Gå til innhold

Hvorfor er menn mellom 20 og 30 så utrolig barnslige?

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt ung kvinne
Skrevet

Hva er det med unge menn mellom 20 og 30? Jeg blir så skuffa over at de er så barnslige og veike.

De gjør iherdige forsøk på å utstråle hvor selvsikre og fantastiske de er, helt til det viser seg at de er desperate usikre tøffelmenn.

Utsagn som "jeg er ganske egoistisk" "fotballen kommer først". "jeg kommer aldri til å gi opp noe for en dame". Meg meg meg, tror de det er noe særlig tiltrekkende? De er så opptatt av å vise seg frem og fortelle hvem de er og hva som er viktig for dem at de glemmer alt annet. Det er ikke særlig attraktivt.

I alle fall ikke når det viser seg, gjerne etter å ha konsumert store mengder alkohol, at de egentlig er desperate etter din oppmerksomhet, og er frykelig usikre og ja, utrolige barnslige. Det henger ikke sammen.

Jeg vil ha en mann som er så sikker på seg selv, at han ikke trenger å legge ut om hvor fantastisk han er for å overbevise meg. En mann som viser interesse for meg også, ikke bare seg selv. En som er empatisk, trygg og tør å gi slipp hvis det viser seg at vi er for forskjellige uten å bli en desperat tøffel. Jeg vil ha en mann som er tøff og selvsikker.

Er det for mye å be om? Finnes de noe sted?

Skrevet

Jeg ser mye av det samme. Det fins nok hederlige unntak, men veldig mange oppfører seg sånn, ja.

Unntakene er verdt å lete etter :)

Men ofte kan det være annerledes med menn over 30. Da kommer en mer naturlig selvsikkerhet og livserfaring, som gjør at de blir mye mer tiltrekkende og voksen i oppførsel enn guttevalpene på 20+.

;)

Skrevet

"Jeg vil ha en mann som er så sikker på seg selv, at han ikke trenger å legge ut om hvor fantastisk han er for å overbevise meg. En mann som viser interesse for meg også, ikke bare seg selv. En som er empatisk, trygg og tør å gi slipp hvis det viser seg at vi er for forskjellige uten å bli en desperat tøffel. Jeg vil ha en mann som er tøff og selvsikker."

Er ikke dette en beskrivelse av en KVINNE?

Skrevet

Hvorfor er menn og kvinner sammen i det hele tatt?

Det er nok mange forskjellige grunner til det, men uansett er det nødvendig at fordelene, det positive ved å være sammen, er flere/større enn bakdelene, ellers er det poengløst.

For mange menn er sosial omgang med kamerater, fotball, pc, biler osv en så viktig del av livet at avkall på det alene er nok til å overskygge de positive sidene ved forholdet.

På dette området lever nok mange kvinner i en "legeroman", der de forventer en mann som, om det så skulle være, ofret livet for dem. En slik kjærlighet bygges bare opp over mange år.

Når menn sier at "jeg er ganske egoistisk", er det nok for å være "føre var". De regner seg ikke selv for å være egoistisk, men vet av erfaring at damer vil regne deres behov som "egoistiske".

It goes without saying at jeg befinner meg i nevnte aldersgruppe :)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Det er nok mange forskjellige grunner til det, men uansett er det nødvendig at fordelene, det positive ved å være sammen, er flere/større enn bakdelene, ellers er det poengløst.

For mange menn er sosial omgang med kamerater, fotball, pc, biler osv en så viktig del av livet at avkall på det alene er nok til å overskygge de positive sidene ved forholdet.

På dette området lever nok mange kvinner i en "legeroman", der de forventer en mann som, om det så skulle være, ofret livet for dem. En slik kjærlighet bygges bare opp over mange år.

Når menn sier at "jeg er ganske egoistisk", er det nok for å være "føre var". De regner seg ikke selv for å være egoistisk, men vet av erfaring at damer vil regne deres behov som "egoistiske".

"men uansett er det nødvendig at fordelene (...) er flere/større enn bakdelene"

*hehe...*

Unnskyld meg, unge mann, 'bakdeler' er et resultat av språklig forflating. Det heter "fordeler" / "ulemper".

Hvis fordelene skulle vært større enn bakdelene, ja da skulle pupper vært større enn rompeballer?? Og flere...? Ja, 2 pupper, 1 bakdel?

Tør ikke tenke på åssen fordeler og bakdeler er fordelt hos gutta, da ;) Men de har visst flere bakdeler, iallfall...

Gjest oppgitt ung kvinne
Skrevet

Syns det er lite sjarmerende at de forhåndsdømmer at damer ikke skal ta hensyn til deres interesser ved å si at "jeg er ganske egoistisk". Gir et dårlig førsteintrykk. Ellers skjønner jeg at kjærlighet må bygges over flere år, så klart. Men skulle gjerne sett at de lærte å flørte på en mer empatisk og sjarmende måte. Det hadde vært en opptur!

Gjest opgitt ung kvinne
Skrevet

"Jeg vil ha en mann som er så sikker på seg selv, at han ikke trenger å legge ut om hvor fantastisk han er for å overbevise meg. En mann som viser interesse for meg også, ikke bare seg selv. En som er empatisk, trygg og tør å gi slipp hvis det viser seg at vi er for forskjellige uten å bli en desperat tøffel. Jeg vil ha en mann som er tøff og selvsikker."

Er ikke dette en beskrivelse av en KVINNE?

Jeg vil ha en mann! (med gode gener)

Skrevet

Syns det er lite sjarmerende at de forhåndsdømmer at damer ikke skal ta hensyn til deres interesser ved å si at "jeg er ganske egoistisk". Gir et dårlig førsteintrykk. Ellers skjønner jeg at kjærlighet må bygges over flere år, så klart. Men skulle gjerne sett at de lærte å flørte på en mer empatisk og sjarmende måte. Det hadde vært en opptur!

Empatisk flørt?

Som i; Jeg ser du har ei svært rumpe, den har du nok slitt med lenge. *medlidende uttrykk*. Har du akkurat blitt dumpet, sier du? *buhuu* La oss gråte sammen!

Sorry, tror jeg går og tar meg en manneøl i stedet for. Multeøl og grining får dere ha for dere selv.

Skrevet

Jeg ser mye av det samme. Det fins nok hederlige unntak, men veldig mange oppfører seg sånn, ja.

Unntakene er verdt å lete etter :)

Men ofte kan det være annerledes med menn over 30. Da kommer en mer naturlig selvsikkerhet og livserfaring, som gjør at de blir mye mer tiltrekkende og voksen i oppførsel enn guttevalpene på 20+.

;)

Irriterende selvsikker noen ganger.

Skrevet

Irriterende selvsikker noen ganger.

"Irriterende selvsikker noen ganger."

Hvem? Jeg eller mennene det var snakk om?

skorpionfisken
Skrevet

Du får bli en av disse unge kvinnene da, som er sammen med menn som er mye eldre enn seg selv?

De mennene du søker etter er nesten uten unntak over 30 år de...

Skrevet

"Irriterende selvsikker noen ganger."

Hvem? Jeg eller mennene det var snakk om?

Nei nei,jeg mener ikke deg,men menn over 30. Eller heller menn over 40.

Jeg sikter til en bestemt.

Skrevet

Nei nei,jeg mener ikke deg,men menn over 30. Eller heller menn over 40.

Jeg sikter til en bestemt.

ok. :)

Just wanted to know ;)

Mvh

Gjest Mr Papp
Skrevet

"men uansett er det nødvendig at fordelene (...) er flere/større enn bakdelene"

*hehe...*

Unnskyld meg, unge mann, 'bakdeler' er et resultat av språklig forflating. Det heter "fordeler" / "ulemper".

Hvis fordelene skulle vært større enn bakdelene, ja da skulle pupper vært større enn rompeballer?? Og flere...? Ja, 2 pupper, 1 bakdel?

Tør ikke tenke på åssen fordeler og bakdeler er fordelt hos gutta, da ;) Men de har visst flere bakdeler, iallfall...

Du må nok rette din vennlige aggresjon mot Norges språkråd, da "bakdeler" er en fullt lovlig brukt sideform av "ulemper".

Gjest Mr Papp
Skrevet

Du må nok rette din vennlige aggresjon mot Norges språkråd, da "bakdeler" er en fullt lovlig brukt sideform av "ulemper".

Korreksjon: Norsk språkråd.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Korreksjon: Norsk språkråd.

*S* ..det er bra du er korrekt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...