Gå til innhold

Ny mobiltelefon - ikke sperret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg ny telefon i går, med binding. Bindingstiden på den gamle hadde ikke gått ut, så jeg måtte få nytt nummer også (selvfølgelig vil jeg helst beholde det gamle, men telefonen var blitt så dårlig at det var nødvendig å bytte den - folk hørte nesten ikke hva jeg sa pga. during...)

Prøvde det gamle sim-kortet i den nye telefonen, og det funket som bare det...

Kan den nye telefonen på noen måte bli stengt senere, eller kan jeg gå ut fra at den vil fungere med det gamle sim-kortet videre også? Det nye abonnementet er åpnet, har sjekket det på en annen telefon...

Skrevet

Antakeligvis går sperren på mobiloperatør, ikke det konkrete sim-kortet. Så om det gamle og det nye sim-kortet fx begge er Netcom, så vil de funke om hverandre på denne telefonen.

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Jeg kjøpte ny mobil med abonnementsbinding hos Netcom, men det var ikke noen sperring på mobilen, den kan brukes til hvilken som helst annen operatør.

skorpionfisken
Skrevet

Netcom sperrer ikke telefonene på seg. De bare sørger for at du betaler regningene. Så om du velger å ha to bindingstider kjørende er det opp til deg, men altså da har du jo også to mobilregninger til den enes bindingstid er ute. Du kan altså bruke det gamle sim-kortet på den nye telefonen, og betale for den gamle.

Men når bindingstida er ute må du få endret telefonnummeret slik at det gamle nummeret følger det nye abonnementet.

Skrevet

Netcom sperrer ikke telefonene på seg. De bare sørger for at du betaler regningene. Så om du velger å ha to bindingstider kjørende er det opp til deg, men altså da har du jo også to mobilregninger til den enes bindingstid er ute. Du kan altså bruke det gamle sim-kortet på den nye telefonen, og betale for den gamle.

Men når bindingstida er ute må du få endret telefonnummeret slik at det gamle nummeret følger det nye abonnementet.

Eller man sier opp det nye abonnementet og bruker bare det gamle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...