, og dyr, mener jeg er riktig.

Nå vet jeg ikke om det var det linken din handlet om, men.

Skal finne en ny en... vent litt!

Gjest Iznowgood_still
Skrevet

Linken var ikke korrekt, men jeg er uansett totalt imot forsøk med dyr.

Skrevet

Linken var ikke korrekt, men jeg er uansett totalt imot forsøk med dyr.

se linken rett link.

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/08/07/404841.html

Jeg syntes ikke dette er greit i det hele tatt!

Å utøve forsøk med unødvendig smerte mot dyrene syns jeg er forferdelig. Dyreforsøk må gjøres så humant som mulig, selv om det er ting som må testes.

Det er sikkert en del som fusker på dette området, og at det er mye hysj-hysjaktiviteter rundt om, tror jeg nok. Håper de fleste seriøse dyreforsøkslaboratorier gjør det på en annen måte enn det som presenteres her!

Så utfra linken du satte ut, og med forbehold om at opplysningene er korrekte og at det faktisk er sånn det har foregått, så er jeg enig med deg. Dette er ikke greit i det hele tatt, og det er bra at noen tar tak i det.

Skrevet

Å utøve forsøk med unødvendig smerte mot dyrene syns jeg er forferdelig. Dyreforsøk må gjøres så humant som mulig, selv om det er ting som må testes.

Det er sikkert en del som fusker på dette området, og at det er mye hysj-hysjaktiviteter rundt om, tror jeg nok. Håper de fleste seriøse dyreforsøkslaboratorier gjør det på en annen måte enn det som presenteres her!

Så utfra linken du satte ut, og med forbehold om at opplysningene er korrekte og at det faktisk er sånn det har foregått, så er jeg enig med deg. Dette er ikke greit i det hele tatt, og det er bra at noen tar tak i det.

Jeg har desverre sett så mye av sånt, som aktiv dyreverner...

Og noen av de videoene jeg har sett er rett og slett ren torrtur utøvet mot dyrene, om det er en rotte, kanin, ape eller hund, katt osv er et fett for meg de lider like mye, fordi vi skal kunne få sminke oss og være forfengelige... selv tar jeg avstand fra medisiner som er framstillt ut ifra desse metodene.

Men så har jeg ikke vært dødssyk heller og trenger ikke allverden med medisin, dessuten syntes jeg at alternative behandlinger av lettere sykdommer er bedre enn å putte i seg all verdens kjemiske substanser som ikke gjør annet enn å fucke opp kroppens balansegang!

Det jeg ikke skjønner er at de klarer i det hele tatt å gjennomføre slike handlinger på forsvarsløse skapninger....

Skrevet

Det er rett og slett utrolig grusomt provoserende og se mennesker plage dyr på den måten! De skulle fått igjen på samme måte spør du meg...

Ser du ikke den manglende logikken i det du skriver?

Skrevet

Ser du ikke den manglende logikken i det du skriver?

Nei for jeg kunne ikke brydd meg mindre om de menneskene som faktisk gjør slike ting.

Skrevet

Nei for jeg kunne ikke brydd meg mindre om de menneskene som faktisk gjør slike ting.

Så du er mot overgrep mot dyr, men synes det er helt greit med overgrep mot mennesker. Et fint syn det. Det sier mer om deg enn om de som gjør slikt mot dyr.

Skrevet

Så du er mot overgrep mot dyr, men synes det er helt greit med overgrep mot mennesker. Et fint syn det. Det sier mer om deg enn om de som gjør slikt mot dyr.

Syns de skal få "smake sin egen medisin" og oppleve det de gjør mot dyrene. For meg er mennesker og dyr verdt det samme. I allefall slike.

Skrevet

Syns de skal få "smake sin egen medisin" og oppleve det de gjør mot dyrene. For meg er mennesker og dyr verdt det samme. I allefall slike.

Personlig setter jeg mennesker over dyr, men mener selvfølgelig at dyr skal behandles med respekt. Dyreforsøk er nødvendig, men omfanget må begrense og lidelsene til dyrene minimaliseres.

Uansett blir det litt paradoksalt at en ønsker å torturere mennesker når en er så imot tortur av dyr.

Skrevet

Personlig setter jeg mennesker over dyr, men mener selvfølgelig at dyr skal behandles med respekt. Dyreforsøk er nødvendig, men omfanget må begrense og lidelsene til dyrene minimaliseres.

Uansett blir det litt paradoksalt at en ønsker å torturere mennesker når en er så imot tortur av dyr.

Jeg syns de skal få oppleve litt av det de påfører dyrene. Kjenne smerten, selv om de ikke trengs å tortureres på samme måte. Straffen de får er ikke tilsvarende og streng nok når det gjelder sånt. Det er det aldri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...